Czy podwyżki obejmą rezydentów?

31. Data: 2006-10-09 13:52:37

Temat: Re: Czy podwyżki obejmą rezydentów?
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:17ohc8z3yz51c.dlg@always.coca.cola...

> Dokładnie tak. Jedzą niezbyt dużo i zdrowo (m. in. bez nadmiernej ilości
> tłuszczów zwierzęcych, sporo warzyw i owoców etc.), są aktywni fizycznie
> i psychicznie, a do tego z reguły są żonaci lub zamężni (jak mówią
> badania epidemiologiczne).
> Szczerze polecam wszystkie wyżej wymienione sposoby na osiągnięcie
> długowiecznosci:)

Najzdrowszym narodem w Europie są Francuzi (nie Szwedzi), którzy jedzą
bardzo dużo tłuszczu zwierzęcego, bo 160 g statystycznie na dobę... Rzadkie
zawały i udary mózgu w narodzie francuskim. Twoje mity o szkodliwości
tłuszczów właśnie temu przeczą....:)))
Pozdrawiam Jurek M.

32. Data: 2006-10-09 15:45:33

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):
> A jak myślisz Kaju, jakim powietrzem oddychają Polacy, którzy dożywają 90
> lat i więcej? czystym powietrzem szwedzkim?
> Nie, jedzą jak Pan Bóg przykazał...:))) I tutaj szukaj przyczyny....

Moja matka ma 91 lat i wiem co jadła/je.
W każdym bądź razie nie wpieprzała (sorry) śmietany i jajek.
Śmietana tylko jako dodatek (np. do sałaty, czy zupy).
Amen.

--
Kaja

33. Data: 2006-10-09 15:47:42

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):

> [...]
> bardzo dużo tłuszczu zwierzęcego, bo 160 g statystycznie na dobę... Rzadkie
> zawały i udary mózgu w narodzie francuskim. Twoje mity o szkodliwości

Chyba tłuszcz z winem Ci się pomylił.

--
Kaja

34. Data: 2006-10-09 19:30:26

Od: "Aga_" <o...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
(...)
> Język szwedzki jest bardzo podobny do angielskiego. Słownictwo zbliżone
> w wymowie - to trochę tak jak rozmowa Czecha ze Słowakiem w przypadku
> Szweda i Anglika (przynajmniej tak mi się zdaje po pierwszym zetknięciu
> z tym językiem - miałem pare godzin lekcji:-).

IMHO to nie do konca prawda... Szwedzki rzeczywiscie nie jest trudnym
jezykiem, aczkolwiek na poczatku troche problemow sprawia intonacja i
fonetyka ogolnie. Troche deprymujace byly dla mnie poczatki, kiedy
probowalam porozumiec sie po szwedzku ze Szwedem, a on... mnie nie rozumial.
:D Jednak po jakims czasie bylo juz znacznie lepiej. Wg moich obserwacji
szwedzkiego najlatwiej ucza sie Niemcy (nie liczac Norwegow, rzecz jasna:>)

> W Szwecji jak opowiadano mi, przez
> lata pracy opowiadającego nie miała miejsca taka reakcja (nikt nawet nie
> dał odczuć, że jest obcokrajowcem) - i nie dlatego, że lekarz jest tam
> traktowany wyjątkowo, po prostu nikt nie jest tak nieprzyjemny, by coś
> takiego powiedzieć drugiej osobie - mają bardzo wysoko rozwiniętą
> kulturę osobistą - są dumni i dlatego nie obrażają się wzajemnie, by nie
> usłyszeć czegoś podobnego w odwecie.

Potwierdzam. Mieszkalam w Szwecji przez pol roku i musze przyznac, ze
Szwedzi sa bardzo taktowni. W zasadzie to w miejscu pracy czy w jakiejlowiek
innej grupie wszyscy sa dla siebie tak mili, ze dom konca nie wiadomo, kto
Cie lubie, a kto po prostu jest grzeczny. Ale to kwestia przyzwyczajenia. :)
Oczywiscie zdarzali sie Szwedzi, do ktorych czulo sie antypatie, ale jakos
nie zaklocalo to ogolnego funkcjonowania grupy.

Komfort pracy lekarza - rzadko spotykany w Polsce. Bo kto moze sobie tutaj
pozwolic na pol godziny dla 1 pacjenta?? Poza tym wsparcie ze strony innych
lekarzy jest znaczne - tam nikt nie boi zapytac bardziej doswiadczonego
kolegi o konsultacje. Mlodzi lekarze sa czesto rzucani "na gleboka wode",
oczywiscie ze wsparciem ze strony innych lekarzy - dzieki temu ucza sie
szybciej i efektywniej.

