Re: Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?

From: "Januszeq" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?
Date: Tue, 29 Oct 2002 13:56:01 +0100

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:apltr4$pse$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Januszeq" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Januszeq, Ty "cwaniaczku"... ;)))
> 1. Dlaczego wyłączyłeś z sondy wegetarian i optymalnych?

Ponieważ interesują mnie WRAŻENIA strony TRZECIEJ jak napisałem.

> To zwykła dyskryminacja. Dlaczego nie mogą się przedstawić?
> 2. Pytania miały być sensowne,

Nie mozna ocenić/zmierzyć sensowności tego pytania, bowiem jedynym celem
jego postawienia jest uzyskanie informacji, jak napisałem.Nie jest to więc
pytanie, a prośba o podzielenie się ze mną prywatnymi wrażeniami.
Pozyskiwanie informacji jest jednym z celów istnienia grup dyskusyjnych jak
sądzę.

> czyli w rezultacie oddać prawdziwe forum
> tej grupy, czyli ukazać ile osób i na jakiej jest aktualnie diecie,
> ewentualnie jej efekty.

Nie na to pytanie szukam odpowiedzi

> (oczywiście bez komentarzy na temat NIE WŁASNEJ diety)
> 3. Pytanie typu: "czy oni się kłócą, czy spierają" - może tylko wywołać
> następną kłótnię i spór. ;))))
> To TY postawiłeś tę tezę, więc prosiłam CIEBIE o wykazanie różnicy między
> sporem, a kłótnią.

Zrobię to kiedy wyciągnę Shopenhauera z piwnicy.

> Krystyna
>
> P.S.
> A czy teraz my:
> a) dyskutujemy
> b) się spieramy
> c) się kłócimy
> d) a może skaczemy sobie do gardeł? ;))))
>
> W jaki sposób to widzimy - zależy od naszego WŁASNEGO samopoczucia
> w momencie, w którym czytamy dany tekst. Jeśli jesteśmy wściekli, to każdy
> tekst adwersarza będzie okazją do odreagowania, przy czym nie uda się
owemu
> wkurzonemu nie przenieść na przeciwnika, tego, co w nim samym siedzi.

Osoba kulturalna oraz prawdziwy zawodowiec (niekoniecznie kulturalny)
starają się aby ich emocje (zwłaszcza negatywne) nie wpływały, na to co
robią, na ich pracę, ich dyskusje, życie rodzinne. Dyskusja (nie wiem ile
osób się ze mną zgodzi) jest pewnego rodzaju pracą, przy której dyskutanci
tworzą zespół pracujący nad osiągnięciem wspólnego celu (ustalenie stanu
faktycznego, rozwiązanie problemu, ustalenie stanowiska). Czy w wątkach
"wege" v. "opty" rzeczywiście rzuca się w oczy atmosfera współpracy,
szacunek i podejście merytoryczne. Mam WRAŻENIE, że nie.

> Takie prawo psychologii: każdy chętnie innych sądzi według siebie.

(Ktoś już to na tej liście napisał ale nie mogę się powstrzymać)
Dlaczego wszyscy generalizują ? (-:

Pozdrawiam
JAnuszeq