Czy korzystanie z rad tej grupy jest pomocne czy szkodliwe

1. Data: 2002-05-13 13:04:11

Temat: Czy korzystanie z rad tej grupy jest pomocne czy szkodliwe
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

wczytujac sie w informacje a w szczegolnosci rozne rady osob
nie majacych odwagi przedstawiania sie imieniem i nazwiskiem
a podajacych sie za specjalistow psychologow niestety mozna
odniesc wrazenie, ze stosujac sie do tych rad mozna odniesc
wiecej szkod w swojej psychice jak korzysci. Niestety tak jak
zostalo to juz powiedziane przez sam fakt, ze jest to grupa
sci nie wynika, ze rady, ktore tutaj sa dawane sa fachowymi
radami dawanymi przez doswiadczonycych psychologow, co
wiecej rady te moga dawac pacjenci psychiatryczni. Dowiadujemy
sie tutaj bowiem roznych "cudow" lacznie z tym, ze krtan nie
jest unerwione i ze przy nowotworach krtani nie moze byc
bolow glowy. Takich "naukowych" rewelacji mozna byloby znalezc
tutaj wiecej, gdzie lekarz nie bedacy psychiatra a majacy
zajecia z psychiartii na studiacy (bo kazy ma) juz sie
jest w stanie zorientowac, ze cos tu nie gra.

Generalnie ja nie balbym sie nawet gdyby, jak zostalo
podpowiedziane za psychologow podawali sie pacjenci
placowek psychiatrycznyc, bo ci w miare postepu leczenia
zreflektowali sie, natomiast mysle, ze bardziej szkodliwi
moga byc Ci, ktorzy sa chorzy a sie nie lecza.

Wobec takiej sytuacji a przede wszystkim aby unikac manipulacji
ludzmi szukajacymi tutaj pomocy nalezaloby zaczac ta grupa
wreszcie moderowac. Nie rozumiem, jest tyle uczelni na ktorej
wyklada sie psychologie i nie wiem dlaczego psychologowie
ktorejs z nich nie mogliby sie podjac moderowania nia.
Nie musi to byc moderowanie "sensu stricto" ale potrzeba
jest kilku na prawde fachowcow, ktorzy zaczeliby porzadkowac
wreszcie ta dyskusje ... Inaczej grupa nie zasluguje na miano
sci ale co najwyzej na alt (jak nie misc)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

1. Data: 2002-05-13 13:13:26

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> wrote in message
am.torun.pl...
[cut]
> [...]
> wreszcie ta dyskusje ... Inaczej grupa nie zasluguje na miano
> sci ale co najwyzej na alt (jak nie misc)

Chyba powoli dojrzewam do poparcia takiego wniosku :-)
Zglaszam tylko postulat, zeby moderatorem/-ami zostala osoba fachowa_oraz_ z
poczuciem humoru i umiaru :-)

Saulo

1. Data: 2002-05-13 13:17:56

Od: Marsel <i...@w...pll> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> Witam

<...>
> [...]
> Nie musi to byc moderowanie "sensu stricto" ale potrzeba
> jest kilku na prawde fachowcow, ktorzy zaczeliby porzadkowac

jesli znasz kogos z jakiejs uczelni to zapytaj czemu to nie sa
zainteresowani.
byłoby pieknie gdyby sie udao choc troche zapanowac nad tym balaganem.
--
_\
/`b

1. Data: 2002-05-13 13:41:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 May 2002, Marsel wrote:

> jesli znasz kogos z jakiejs uczelni to zapytaj czemu to nie sa
> zainteresowani.
> byłoby pieknie gdyby sie udao choc troche zapanowac nad tym balaganem.

nie znam - w Toruniu nie ma jeszcze kierunku psychologia - jesli bylby
dawno zrobilbym to.

P.
----

1. Data: 2002-05-13 13:55:19

Od: Marsel <i...@w...pll> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> nie znam - w Toruniu nie ma jeszcze kierunku psychologia - jesli bylby
> dawno zrobilbym to.

ok. porozmawijmy o tym. moze to kogos natchnie...

jak sobie to wyobrazasz technicznie, jakbys to zrobil,
gdyby temat pokrywał sie z twoja specjalizacja?