To tylko niektore z moich obserwacji :)

Pozdrawiam:>

Aga

35. Data: 2006-10-10 00:54:18

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga_" <o...@W...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wode",
> oczywiscie ze wsparciem ze strony innych lekarzy - dzieki temu ucza

Cieszę się, że potwierdzasz, bo zarówno moje krótkotrwałe obserwacje,
jak i opowieści były właśnie jak powyżej. Mam wrażenie, że Szwedzi jako
pierwsi zrozumieli o co chodzi w społeczeństwie - to, że są mili, to
jedno, ale to że gwarantują pieniądze, za rzeczy, które u nas są nie do
pomyślenia. Ale Oni juz dawno zrozumieli, ze jeśli nie pomogą na pewnym
etapie członkowi społeczeństwa, to on będzie musiał uchwycić się
czynności niekoniecznie zgodnej z prawem. Stanie się wtedy niebezpieczny
dla społeczności i wychowa tak potomstwo. Lepiej więc zorganizować mu
przyszłość, bo w ten sposób organizujemy ja również sobie. Niby takie
proste, ale dla niektórych nowobogackich w Polsce niezrozumiałe:-(
--
Marek Li

36. Data: 2006-10-10 10:26:09

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:1kpr88tuju4g4$.dlg@always.coca.cola...

> Miałem okazję pogadać parę razy ze Szwedami. nie na darmo Muppety mają
> składzie Szwedzkiego Kucharza - pamiętasz? :)
> Poza tym żona nie lubi jak pół roku jest ciemno ;)

Nie trzeba jechać od razu do Kiruny. Mozna w połowie Szwecji, gdzie
ponoć jest cieplej niż w Polsce (dzięki ciepłym prądom).

Nie rozumiem?

--
Marek Li

37. Data: 2006-10-10 11:35:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Oct 2006 12:26:09 +0200, Marek Li wrote:

> Nie trzeba jechać od razu do Kiruny. Mozna w połowie Szwecji, gdzie
> ponoć jest cieplej niż w Polsce (dzięki ciepłym prądom).

Dobrze wiedzieć:)

> Nie rozumiem?

Taki żarcik. Powiedz głośno, szybko, wyraźnie i za pierwszym razem "to
cóż, że ze Szwecji" :)
A skojarzyło mi się, bo gdybym tam wyjechał, to stamdąd bym przyjeżdżał.
Ze Szwecji znaczy. No i cóż ;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

38. Data: 2006-10-10 13:39:25

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> napisał w
wiadomości news:18ld85tcbq73h$.dlg@always.coca.cola...

> Dobrze wiedzieć:)

A tak w ogóle, to pracujący tam mówią, że 2 miesiące nocy olarnej to
nic, bo wygląda wszystko jak w święta - wszędzie światełka. Gorzej je st
z tymi 2 miesiącami polarnego dnia:-)

> [...]
> cóż, że ze Szwecji" :)
> A skojarzyło mi się, bo gdybym tam wyjechał, to stamdąd bym

Powtarzam, powtarzam i nic mi nie wychodzi. Nadal nie rozumiem. Nie
sądziłem, że niże intelektualne mogą być tak głębokie;-(

--
Marek Li

39. Data: 2006-10-10 18:00:02

Od: "Aga_" <o...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A tak w ogóle, to pracujący tam mówią, że 2 miesiące nocy olarnej to
> nic, bo wygląda wszystko jak w święta - wszędzie światełka. Gorzej je st

Co prawda nie mieszkałam za kołem podbiegunowym, więc ani dnia ani nocy
polarnej tam nie mieliśmy. Mimo wszystko była to jednak tzw północna Szwecja
(Norrland) i zimowe dni byly dosc krotkie, za to poznowiosenne i letnie noce
praktycznie nie istnialy - caly czas bylo jasno na na zewnątrz (zachód
słońca ok. 22, wschód ok. 1-2 nad ranem). Po powrocie trudno bylo sie do
nocy przyzwyczaic. :D W ogóle w Szwecji latem robi się naprawdę ładnie. :)
Zima to z kolei raj dla narciarzy.

> Powtarzam, powtarzam i nic mi nie wychodzi. Nadal nie rozumiem. Nie
> sądziłem, że niże intelektualne mogą być tak głębokie;-(

Ech, te językowe łamańce... :)
Może masz po prostu bardzo "wygimnastykowany" język?? :>

Pozdrawiam:>

Aga

40. Data: 2006-10-10 18:17:34

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Oct 2006 15:39:25 +0200, Marek Li wrote:

> Powtarzam, powtarzam i nic mi nie wychodzi. Nadal nie rozumiem. Nie
> sądziłem, że niże intelektualne mogą być tak głębokie;-(

Mnie, mimo, że próbowałem już wiele razy, ciągle wychodzi coś na kształt
"to czuż ze że szwecji", "to cóż ze że szwecji" i podobnie. Kiedyś
Niedźwiedź to powiedział, prowadząc listę trójki i mi się przyczepiło:)

Fakt, niezbyt wyszukane i rzeczywiście ostatnio nie wyglądam
intelektualnie najlepiej. Może to przez tą infekcję, co ją teraz mam, a
może przez kurs z promocji zdrowia...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

Tajemniczy zastrzyk antyalkoholowy
dobry psycholog na śląsku
Zimno = boli :(
Ile mg kofeiny ma czubata łyżeczka kawy rozpuszczalnej?
co to moze byc - czeste palenie po lewej stronie podbrzusza i ból kosci ogonowej przy schylaniu