Czy mleko jest zdrowe ?

21. Data: 2001-08-28 09:51:10

Temat: Re: Czy mleko jest zdrowe ?
Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> od 10 lat nie spotkalem nikogo kto pije zielona herbate.

Japonczycy pija i tylko zielona

> Moze mam inne doswiadczenia, ale biodra pekly u kilku starszych kobiet,
ktore
> nigdy nie palily

Peklo takze mojej babci, ktora mleko pila

> dokladnie
> peklowanie saletra to tradycja

To nie jest tradycja, tylko zabezpieczenie przed Clostridium Botulinium,
jak do tej pory to jest jedyny skuteczny srodek, wczesniej mieso bylo tylko
solone.

Aga

22. Data: 2001-08-28 10:12:36

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

Niestety

> postepujesz doskonale
> przegotowana woda zostaje pozbawiona kamienia ktory osadza sie w nerkach

Jezeli jest go pozbawiona, to jak on sie moze osadzac, jak moze mi sie
osadzic w nerkach cos czego woda zostala pozbawiona?

> ale niestety w blokach ludzie nie pija herbaty, przegotowanej wody,
poniewaz te
> mieszkania sa zbyt cieple i gorace latem.
> Pija litry wody z plastikowych butelek.

Bez przesady, woda butelkowana jest drozsza niz ta z kranu i wiele osob
sobie nie moze ( nie chce) jej pic.

> Czesciej bulka + herbata.

Opakowanie herbaty kupuja raz na miesiac, a codziennie bulke i mleko

> Cena mleka nie jest juz tak niska.
> Poza tym coraz trudniej kupic mleko.

Do nabycia w kazdym sklepie, nawet jak sie rozejrzysz to kupisz mleko klasy
exstra, ja czasami kupuje i robie z niego zsiadle bo z pasteryzowanego sie
nie da.

Nie ma juz sklepow nabialowych. Sa
> spozywcze,
> mini-giga hipermarkety itd.

A w supermarketach jest zakaz sprzedazy mleka, a kazdemu kto nie kupi napoju
w butelce naliczane sa punkty karne, jak uzyskasz okreslona liczbe to nie
zostaniesz wpuszczony do supermarketu.

To niech garnki myje tatus.

Agnieszka

23. Data: 2001-08-28 12:19:59

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnieszkaP napisał:

> [...]
>
> Jezeli jest go pozbawiona, to jak on sie moze osadzac, jak moze mi sie
> osadzic w nerkach cos czego woda zostala pozbawiona?

w wyniku gotowania wytracaja sie sole mineralne w postaci brazowego kamienia
osiadajacego na sciankach naczynia (czajnika metalowego) w plastikowych
czajnikach kamien sie nie osadza.

> A w supermarketach jest zakaz sprzedazy mleka, a kazdemu kto nie kupi napoju
> w butelce naliczane sa punkty karne, jak uzyskasz okreslona liczbe to nie
> zostaniesz wpuszczony do supermarketu.

;)
znam duzy hipermarket francuskiej sieci, w ktorym po poludniu czesto nie mozna
kupic mleka w woreczkach.

24. Data: 2001-08-28 15:04:16

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>w butelce naliczane sa punkty karne, jak uzyskasz okreslona liczbe to nie
Uważaj, bo zaraz zacznie udowadniać, że tak jest w istocie :-))))).

>To niech garnki myje tatus.
Albo niech kolega Jacek poświęci się dla idei i założy firmę zajmującą
się myciem garnków po mleku :-))))))))))).
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

25. Data: 2001-08-28 18:06:04

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kamienia
> osiadajacego na sciankach naczynia (czajnika metalowego) w plastikowych

W plastikowych czajnikach kamien sie tez osadza, tylko one sa zaopatrzone w
filtry, ktore ten kamien zatrzymuja. W wyniku ogrzewania usuwana jest
twardosc pierwotna wody i jest to niezalezne od naczynia w ktorym gotujesz

> ;)
> znam duzy hipermarket francuskiej sieci, w ktorym po poludniu czesto nie
mozna
> kupic mleka w woreczkach.

No sam widzisz zostalo wykupione, a napoje butelkowe byly?

Aga

26. Data: 2001-08-28 18:07:17

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych

> Albo niech kolega Jacek poświęci się dla idei i założy firmę zajmującą
> się myciem garnków po mleku :-))))))))))).

:-))))))

27. Data: 2001-08-28 18:09:52

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> ogladalem juz 2 razy program o produkcji serow i uzywali podpuszczki
> ale moze sie myle.
> A ten kwas mlekowy jest produkowany w fabryce ?
> J.

Kwas mlekowy powstaje w procesie fermentacji cukru (w przypadku mleka
laktozy ) w obecnosci bakterii kwasu mlekowego.

Aga

28. Data: 2001-08-29 04:50:43

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Całkowicie się zgadzam, jeśli ktoś chce niech uważa że mleko nie jest
>zdrowe,
Jeśli ktoś lubi mleko niech je pije, ale niech nie twierdzi, że ten kto
go nie lubi ma zdegenerowany organizm.

>ale jeśli ktoś chce mi wmówić że mleko jest szkodliwe to mnie
>lekko denerwuje.
Jeśli ktoś chce mi wmówić, że mleko to panaceum, to mnie denerwuje.

>Dzień bez mleka to dzień stracony.
Dzień bez mleka dniem zyskanym.

A poważnie:
Propaganda a rebours :-)))))))).

29. Data: 2001-08-29 22:39:21

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> filtry, ktore ten kamien zatrzymuja. W wyniku ogrzewania usuwana jest
> twardosc pierwotna wody i jest to niezalezne od naczynia w ktorym gotujesz

w plastikowych czajnikach kamien sie nie osadza, ale jedynie wytraca.
Mam czajnik metalowy, w ktorych osadzonego kamienia bywa i 30 dkg
w czajniku plastikowym, ktorego nie uzywam bo brzydko pachnie, po 10 gotowaniach
nie osadzil sie na plastiku zaden kamien, gdy wynika to z in strukcji.
Na filtrze tez nie zauwazylem brazowego kamienia
Zatem odroznij osadzanie sie kamienia na sciankach metalowego czajnika od
wytracania sie kamienia do wody.

> napoju
> nie

> mozna
>
> No sam widzisz zostalo wykupione, a napoje butelkowe byly?

z mlekiem w woreczkach sa jedynie 2 skrzynki, gleboko ukryte.
Mleka w butelce nie ma od wielu lat, pewnie gdy sie pojawi to bedzie kosztowalo
5 zl/litr

30. Data: 2001-08-30 12:42:16

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
gotowaniach
> nie osadzil sie na plastiku zaden kamien,

Oczywiscie, ze nie osadza sie na plastiku tylko na metalowej grzalce, ktora
znajduje sie w tym czajniku.

> Na filtrze tez nie zauwazylem brazowego kamienia

> Zatem odroznij osadzanie sie kamienia na sciankach metalowego czajnika od
> wytracania sie kamienia do wody.

A czym to sie rozni podaj reakcje.

> z mlekiem w woreczkach sa jedynie 2 skrzynki, gleboko ukryte.

Chowaja przed toba zebys nie mogl pic mleka?

Agnieszka

Celiakia - gdzie szukać informacji?
Elektrostymulator
CRP co to za badanie ?
Gdzie do szpitala?
Fundacja poszkodowanym przez lekarzy / sluzbe zdrowia