Czy można całkowicie wyeliminować cukier z diety?

1. Data: 2005-11-11 12:18:25

Temat: Czy można całkowicie wyeliminować cukier z diety?
Od: "gbur" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o "kryształ" i wszystkie słodycze bez szwanku dla zdrowia?

2. Data: 2005-11-11 14:20:33

Od: aratorn <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gbur napisał(a):
> Chodzi mi o "kryształ" i wszystkie słodycze bez szwanku dla zdrowia?

Teoretycznie można, tylko pytanie po co?
Teoretycznie, dlatego że w tej chwili nawet śledzie są słodzone, nie
wspominając o innych masowych produktach. Czekolada gorzka też zawiera
cukier i to niemało. Natomiast odrobina słodyczy w życiu jest potrzebna,
bo inaczej dieta staje się rygorem a nie potrzebą. Nie wszystko da się
zastąpić owocami.

3. Data: 2005-11-11 18:25:54

Od: "gbur" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukier i to niemało. Natomiast odrobina słodyczy w życiu jest potrzebna,
> bo inaczej dieta staje się rygorem a nie potrzebą. Nie wszystko da się

Pytam bo wyczytałem że "biały cukier jest przemysłowo przetworzonym
związkiem chemicznym, a nie naturalnym produktem żywnościowym, nie nadaje
się więc do spożycia" i "sacharoza: biała, krystaliczna substancja jest
rafinowana z soku trzciny cukrowej lub buraka, co odziera ją z wszelkich
witamin, minerałów, protein, włókien, wody oraz innych synergetyków, czyli
substancji wzajemnie wzmacniających swe działanie". Dlatego chciałbym go
zastąpić produktami zawierającymi tylko naturalny nieprzetworzony cukier

4. Data: 2005-11-11 19:22:23

Od: "jurek" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gbur" <...@...pl> a écrit dans le message de news:
dl2282$5kq$...@n...news.tpi.pl...
> Chodzi mi o "kryształ" i wszystkie słodycze bez szwanku dla zdrowia?

mozna i na pewno z pozytkiem dla zdrowia. "Bialy" cukier jest bardzo
"mlodym" produktem, przez dziesiatki tysiecy lat ludzie obywali sie bardzo
dobrze bez cukru, od paru setek lat ludzi truje sie tym swinstwem. Skutki
sa doskonale znane i widoczne.

Jurek

5. Data: 2005-11-11 22:28:39

Od: "ali " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gbur <...@...pl> napisał(a):

> Chodzi mi o "kryształ" i wszystkie słodycze bez szwanku dla zdrowia?

po tym krysztale to dopiero zdrowie zaczyna szwankować a bez niego jakoś
ludzie dość długo żyli nie znając chorób cywilizacyjnych

6. Data: 2005-11-12 12:53:50

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aratorn napisał:

> Nie wszystko da się zastąpić owocami.

Yyy ??

--
Pozdrawiam - Filip

http://www.autodynamics.com.br/video02.html

www.leandrini.com www.modshows.com
www.tuningbaja.pl www.tuninguj.com.pl

7. Data: 2005-11-12 13:20:46

Od: "gbur" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wszystko da się zastąpić owocami.
Mógłbyś rozwinąć myśl? Uprzedzając odpowiedź zapytam: to jednak biały
rafinowany cukier jest niezastąpiony?

8. Data: 2005-11-12 14:04:39

Od: aratorn <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

gbur napisał(a):

> Mógłbyś rozwinąć myśl? Uprzedzając odpowiedź zapytam: to jednak biały
> rafinowany cukier jest niezastąpiony?

Nie napisałem, że jest niezastąpiony, tylko że nie ma sensu zastępować
go na siłę. Przynajmniej ja już tak nie robię. Tam gdzie można z niego
zrezygnować albo zastąpić czym innym, trzeba to zrobić, ale bez
popadania w przesadę. Sa ludzie którzy z różnych powodów (często
ideologicznych) popadają w skrajność i próbują wyeliminować cukier ze
swojej diety, zastępując go np słodkim owocem. Nie zdają sobie sprawy,
że ten cukier jest wszechobecny i że sami się w zw. z tym oszukują. Poza
tym, ja lubię czekoladę, i z czego mam ją zrobić jeśli nie z cukru? Z
soku z marchewki?

9. Data: 2005-11-12 14:51:33

Od: "gbur" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym, ja lubię czekoladę, i z czego mam ją zrobić jeśli nie z cukru? Z
> soku z marchewki?

Mnie bardziej niż walory smakowe interesuje np. ile bym musiał zjeść np.
jabłek lub miodu aby całkowicie zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na cukier
zakładając że jestem całkowicie zdrowy tzn. nie mam nadwagi, cukrzycy,
kłopotów z ciśnieniem itp. A nawiasem mówiąc nie jest to dla mnie ideologia
ale pewnego rodzaju samoświadomość własnego ciała, które odrzuca słodycze
tak jak płuca niepalącego dym papierosowy ;-).

10. Data: 2005-11-12 18:11:42

Od: "Mancer" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gbur" <...@...pl> wrote in message

> Mnie bardziej niż walory smakowe interesuje np. ile bym musiał zjeść
> np. jabłek lub miodu aby całkowicie zaspokoić dzienne zapotrzebowanie
> na cukier zakładając że jestem całkowicie zdrowy tzn.

Odp brzmi Zero.. kompletne zero ;-) Organizm człowieka potrafi
świetnie dostosować się i do takich sytuacji. Po około
4-20tygodniach całkowicie przystosował byś się do czerpania
energii z tłuszczy i białek. Praktycznie 0 jakichkolwiek
węglowodanów (cukru, owoców, warzyw, mąki, ryżu, itp) i czół
byś się z tym świetnie.

Nie ma czegoś takiego jak dzienne zapotrzebowanie na cukry
proste. Można jeść same złożone. A nawet nie zakładając tak
ekstremalnego żywienia jak u dawnych Eskimosów, to proste
węglowodany praktycznie nie są potrzebne.Co najwyżej można
używać ich czasem do szybkiego uzupełniania glikogenu po
wysiłku... lub zwyczajnie jeść jedynie dla przyjemności ;-)

--
Wojciech "Mancer" Przbysz
GG: 8994200 mail: mancer at o2.pl

optymalni i ich dieta