Czy lekarz przyjmujący prywatnie może zlecić badanie NFZ-towe

21. Data: 2005-12-06 20:59:38

Temat: Re: Czy lekarz przyjmujący prywatnie może zlecić badanie NFZ-towe
Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał
| No co Ty tak straszysz... Ja planuję wyprowadzkę do Wszawy (z powodów
| rodzinnych) i miałam nadzieję, że nie będzie tam gorzej niż w Gdańsku.
| Tutaj lekarze uwielbiają sport polegający na naśmiewaniu się i podkładaniu
| nóg sobie nawzajem. Pacjent jest na dalszym miejscu. Za to na ostatnim
| jest student ;) ale to akurat na każdej uczelni i w każdym mieście.
| Plotka niesie, że w Krakowie jest jeszcze gorzej, bo najkonsekwentniej
| pielęgnują swój chów wsobny ;] i związane z tym rytuały hierarchii kopania
| po dupach.

nie znam sytuacji w Gdansku,
w Krakowie na AM mialem sporo znajomych ale obecnie nie mam z nimi kontaktu
wiec nie jestem w stanie nic obiektywego napisac
rowniez przeprowadzilem sie do Wawy z powodow rodzinnych i szybko musialem
sie przestawic na nowy sposob podchodzenia lekarza do lekarza
pierwszym prysznicem byla koniecznosc wizyty u lekarza medycyny pracy
w przychodni zjawilem sie o 14.15, lekarz - wg tabliczki na drzwiach
gabinetu - mial przyjmowac do godz. 15
niestety okazalo sie iz w chwili gdy dotarlem do drzwi te otwarly sie na
osciez i wyszla z nich cywilnie odziana Pani dr
na pytanie czy mnie przyjmie odparla iz absolutnie nie gdyz jest juz po
przyjeciach
osmielilem sie zauwazyc iz do godz 15 sa jeszcze 3 kwadranse a ja jestem
lekrzem i podpisanie papierka, ktory byl mi niezbedny zajmie jej najwyzej 2
minuty
papier jest mi niezbedny aby zlozyc dokumenty o wystawienie prawa
wykonywania zawodu i jesli nie zloze ich owczesnego dnia to kolejna szanse
bede miec dopiero za 6 miesiecy
bez prawa do pracy moge przeciez tylko rowy kopac lub warzywa sprzedawac
wszystko to ujalem w uprzejme slowa
niestety Pani dr wyraznie sie oburzyla iz smiem sie jej czepiac i
stwierdzila iz z pracy wychodzi bo dziecko na nia w domu czeka
moja sytuacja to wylacznie moj problem a nie jej
nastepnie nie zwlekajac trzasnela drzwiami, przekrecila klucz i splynela
zostawiajac mnie pod drzwiami
wspaniale - prawda ?

| To mówisz, żeby do Wrocławia, tak? A to nie gdzieś tam było największe
| zadłużenie w kraju? ;)

zadluzenie rzeczywiscie jest spore
podejscie do lekarzy ?
bedac na 5 roku troche sie pochorowalem i musialem korzystac z pomocy
lekarzy
gdziekolwiek trafialem zalatwiano mnie szybko i bardzo uprzejmie
w gabinetach prywatnych nikt nie chcial ode mnie przyjac zlotowki pomimo iz
czesto lekarz wkladal naprawde sporo pracy i zaangazowania w to co robi mimo
iz najczesciej lekarze korzystali w wlasnego prywatnego sprzetu
bylem wtedy tylko studentem
na stdiach nieustannie wpajano nam zreszta aby tak samo postepowac
wydaje mi sie to calkiem dobrym pomyslem

sen o przykladnych stosunkach lekarsko-lekarskich skonczyl sie owego dnia w
przychodni medycyny pracy w Wawie
od tego czesto spotkam sie z przejawami lekcewazenia a czasami wrecz
wrogosci na linii-lekarz-lekarz, o checiach wykorzystania materialnego nie
wspominam nawet :)

Wroclaw to piekne miasto :) mam nadzieje ze jeszcze tam wroce

--
Dominik

22. Data: 2005-12-06 21:09:04

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <d...@g...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "si" <n...@n...no> napisał w wiadomości

> Lekarz prywatny, to rozumiem taki, który nie ma kontraktu z NFZ, więc
> dlaczego miałby wystawiać skierowania na badania finansowane z tego
> funduszu?

chocby dlatego, ze pacjent ktorego wysyla oplaca ubezpieczenie zdrowotne
oraz jest chory. a wizyta w gabinecie prywatnym to jego sprawa i czysty zysk
dla NFZ