(o kryteriach moderowania nie mowimy na razie)
--
_\
/`b

1. Data: 2002-05-13 14:26:27

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 May 2002, Marsel wrote:

> jak sobie to wyobrazasz technicznie, jakbys to zrobil,
> gdyby temat pokrywał sie z twoja specjalizacja?

nie trzeba do tego wiele. Najpierw to trzeba sie sensownie
wypowiadac i zabierac sensowny glos, gdy ktos wypisuje
kompletne bzdury albo rzeczy niekoherentne.
Rozumiem, ze psychologia jest nauka bardziej spekulatywna,
czesto oparta nie nie do konca sprawdzonych hipotezach
a medycyna jednak konktretna ale niektore tu wypisywane
rzeczy sa kompletnie niekoherentne.
Druga rzecz
to rzecz uwiarygodnienia - pisanie z konta uczelnianego
i podanie odnosnika do strony WWW np. uczelni, gdzie dana
osoba pracuje i widzi ze Z. Ixinski jest asystentem w Zakladzie
Psychoanalizy jakiegos tam Uniwersytetu albo, ze jest
terapeuta w Szpitalu Psychiatrycznym ...

Na takiej zasadzie zostalo to zrobione na listach i grupach
medycznych i to funkcjonuje. Pomocne sa badania Eysenbacha,
ktory pokazuje na jakie rzeczy zwraca uwage osoba przegladajaca
serwisy medyczne aby uzyskac dane wiarygodne. Moglyby sie
w to zaangazowac towarzystwo naukowe z dziedziny psychologii
itp. W kazdym badz razie my medycy jestesmy w tych sprawach
jak widze daleko do przodu, chociaz wydawaloby sie, ze dla
psychologa udzial w spolecznosciach internetowych i zaangazowanie
psychologii tamze jest tak samo wazny jak dla medykow.

Nie chodzi o zmuszanie kogokolwiek aby sie odkrywal publicznie
w Internecie jako psycholog ale zasygnalizowanie tego problemu
na jakiejs powaznej psychologicznej konferencji bo moze
znalazlby sie ktos, kto bylby na tyle odwazny aby podjac sie
tym wyzwaniom. Niestety nie da sie tego robic anonimowo
i ten smialek, ktory chcialby sie tym zajac musialby sie tego
podjac uzywania swojego wlasnego i rzeczywistego imienia
i nazwiska jak to jest przyjete w analogicznych przypadkach
dotyczacych medycyny. Nie jestem wyjatkiem i wielu lekarzy
podpisuje sie pod emailami takze wysylanymi na publiczne listy
i grupy dyskusyjne wlasnymi imionami i nazwiskami i jest to
sprawdzalne.

P.
----

1. Data: 2002-05-13 14:44:41

Od: Marsel <i...@w...pll> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> nie trzeba do tego wiele. Najpierw to trzeba sie sensownie
> wypowiadac i zabierac sensowny glos, gdy ktos wypisuje
> kompletne bzdury albo rzeczy niekoherentne.

kiedys ponoc byli tacy... ale chyba stracili cierpliwosc
(do takich jak ja m.in. :( )

<...>
> [...]
> psychologa udzial w spolecznosciach internetowych i zaangazowanie
> psychologii tamze jest tak samo wazny jak dla medykow.

psycholodzy to lenie

<...>
> i grupy dyskusyjne wlasnymi imionami i nazwiskami i jest to
> sprawdzalne.

A kaska? kto miałby płacic tym ludziom?
uczelnia mogłaby pokryc koszta takich 'badan'?

--
_\
/`b

1. Data: 2002-05-13 14:45:14

Od: "silvio manuel" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram

Kubek zimnej wody nikomu nie zaszkodzi. Nic tak nie otrzezwia jak sensowna
krytyka.

pozdrawiam
silvio manuel

1. Data: 2002-05-13 16:00:25

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Popieram.
Kołtun, faszysta, homofob i seksista.:-)))

1. Data: 2002-05-13 18:51:29

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

BTW. Co do rewelacji o nowotworach to należy pamiętać, że Little Dorrit
to taki Ekspierd (Jacek, golfmaster) w miniaturze i tak samo należy
traktować jej wypowiedzi, jak wypowiedzi Ekspierda, czyli jako
rozrywkę.:-)))
Tyle tylko, że Jacek jest oryginalniejszy i inteligentniejszy (Ja go
pochwaliłem???:-))) - przynajmniej w dyskusji.
Kołtun, faszysta, homofob i seksista.:-)))

Stres, trema
trema , stres czy cos takiego
Agresja
Zboczency