Czy mnie jeszcze pamietasz....

11. Data: 2006-04-18 17:23:40

Temat: Re: Czy mnie jeszcze pamietasz....
Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alia <m...@g...com> napisał(a):

> Ale idzie
> sie klasc z tym, ze jej komentarze mnie dobijaja.
/.../
> slysze - "...Ale ty jestes wulgarna, mamo...". Z wyraznym
> potepieniem... Co ja mam zrobic z tym dzieckiem???

Tak naprawdę Tobie się to podoba, a ona o tym wie.
Ja mam zupełnie luzackie kontakty z dzieckiem i autorytet (jak może
pamiętasz) najgorszego łobuza na podwórku, ale na teksty typu -- nie
umyłaś mojego talerzyka, bym sobie nie pozwoliła. Pozwalasz sobie. To
i masz.
Odzywki dziecka nie biorą się z powietrza -- są kalką odzywek
rodziców. Widzę Cię w jej tekstach, tak samo jak widzę siebie w
tekstach Byśka.

Dawania po dziobie raczej nie polecam, ale poprowadzenie linii gdzie
się zaczyna odzywka, której sobie nie życzysz -- natychmiast.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

12. Data: 2006-04-18 17:34:56

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alia" napisala
> Na czym polega zachowanie Madziulca? Ano patrzy na mnie jak Sherlock
> Holmes... Czyli poddaje w watpliwosci prawdy objawione przeze mnie i
> zada dowodów.

To nie tylko miesci sie w normie, ale wrecz jest bardzo wskazane;)

> Zrzedzi.

Raczej w normie.

> Cytat: "...No znowu mamusiu nie umylas mojego cholernego talerzyka i
> na czym ja mam jesc? To jest chore!..." albo "...Znowu nie
> uprasowalas bluzeczki z dziewczynka? Jak ja sie ludziom
> pokaze..."

Zwroty, jakimi sie posluguje Twoja córka, prawdopodobnie pochodza z domu.
Ewentualnie z przedszkola. Jesli z domu, to cóz Ci moge powiedziec... trudno
sie spodziewac raczej, ze dziecko ich nie wchlonie;) Istotne jest tez to,
czy mlode posluguje sie tymi zwrotami w identycznych sytuacjach jak
domownicy, czy samo je sobie dopasowuje. Jesli to ostatnie, to mozna mu
wytlumaczyc, kiedy na pewne zwroty mozna sobie pozwolic, a kiedy nie i
dlaczego. Jesli jednak w identycznych, to nie widze szans, zeby to wyplenic,
chyba ze sznurem od zelazka, ale to tez tylko do czasu.

> Kaze jej sie polozyc. A mloda na to - "... A Ty co? Bedziesz
> pewnie w simsy ciela? I gdzie tu sprawiedliwosc???..." Ale idzie
> sie klasc z tym, ze jej komentarze mnie dobijaja.

Mnie taki komentarz raczej by rozbawil;)

> Co ja mam zrobic z tym dzieckiem???

Szesciolatce powiedziec, zeby sobie umyla ten talerzyk sama, ale jesli nie
chce, moze nie jesc. Oraz poprosic o nieuzywanie slownictwa uwazanego
powszechnie za wulgarne, bo talerzyki od tego znikaja;) Oraz o
niezglaszanie pretensji, jesli cos jest niezrobione, bo matki sie od takich
pretensji psuja i przestaja funkcjonowac w ogóle. Matki mozna wylacznie
prosic i grzecznie czekac - byc moze prosba zostanie uwzgledniona jeszcze
dzis;)

> Mówi "... -Dobrze, dobrze..." spoglada z pogarda i maszeruje
> wykonac moje polecenie. Niezbyt szybko.

A co Ty chcesz miec - malpke tresowana?:) Nikt normalny nie tryska radoscia
majac wykonac czyjes polecenie. Polecenie - dodajmy - majace niewiele
wspólnego z przyjemnoscia.