23. Data: 2005-12-06 21:16:18

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego, że dla lekarza "prywatnego" płatnikiem jest pacjent, więc
> logiczne jest, ze płaci za całość procesu diagnostycznego.
niestety nie zgodze sie z toba. dla mnie to nie jest logiczne. powyzej
wspomniales, ze kazdy moze wystawic skierowanie do szpitala. nie sugerujesz
chyba aby w takich przypadkach pacjent pokrywal koszty zabiegow czy
hospitalizacji? bo to by bylo logiczne

a wlasnie dlatego ze placi. chcemy byc logiczni-zwolnijmy leczacych sie
prywatnie z koniecznosci placenia skladek

> Bardzo zabawne.
>
> Wyobraź sobie, faceta ubezpieczonego w PZU, który miał stłuczkę, I klnie
> że samochód techniczny z logo na przykład Warty nie chce go zabrać.
> Przecież jest kurde ubezpieczony i płaci składki!
zabierze cie KAZDA pomoc drogowa a PZU zwroci koszty

24. Data: 2005-12-06 21:20:30

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-12-06, gburek <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> wrote:
> prywatny gabinet lekarski nie jest "placowka" NFZ

A kto mowi ze jest?

Rozmawiamy o placeniu za badania wykonane w placowce
NFZ na pacjencie placacym regularnie skladki NFZ
tyle ze zlecone przez lekarza praktykujacego
nie w placowce NFZtowej.

25. Data: 2005-12-06 21:37:13

Od: "pawel_k" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> napisał w
wiadomości news:dn4u4b$kf8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> moja sytuacja to wylacznie moj problem a nie jej
> nastepnie nie zwlekajac trzasnela drzwiami, przekrecila klucz i splynela

Nie przejmuj się, nas pacjentów nie będących lekarzami też nie zawsze uda
się przyjąć w godzinach przyjęć bo lekarza już nie ma. To normalna procedura
związana podobno z polityką NFZ. Było o tym w innym wątku

Pozdrawiam

PK

26. Data: 2005-12-07 08:30:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 6 Dec 2005 21:16:18 -0000, pestifer wrote:

> [...]
> wspomniales, ze kazdy moze wystawic skierowanie do szpitala. nie sugerujesz
> chyba aby w takich przypadkach pacjent pokrywal koszty zabiegow czy

Otóż nie. Szpitale kontraktują swoje usługi osobno, a lekarz kierujący
nie pokrywa żadnych kosztów związanych z hospitalizacją (poza
ewentualnym transportem DO szpitala).

> zabierze cie KAZDA pomoc drogowa a PZU zwroci koszty

Złe porównanie, mea culpa.

Inaczej: płacisz składkę ubezpieczeniową w PZU, a domagasz się wypłaty
odszkodowania w Warcie, bo ich siedziba jest bliżej i są tam mniejsze
kolejki. Może być?

BTW - jeśli stan pacjenta wymaga wykonania badań ze wskazań
pilnych/życiowych, a pacjent jest ubezpieczony, to zawsze znajdzie się
sposób wykonania ich na konto NFZ.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

27. Data: 2005-12-07 08:40:26

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 6 Dec 2005 19:18:12 +0000 (UTC), Tomasz Roskal wrote:

> Nie patrz od strony lekarza tylko pacjenta.

Niestety znam obie strony i trudno mi zapomnieć o tym, co wiem.

> Ja place NFZtowi ponad tysiac zlotych skladki zdrowotnej miesiecznie.
> Lecze sie w prywatnej sluzbie zdrowia i jak na razie wiekszosc
> badan tam robie. Ale jesli bym mial wykonac jakies badanie
> w panstwowej sluzbie zdrowia, to oczekiwalbym ze za te 15 tysiecy
> rocznie ktore place sluzbie zdrowia wykonaja mi badanie bezplatnie.

No to niech Cię na nie skieruje funkcjonariusz placówki NFZowej. Będzie
bezpłatnie.

> Jak wyzej - bo za to zaplacilem

Komu?

> Co w tym smiesznego?

To tak, jakbyś stwierdził, że każdy szewc ma obowiązek łatać Ci buty, bo
zapłaciłeś jednemu.

> Porownanie calkowicie nietrafione.

Rzeczywiście. Gdzieś niżej przytoczyłem bardziej trafne.

> Tu place ubezpieczenie NFZtowi, wiec wymagam od niego aby mi finansowal
> badania prowadzone przez jego placowki.

Ale zdaj sobie wreszcie sprawę, że praktycznie nie ma "placówek NFZ".
Placówki o których piszesz, to samodzielne firmy, które wykonują usugi
dla tych, którzy za nie płacą. Owszem, obecnie większość świadczeń
opłaca NFZ, ale NFZ ma interes w opłacaniu tych świadczeń, których
zasadność została pozytywnie zweryfikowana przez lekarzy od niego w
jakiś sposób zależnych - czyli tych, którzy również da niego świadczą
usługi. Czy to takie dziwne?

