Czy ktos mi poradzi?

1. Data: 2002-05-21 18:16:23

Temat: Czy ktos mi poradzi?
Od: "Formatka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarze bagatelizują moje objawy, a ja intuicyjnie czuję, że ma to związek z
często bardzo złym samopoczuciem.
A objaw, o którym mówie to... dziwna, "ciężka" senność, gdy coś więcej zjem.
Nie umiem tego dokładnie opisać. Po chwili, gdy skończe posiłek, oczy robią
mi się bardzo śpiące, jakieś takie połączone z lękiem. Wtedy czuję, że MUSZĘ
się położyć, choćbym nie wiem, gdzie była. Nie po to, żeby spać, ale...
położyć się, zamknąć oczy, poleżeć. A nie zawsze jest to możliwe. Dochodzi
takie wewnętrzne roztrzesienie. Najcześciej kończy się to wzięciem czegoś na
uspokojenie i muszę to jakoś przetrzymać.
Zrobiono mi raz badanie poziomu cukru na czczo - wyszedł w dolnej granicy
normy.
Poddajcie jakiś pomysł...
Pozdrawiam!
F.

2. Data: 2002-05-21 19:29:45

Temat: Re: Czy ktos mi poradzi?
Od: "wiechu" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Formatka" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> często bardzo złym samopoczuciem.
> A objaw, o którym mówie to... dziwna, "ciężka" senność, gdy coś więcej

Jeżeli senność występuje po ciężkostrawnym jedzeniu,lub dużej ilości
słodyczy,to może to mieć związek z trzustką.
Niestety badania nie wykazują łagodnego stanu zapalnego.Jeżeli tak jest to
najlepiej unikać w/w produktów-przynajmniej przez jakiś czas.

Senność po jedzeniu jest też normalnym objawem,więc może jest wszystko ok.
Pozdr.Kinga

3. Data: 2002-05-21 20:04:21

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A objaw, o którym mówie to... dziwna, "ciężka"
senność, gdy coś więcej zjem.
> Nie umiem tego dokładnie opisać. Po chwili, gdy

Atawizm ? :-)

Sark

4. Data: 2002-05-21 20:39:46

Od: "Formatka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie, mogłoby to być coś z trzustką, bo czasami boli mnie "gdzies tam
w okolicy". Z lewej strony zaraz pod zebrami.

To nie jest senność z przejedzenia, to jakaś taka "inna" senność, taka
"lękowa". Bardzo trudno mi to opisać. Najczęściej po zjedzeniu słodyczy.
Jestem raczej szczupła, ale lubie zjeść. Nigdy nie musiałam sobie odmawiać
(szybka przemiana) i muszę mieć silną motywację, żeby cofnąć rękę, jeśli mam
na coś ochotę.
Proszę mi podpowiedzieć, co mogłabym "łyknąć", żeby wzmocnić trzustkę?

Bardzo dziekuję za podpowiedź. Lekarz jakoś na to nie wpadl... :-(
F.

5. Data: 2002-05-21 20:45:06

Od: "Formatka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tego nie rozumiem... (nie jako pojęcia, ale kontekstu).
F.

6. Data: 2002-05-21 21:23:05

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Formatka" <f...@o...pl> napisał w
wiadomości news:acebk5$dnv$1@news.tpi.pl...
> A tego nie rozumiem... (nie jako pojęcia, ale
kontekstu).

Po prostu może to po prostu reakcja odziedziczona
po przodkach, do archaicznych procesów
psychicznych. Wg mnie pasuje jak ulał :-) .... jak
sobie podjedli to sen ich od razu ścianał :-)
///A objaw, o którym mówie to... dziwna, "ciężka"
senność, gdy coś więcej zjem.
Nie umiem tego dokładnie opisać. Po chwili, gdy
skończe posiłek, oczy robią
mi się bardzo śpiące///

Upraszczając, mózg wysyła sygnał że teraz większe
ukrwienie jest potrzebne w okolicach żołądka a
pozostałą część usypia :-)

Mam to prawie zawsze gdy sie objem a gdy mam cos
pilnego do zrobienia to sie glodzę ... no jem w
małych porcjach.

Jeszce jest coś takiego jak wyraźny niż fizyczny,
występujący w określonych porach dnia, u wielu
ludzi (u mnie też ) występuje wyraźnie koło 14.00

Sark

7. Data: 2002-05-22 04:56:29

Od: "wiechu" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę mi podpowiedzieć, co mogłabym "łyknąć", żeby wzmocnić trzustkę?
>
> Bardzo dziekuję za podpowiedź. Lekarz jakoś na to nie wpadl... :-(
> F.

Panzytrat -jest to preparat enzymów trzustkowych . Staraj się jeść więcej
posiłków lecz mniejszych objętościowo.Pozdr.Kinga

8. Data: 2002-05-22 05:55:32

Od: "Jola L-L" <j...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Formatka <f...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ace2ta$jqa$...@n...tpi.pl...
> Lekarze bagatelizują moje objawy, a ja intuicyjnie czuję, że ma to związek
> często bardzo złym samopoczuciem.
> F.

nerwica lękowa plus niskie cisnienie?

Jola

9. Data: 2002-05-22 19:24:00

Od: "Formatka" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za porady, Dalo mi to nieco do myslenia. Na razie krece
sie w kolko, bo to nie jedyny moj problem zdrowotny z tej "serii", ale...
czytajac niektore posty mozna sie duzo dowiedziec.
Pozdrawiam!
F.

Warszawa - psychiatrzy lub studenci AM
masc