Malgosia

13. Data: 2006-04-18 20:47:19

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alia napisał(a):

> Pozdrawiam serdecznie
> Malgorzata /Alia/ Majkowska

O, szukala Cie jakas laska ostatnio;-)A i ja w Szczecinie pomylałam o
Tobie;-))

--
Gosia

14. Data: 2006-04-19 08:39:19

Od: "Alia" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio obracam sie wsród nastolatków, które przez rok myslaly,
ze jestem ich rówiesnica. Znaczy nie zwapnialam ;) Ha... Tak czy
inaczej wole moja 6-latke od 13-latek. Ale przynajmniej wiem co mnie
czeka w przyszlosci. Czas pomyslec o gruuuuubbbbbbyym sznurku. ;P

15. Data: 2006-04-19 08:48:15

Od: "Alia" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W domu staram sie nie uzywac pewnych zwrotów, ale cóz poleglam na
kilku frontach.... Mini-Mini swoja droga, ale Cartoon Network i
przedszkole zrobily swoje. Staram sie byc konsekwentna... I pewne
rzeczy egzekwowac. Ale do zmywania moja córus sie nie pali.
Twierdzi, ze ma to po tacie. Tata twierdzi, ze woli w kamieniolomach.
Ona tez. Planuje nabycie zmywarki w ekspresowym tempie. Bo ja
jednak,te kamieniolomy tudziez...

Siwa masz racje. Ze mnie raczej kumpel niz matka... I mnie czesto
rozwalaja teksty Magdy. Cóz pogodze sie chyba z faktem, ze mam
wyszczekana latorosl. To lepsze nizby siedziala w kacie i sie
bujala.

Przypominam sobie - bylam zawsze wkurzona na rodziców, zwlaszcza na
proszonych obiadkach, ze musialam robic za tresowana malpke która
na rozkaz otwiera i zwiera paszcze. Madziulec na szczescie nie
uzywa typowych wulgaryzmów. Jedynie jej slownictwo nabralo
mocniejszej tonacji i intonacji. Potrafi byc sarkastyczna,
ironiczna... To wyglada dziwnie u takiego dzieciecia... Ale cóz.
Jest mocno ekspresywna.

Popróbuje ze stolkiem i mysleniem... Moze jak bedzie musiala
milczec przez 5 minut bedzie to dla niej stosowna kara.

16. Data: 2006-04-19 09:05:53

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Alia <m...@g...com> napisał(a):

> Ostatnio obracam sie wsród nastolatków, które przez rok myslaly,
> ze jestem ich rówiesnica. Znaczy nie zwapnialam ;) Ha...

Wiesz, to się wtórny infantylizm nazywa... ;)

> Tak czy
> inaczej wole moja 6-latke od 13-latek. Ale przynajmniej wiem co mnie
> czeka w przyszlosci. Czas pomyslec o gruuuuubbbbbbyym sznurku. ;P

Ale jesteś pewna tego emotikona? Rozmawiałam wczoraj z kumpelą co ma
15. I troche straszno. Też córeczka z tych, co z mamusią mało się
liczy od zawsze. Łap ten sznurek JUŻ.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

17. Data: 2006-04-19 09:31:11

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Alia* napisał(a),a było to tak:

>Ale do zmywania moja córus sie nie pali.
> Twierdzi, ze ma to po tacie. Tata twierdzi, ze woli w kamieniolomach.

Ja też taka byłam i jestem. Wole kamieniołomy niż zmywanie. Mogę wszystko
inne zrobić, ale nie to. Dla mnie to była największa kara. Nienawidzę
zmywać.

> Ona tez. Planuje nabycie zmywarki w ekspresowym tempie. Bo ja
> jednak,te kamieniolomy tudziez...

Dlatego my zakupiliśmy .

--
Aga, Maciuś ( 21.06.2002)
http://42.pl/u/hnl zdjęcia nowsze i nie tylko

18. Data: 2006-04-19 09:54:04

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

19.04.2006, chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> napisał(a)

> Dlatego my zakupiliśmy .

Możesz polecić?
(priv)

--
@oo, Piotr Majkowski
""

19. Data: 2006-04-19 09:57:43

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *Piotr Majkowski* napisał(a),a było to tak:

> Możesz polecić?

Agnieszka pan do ciebie :-)

Myślę, że ja nie jestem odpowiednią osobą do polecania zmywarek. Mamy
boshkę i jesteśmy zadowoleni. Może wejdż na grupę dom, tam powinni cię
pokierować.

20. Data: 2006-04-19 10:01:22

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

19.04.2006, chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> napisał(a)

tu było: (priv)

> Agnieszka pan do ciebie :-)
>
> Myślę, że ja nie jestem odpowiednią osobą do polecania zmywarek. Mamy
> boshkę i jesteśmy zadowoleni. Może wejdż na grupę dom, tam powinni cię
> pokierować.

Dzięki za radę.
:)

--