I tu pasuje analogia ubezpieczeniowa: PZU ma własnych rzeczoznawców i
zwraca koszty napraw w kwocie przez nich zatwierdzonej. Czy to Cię
dziwi? Pewnie nie. To dlaczego dziwi Cię podobne podejście ze strony

28. Data: 2005-12-07 09:17:40

Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-12-07, Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> wrote:

> No to niech Cię na nie skieruje funkcjonariusz placówki NFZowej. Będzie
> bezpłatnie.

Super. To po to rozbijam sie po profesorach prywatnie, aby pozniej
jeszcze raz umawiac sie w 5 miesieczne kolejki do specjalisty aby
potwierdzil diagnoze tego prywatnego. Zalozmy ze to bedzie
rak, nim dostane sie do odpowiedniego lekarza bedzie za pozno
na leczenie. Tak zmarla mama mojego kolegi, wiec
nie jest to przypadek wydumany - od momentu diagnozy
w prywatnej sluzbie zdrowia, do rozpoczecia leczenia
w panstwowej minelo 9 miesiecy. Jesli to wg Ciebie
jest normalne i tak ma wygladac to wspolczuje.

> To tak, jakbyś stwierdził, że każdy szewc ma obowiązek łatać Ci buty, bo
> zapłaciłeś jednemu.

Zaplacilem NFZtowi, i wymagam aby pokryl koszty badan.

W twojej analigii zaplacilem narodowemu funduszowi szewcow
i oczekuje ze wszyscy szewcy zrzeszeni w tym zwiazku
zreperuja mi buty - bo za to place NF Szewcow.

> [...]
> zwraca koszty napraw w kwocie przez nich zatwierdzonej. Czy to Cię
> dziwi? Pewnie nie. To dlaczego dziwi Cię podobne podejście ze strony

Jak mialem stluczke w samochodzie pojechalem do ASO i powiedzialem ze
bedzie oplacone przez ubezpieczyciela. Na miejscu w aso wypelnilem
wniosek o wyplate z OC sprawcy i dalej sprawa sie nie interesowalem.

Tego samego oczekuje od sluzby zdrowia. Ide do nich, a oni juz sobie
z nfzetem maja wyjasnic czy wg nich skierowanie bylo sluszne czy nie.
Jesli badanie wydaje im sie bezzasadne to moga odmowic jego wykonania,
ale chyba nie problem patrzac na dokumentacja z ktora pacjent
moze przyjsc na badanie czy ma ono sens czy nie?
Ale dla Ciebie widocznie wazniejszy jest stepelek niz zdrowie pacjenta...

W innym watku piszesz ze zastanawiasz sie nad wyjazdem za granice.
Zycze ci tego z calego serca - moze tam zmienisz podejscie do pacjenta
bo narazie po twoich wypowiedziach widze ze traktujesz go jak zlo konieczne,
ktore tylko przeszkadza ci w pracy.

29. Data: 2005-12-07 09:30:21

Od: si <n...@n...no> szukaj wiadomości tego autora

si wrote:

> [...]
> Czy lekarz przyjmujący prywatnie może wystawić skierowanie na bezpłatne
> badanie realizowane w ramach kontraktu z NFZ?

Dyskusja dyskusją, ale podsumowując:

Lekarz w ramach prywatnej praktyki nie może wydać skierowania na badania
w ramach NFZ.
Może posłużyć się pieczątką i drukami z przychodni NFZ, ale jest to
nadużycie (mówiąc najłagodniej).

Może jednak wystawić skierowanie do szpitala. Czyli ja chcąc szybko
zdiagnozować czy nie jestem poważnie chory i tak muszę za to zapłacić
(odpłatne badania), dopiero samo leczenie mogę mieć finansowane z NFZ.

si

30. Data: 2005-12-07 09:41:09

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Dec 2005 09:17:40 +0000 (UTC), Tomasz Roskal wrote:

> Zaplacilem NFZtowi, i wymagam aby pokryl koszty badan.
> W twojej analigii zaplacilem narodowemu funduszowi szewcow
> i oczekuje ze wszyscy szewcy zrzeszeni w tym zwiazku
> zreperuja mi buty - bo za to place NF Szewcow.

No to idż do szewca, który należy do związku szewców.

> [...]
> bo narazie po twoich wypowiedziach widze ze traktujesz go jak zlo konieczne,

Skąd taki pomysł?

Nie rozmawiamy w tym wątku o pacjentach Rozmawiamy o zasadach
finansowania świadczeń.

A za życzenia - serdecznie dziękuję.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)