Czy ja jestem chora czy pani?

171. Data: 2007-10-16 19:00:16

Temat: Re: Czy ja jestem chora czy pani?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska pisze:

> Dla podkreślenia?
> I chyba to było skuteczne, skoro zwróciłaś na to uwagę...

Joanno, dla podkreślenia to się wyraz podkreśla (wiesz, jak to zrobić na
klawiaturze?), a nie zmienia polskiej ortografii.

Pozdrawiam
Ewa

172. Data: 2007-10-16 19:09:51

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@o...peel> napisał w wiadomości

> Ale nikt nie zmusi rodzica do posłania dziecka na wycieczkę i do kina.
> Więc
> decydują. Nikt dziecka na siłę nie zabierze.

No przeciez wiadomo że nie maja takiej mocy by siłą dziecko zaciągnąc na
cokolwiek.
Ale wycieczka odbyła się bez zgody rodziców. Zostali postawieni prezd faktem
dokonanym.
A po co jakies komentarze na temat czy dziecko idzie czy nie idzie?

Sylwia

173. Data: 2007-10-16 19:16:34

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:4714cadb$1@news.home.net.pl...

> Wybacz, ale znajdź sobie innego interlokutora do wywijania
> kotem za ogon.

LL:
"Nie chcę,
żeby moje dzieci były zaskakiwane takimi niespodziankami. Uważam, że są
za młodzi na przeżycia z tego cyklu. To nie jest budowanie wrażliwości.
IMHO to jest epatowanie okrucieństwem."

AM:
"Pewnie, lepiej niech sobie poogląda w telewizorku parę filmów gdzie
zabijanie jest pokazane w sposób estetyczny i wesoły."

LL:
"U nas w domu nie ogląda się takich filmów."

Ty:
"Może należałoby współczuć dzieciakowi, bo jak dostanie
od życia po tyłku (albo po sercu), to naprawdę zaboli."

- w tym momencie zasugerowałeś, że nieoglądanie okrutnych filmów w
telewizorku nie przygotuje dziecka do życia.

Ja:
"I oglądanie filmów o przemocy ma ją zahartować przed życiem?"

Ty:
"Ależ w żadnym wypadku tego nie sugeruję. Wręcz przeciwnie:
trzymanie pod kloszem dziecka (które zaledwie za 4 lata ma
już być dorosłe) w niczym nie pomoże w dorosłym życiu."

- Jakie trzymanie pod kloszem? LL pisze że jej dzieci nie oglądaja filmów o
przemocy, a Ty o trzymaniu pod kloszem, tak jakby oglądanie takich filmów
miało dzieciom pomów w zaznajomieniu się ze światem.

A ty o odkręcaniu kota ogonem

Jasniej nie potrafię

Sylwia

174. Data: 2007-10-16 19:17:10

Od: "Jagna W." <w...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> wrote:

> Dla podkreślenia?

Błędu? ;)
Jeśli chciałaś podkreślić, to lepiej wyglądałoby NIEMIECKI albo
właśnie_niemiecki_.

> I chyba to było skuteczne, skoro zwróciłaś na to uwagę...

Zwróciłam uwagę, bo jestem wzrokowcem. Rażące błędy zawsze rzucają mi się
prosto w oczy :)

JW

175. Data: 2007-10-16 19:25:37

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna W." <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
> właśnie_niemiecki_.

> Zwróciłam uwagę, bo jestem wzrokowcem. Rażące błędy zawsze rzucają mi się

OK. Mogę na starość zapamiętać, że przymiotniki piszemy małą literą...
--
Pozdrawiam Joanna http://www.jduszczynska.republika.pl/
KOMPAS WYBORCZY

176. Data: 2007-10-16 19:40:22

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):

> - w tym momencie zasugerowałeś, że nieoglądanie okrutnych filmów
> w telewizorku nie przygotuje dziecka do życia.

Nie tyle "nieoglądanie okrutnych filmów w telewizorku nie przygotuje
dziecka do życia" (co swoją drogą też jest zdaniem prawdziwym), tylko
"próby chronienia przed niespodziewanymi wyjściami np. do kina czy
wycieczką w miejsce oddziałujące na emocje, próby chronienia przed
telewizorem i to niekoniecznie filmami ale równie dobrze przed zwykłymi
wiadomościami jest trzymaniem dziecka pod kloszem, co nie przygotuje
dzieciaka do dorosłego życia, a przebudzenie ze stanu nieprzygotowania
może być jeszcze bardziej przykre niż nieprzyjemny widok."

Nie lubię lać wody. Jeśli byłem zbyt lakoniczny - przepraszam. Myślałem,
że wyrażam się wystarczająco jasno. Skoro jednak nie było dość jasno,
to teraz już chyba było. EOT.

ŁK

177. Data: 2007-10-16 19:54:01

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Oct 2007 21:09:51 +0200, Szpilka napisał(a):

> Ale wycieczka odbyła się bez zgody rodziców. Zostali postawieni prezd faktem
> dokonanym.

Wycieczka odbywa się za zgodą rodzica, u nas np. musi podpisać zgodę na
wycieczkę, bez tego nauczyciel dziecka nie weźmie. Jeśli faktycznie nie
było mowy o "zahaczeniu" to jest się czego czepić. Jeśli było w programie
wycieczki to nie ma czego, można było zrezygnować.

> A po co jakies komentarze na temat czy dziecko idzie czy nie idzie?

A jakie były te komentarze, bo nie zauważyłam??
--
Elżbieta

178. Data: 2007-10-16 20:19:21

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze:

> To byli przede wszystkim żołnierze. Każdy z nich wiedział, że to zawód,
> który wiąże się z ryzykiem śmierci.

Ale nie tylko. I do nich odnosi się moja wypowiedź.

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

179. Data: 2007-10-17 06:17:17

Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> Ale można mieć tylko kabelek i gniazdko w ścianie i odbierac 1,2, wot i
> polonię :-)

Przez kabelek i gniazdko w ścianie to jest 1,2, lokalna, TNV, TV4 i Polsat
:-)
Aga B.

180. Data: 2007-10-17 06:26:05

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
>
> Przez kabelek i gniazdko w ścianie to jest 1,2, lokalna, TNV, TV4 i Polsat
> :-)

Serio?
No to kilka lat temu ja nie miałam :-)
A jak było nawet kilka lat temu to może miałam zepsuty telewizor ;-P

Sylwia

czy ktos pamięta skład kropli?
Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?
Uczeń - ile nauki w szkole a ile w domu?
Tor samochodowy dla chlopca