Czy glutaminian sodu szkodzi?

51. Data: 2010-12-03 15:34:15

Temat: Re: Czy glutaminian sodu szkodzi?
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-03 14:15, Dawid pisze:

> No właśnie, również mnie to interesuje.
> Może ktoś poda, skąd te dane o soli w Polsce?
> Okaże się, że z jakiegoś brukowca, albo z telewizji polskiej.

Oczywiście.
http://www.izz.waw.pl/pdf/1_Traczyk_26_09_08r.pdf

I reszta:
http://www.google.com/search?hl=pl&q=spo%C5%BCycie+s
odu+w+populacji+polskiej

Miłej lektury.

--
Pozdrawiam - Aicha

52. Data: 2010-12-03 15:47:19

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-03 16:34, Aicha pisze:

> Oczywiście.

BTW, naukowcy występujący w TV są mniej wiarygodni niż piszący w
czasopismach naukowych?

--
Pozdrawiam - Aicha

53. Data: 2010-12-03 15:57:07

Od: Dawid <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-03 16:47, Aicha pisze:

> BTW, naukowcy występujący w TV są mniej wiarygodni niż piszący w
> czasopismach naukowych?

Wierzysz we wszystko co powiedzą naukowcy?

54. Data: 2010-12-03 17:23:22

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-03 16:57, Dawid pisze:

> Wierzysz we wszystko co powiedzą naukowcy?

Akurat w tej kwestii - producenci leków przeciwnadciśnieniowych,
zażywanych do końca życia, powinni mieć z naukowcami na pieńku :>

--
Pozdrawiam - Aicha

55. Data: 2010-12-04 15:44:33

Od: Bogus <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Ja mam relacje np wprost z pewnej piekarni. Opowiadają mi jej pracownicy,
> jakie zabiegi się stosuje, żeby w czarodziejski sposób powiększyć wagę
> chleba w stosunku do wagi użytej mąki.

Mowisz nic nie mowiac. Moze chcialabys podzielic sie z nami tymi
rewelacjami?

56. Data: 2010-12-04 16:58:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 04 Dec 2010 08:44:33 -0700, Bogus napisał(a):

> Mowisz nic nie mowiac. Moze chcialabys podzielic sie z nami tymi
> rewelacjami?

Nie moge, ponieważ ktoś mi tutaj ostatnio zarzucil, że nie mogę się opierać
na wieściach od moich WYIMAGINOWANYCH znajomych :->

Ale mogę sie oprzeć na własnej wiedzy oraz źródłach.

Przypiek uzyskany podczas tradycyjnego i domowego (czyli uczciwego) wypieku
chleba wynosi 20%.
W przemysle piekarskim "legalnie" dzięki soli i polepszaczom dochodzi on do
40%. "Artyści" potrafią nieco więcej - sypiąc jeszcze więcej soli.
Ostatnie unijne regulacje zabraniające stosowania soli ponad potrzebę i
recepturę wzbudziły protesty przedsiębiorstw piekarskich i zaopatrzenia
piekarń. Bo zmniejszy się ich zysk. Ale nie ma obawy - są inne srodki
powiększające tzw przypiek :->
Mały przykład:
http://www.csmpolska.pl/polepszacze-do-pieczywa/piec
zywo-pszenno-zytnie/109-suprafrisch.html
Tylko w tym jednym środku nie podoba mi się ani mąka guarowa, ani mąka
sojowa, ani kwas askorbinowy, ani enigmatycznie brzmiąca nazwa "enzym" (bo
jaki to enzym?). Ponadto nie podano, ILE czego w nim jest. O środkach
grzybobójczych nawet się nie wspomina.
Dziedzina zaopatrzenia piekarń w tzw "środki polepszające" stanowi już cały
przemysł. Który ma swoje lobby.
I nie mów mi, ze te wszystkie skłądniki dodaje się w małej ilości. Jesli
będę jadła codziennie znikomą ilość każdego z nich przez kilkadziesiat lat,
nikt nie jest w stanie zagwarantowac ich neutralności dla mojego organizmu.
Jeżeli do tego dodac inne spożywane produkty (np wędliny, koncentraty
spożywcze, dania gotowe i półprodukty), ilość szkodliwych substancji
spożywanych dziennie przestaje być godna nazwy "znikoma".
Niedawno była też nawet afera z odżywkami dla dzieci, ale nie mogę znaleźć.

Polecam artykuły:
http://urodaizdrowie.pl/czy-utopimy-sie-w-soli-nadmi
erne-spozycie-a-normy-unijne
http://www.cafebabel.pl/article/29982/ile-soli-moze-
byc-w-chlebie.html
http://www.eufic.org/article/pl/artid/Sprawa-spozyci
a-soli-w-Europie/

Aha: i na CUKIER (zwłaszcza Królewski) też trzeba uważać!
http://eradycator.salon24.pl/78434,ile-soli-w-cukrze
-niemieckiego-koncernu-biala-smierc-polskich

57. Data: 2010-12-05 10:38:02

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chleba w stosunku do wagi użytej mąki.
> Takze stosowanie tzw dodatków piekarskich, tzw polepszaczy, robi swoje.

Kilogram soli jest droższy od kilograma mąki. Mąka chyba lepiej wiąże wodę
od soli?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

58. Data: 2010-12-05 13:28:27

Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ikselka :

> Nie moge, ponieważ ktoś mi tutaj ostatnio zarzucil, że nie mogę się opierać
> na wieściach od moich WYIMAGINOWANYCH znajomych :->
>
> Ale mogę sie oprzeć na własnej wiedzy oraz źródłach.

I tu zaczynają się kłopoty - przypomne Twoje nieprecyzyjne rozumienie
pojęć i wysnuwanie własnych "wniosków" na ich podstawie w wątku o
witaminach a szybkowarze (to pamiętam, bo w tym uczestniczyłem - innych
też było sporo).

> [...]
> jaki to enzym?).

> O środkach grzybobójczych nawet się nie wspomina.
O rany - środki grzybobójcze do chleba - ta jak drożdże potem mają w
tym funkcjonować? Czy nie pomyliłaś czegoś znowu lub nie
nadinterpretujesz niezrozumiałych określeń?
Kwas askorbinowy Ci przeszkadza? A przepraszam w czym jest niedobra
witamina C jako dodatek do chleba?

Witek

59. Data: 2010-12-06 00:00:38

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jan Werbinski napisał:

> Kilogram soli jest droższy od kilograma mąki. Mąka chyba lepiej wiąże
> wodę od soli?

Nie jest.
Nie wiąże lepiej.

--
Darek

60. Data: 2010-12-06 10:53:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Dec 2010 11:38:02 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

> Kilogram soli jest droższy od kilograma mąki. Mąka chyba lepiej wiąże wodę
> od soli?

Poczytaj o higroskopijności/higroskopii.

Dla kogo jest BMI ?
POMOCY !!!
Szukam programu do zliczania kalorii
waga z pomiarem tkanki tluszczowej z USB - jaka najlepsza?
idealna sylwetka