Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?

Newsgroups: pl.soc.religia,pl.misc.paranauki,pl.sci.psychologia
Date: Mon, 8 Apr 2013 06:13:18 -0700 (PDT)
Subject: Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
From: glob <r...@g...com>

On 8 Kwi, 14:44, "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:
> Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
> Taki św. Piotr, niby miał wybierać, bo był wolny,
> a i tak się zaparł tak jak mu pszepowiedziano.
>
> Pytanie stare stare jak świat, a jednak zawsze aktualne:
> No bo jak świat jest zdeterminowany, to i życie jest zdeterminowane,
> to po co wybierać i starać się itp. I tak będzie co ma być. Nie mamy na to
> wpływu.
>
> Z drugiej strony to absurd: nie mam wpływu na to czy kupię ser czy buraka?
>
> --
> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
> [...]

Przyszłość nie jest zdeterminowany, przeszłość jest zdeterminowana,
tak więc jeśli Chiron jest wiecznie obłudny, bez trudu powiesz że za
tydzień Chiron znowu będzie obłudny, bo jest zdeterminowany
przeszłością, czyli wiecznie przeszłość powtarza. Ktoś uwalniający się
z determinantów przeszłości jest w przyszłości nieprzewidywalny.