Re: Czy ludzie są winni samouwięzienia?

From: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Czy ludzie są winni samouwięzienia?
Date: Sun, 21 May 2017 17:13:25 +0200

Trybun pisze:

> Nic tu nie zrobimy, jesteśmy po prostu tak a nie inaczej
> zaprogramowani. Błędne wyobrażenie Ikselki (i zresztą wielu innych
> ludzi) polega na tym że nie szukają szamba i ludzkiego brudu tam
> gdzie one rzeczywiście rezydują a w miejscach gdzie przebywają ich
> ofiary.

Od samego Wielkiego Początku, kiedy Stwórca, czyli Świadomość, decydował
się rozpocząć dzieło Stworzenia podejmował różne próby
"przeprogramowania" samego siebie. Ale ze względu na niedostatki
komunikacyjne jego ewolucyjne wytwory nie były w stanie wystarczająco
jednoznacznie się ze sobą komunikować w celu wymiany doświadczeń.
Świadoma wymiana doświadczeń i analiza efektów tych doświadczeń jest
podstawą do stworzenia bytu doskonałego, który nie będzie groził zagładą
samemu sobie. Człowiek jest najwyższą i najlepiej zorganizowaną
materialną emanacją (form) Bytu, która stworzyła język umożliwiający
prawie doskonała komunikację. Z jednym zastrzeżeniem, że ten sposób
komunikacji umożliwia również oszukiwanie w celu podniesienia swojej
wartości. Dyskusja jest próbą poniżenia interlokutora, który poczuje się
gorzej gdy zabraknie mu już argumentów. A więc dyskusja służy nie tylko
lepszemu wytłumaczeniu i zrozumieniu dyskutowanej kwestii ale również
podniesieniu własnej wartości czyli chwilowemu uwolnieniu się od
kompleksu Edypa/Elektry, zjawiskom, które wpisane są w rozwój form Życia
(Świadomości) czyli ewolucji w przestrzeni stanów Świadomości. Jest więc
ewolucja poszukiwaniem doskonałości (albo doskonałej materialnej
emanacji) przez Byt (Świadomość). A ponieważ najwyższą formą Bytu jest
stan Absolutu więc i celem ewolucji Świadomości jest stan jej
całkowitego (absolutnego) poznania, samopoznania. Poszczególne stany
Świadomości znajdujące swoją reprezentację w postaci różnych form
(materializacja idei) są efektami poszukiwań prowadzonych przez
Świadomość doświadczającą sama ze sobą, i są budowane (stwarzane) na
bazie wcześniejszych doświadczeń (zgromadzonych w Świadomości
informacji) wzbogacanych refleksją, która jest unikalną cechą organizmów
żywych. Poszukiwanie, przez Świadomość, rozwiązania doskonałego czyli
stanu Absolutu jest dążeniem do pozbycia się szamba.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin