Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?

21. Data: 2013-04-09 06:47:18

Temat: Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:kjvi2l$3qh$1@dont-email.me...
> "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
>
> Generalnie jesteś panią swojego losu i sama decydujesz o sobie.

Sama, czy jej samej mozg, co do decyzji ktorego swiadomosc, obserwator
rzeczywistosci, ma niewiele do zaingerowania? Nie musisz od razu odpowiadac,
mozesz sprawdzic co walczacy o prawa czlowieka dla szympansow nakazuje.

22. Data: 2013-04-09 06:48:27

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 08:40:38 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> Ojej! A skąd czerpiesz te swoje rewelacje? Masz jakieś wizje- czy coś?

> Ano masz:-). A raj stworzymy na ziemi. Wiemy, rozumiemy, PAMIĘTAMY. A ja
>
> myślałem, że także: nie powtórzymy:-((

Ale oni sa zdeterminowani tym blednym mysleniem...wiec powtarzaja ;P
Ostatnio zaczynam podejrzewac ze faktycznie umiejetnosc wiary w boga to "łaska"
czyli zdolność nie do opanowania dla jednostek deterministycznie uwarunkowanych
ateizmem... ;)

23. Data: 2013-04-09 06:51:54

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 01:06:19 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> "Chiron" <e...@o...eu> wrote in message

> Widzisz - robisz podstawowy błąd logiczny w podejściu do tzw. losu...
>
> Bo jeśli los to Twoja przyszłość, z góry zdeterminowana, to żebyś
>
> się zesr*** to nie mógłbyś jej zmienić. Jeśli jednak nie wiemy co
>
> zrobisz, bo w każdej chwili wszystko możesz zmienić to co to znaczy
>
> los?? Nic nie znaczy, bo to wtedy jeden z możliwych wariantów przyszłości.
>
> Nie ten jeden, wyznaczony Ci wariant tylko jeden z milionów możliwych.
>
> Taki "los" nie byłby warty nic.

Tyle ze zrealizujesz jedynie ten wariant do ktorego zdeterminuja cie okolicznosci
zewnetrzne i twoje uwarunkowania wewnetrzne... ;P

24. Data: 2013-04-09 07:22:52

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 08:48, m...@g...com wrote:

> Ostatnio zaczynam podejrzewac ze faktycznie umiejetnosc wiary w boga to "łaska"
> czyli zdolność nie do opanowania dla jednostek deterministycznie uwarunkowanych
ateizmem... ;)

Tak sie sklada, ze w swoim zyciu dotknelam calego
przekroju "tematu wiary", od aktywnej obecnosci
w samym srodku Kosciola, poprzez zwykle ludzkie
zwatpienie, po agnostycyzm siegajac.
Oto dzisiaj akurat, uzmyslowilam sobie, jak wielka
role w wierze odgrywaja emocje.

Moj proboszcz czesto mawial: "Kto spiewa, ten
dwa razy sie modli." Przepiekne piesni, rowniez
polskie, zawierajace wszystko, co mozna
opowiedziec: o Bogu, o wierze w Jego istnienie,
o malosci czlowieka wobec Majestatu.

Nienie :) nie doznalam "laski nawrocenia".
Po prostu chyba wlasnie dzisiaj zobaczylam
- to nic, ze z pewnego dystansu - co czuja
prawdziwie wierzacy. I jak im w tym pomaga
oprawa muzyczna mszy.

Panstwo wybacza, ze sie wcielam "troche obok" :)

https://www.youtube.com/watch?v=ExE3GgSFKfg

25. Data: 2013-04-09 07:31:11

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 09:22:52 UTC+2 użytkownik Hanka napisał:

> [...]
>
> prawdziwie wierzacy. I jak im w tym pomaga
>
> oprawa muzyczna mszy.
>

> Panstwo wybacza, ze sie wcielam "troche obok" :)

Jako agnostyczce serdecznie polecam Ci Msze Wedrujacego (Missa Pagana) Stachury w
wykonaniu Chodakowskiej:
http://polskienagrania.com.pl/oferta/poezja/msza_wed
rujacego/
Moze cos cie tam jeszcze zaskoczy milo i niesamowicie? :)

26. Data: 2013-04-09 07:38:24

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 09:31, m...@g...com wrote:

> [...]
oezja/msza_wedrujacego/
> Moze cos cie tam jeszcze zaskoczy milo i niesamowicie? :)

Dzieki :)
Znam oczywiscie, ale jeszcze z wydania/sluchania
tzw czarnego lp.
Chetnie poslucham po latach - samam ciekawa, co sie
zmienilo - we mnie, bo nie w Mszy przeciez.

27. Data: 2013-04-09 08:03:42

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
>"łaska"
>czyli zdolność nie do opanowania dla jednostek deterministycznie
W mojej parafii są często msze ewangelizacyjne. Występuja tam ludzie i
opowiadają o swojej Drodze do Boga. Czasem człowiek, który wydaje się
zupełnie indyferentny religijnie- zostanie dotknięty Palcem Bożym. Tylko nie
wiem sam- czy dotyczy to każego? Mam pomysł, że tu potrzebna jest jakaś
silna trauma, która wstrząsa człowiekiem. Chociaż to nie jest warunkiem
wystarczającym. Przypomina mi się tu fragment "Dzienniczka" Faustyny
Kowalskiej, w którym pisze, jak Jezus postępuje z grzesznikami: "Upominam
ich - powiada Pan - głosem sumienia, upominam ich głosem Kościoła, zsyłam na
nich przygody, które mogą doprowadzić człowieka do opamiętania, a kiedy nic
nie pomaga - spełniam wszystkie ich pragnienia."

Niestety- są i tacy zatwardziali, że nawet wtedy się nie nawrócą...
--
Demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

--

Chiron

28. Data: 2013-04-09 08:04:43

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 9 kwietnia 2013 09:38:24 UTC+2 użytkownik Hanka napisał:

> [...]
>
> tzw czarnego lp.
>
> Chetnie poslucham po latach - samam ciekawa, co sie
>
> zmienilo - we mnie, bo nie w Mszy przeciez.

ja za kazdym wysluchaniem tego jestem zaskoczony swierzoscia i odkrywczoscia tych
tekstow i wykonania... :)

29. Data: 2013-04-09 08:07:53

Od: qrt <...@i...jakis> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 8 Apr 2013 18:00:52 -0500, Pszemol napisał(a):

> "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
>
> To chyba sama sobie tutaj odpowiadasz... :-)
>
> Te bajki w "przeznaczenie" i "los" tworzą ludzie wierzący w bozię
> która decyduje za Ciebie o Twoim przeznaczeniu... a bozi nie ma.

sprowadzenie sporu determinizm/indetrminizm do "wiary w bozie" jest tak
szkaradną sofistyką ze w zasadzie twą wypowiedz winno sie pozostawić bez
zadnego komentarza.
Bo to trollowanie na poziomie powiatowego liceum Koziej wólce.

30. Data: 2013-04-09 08:10:09

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>.. jeśli ktoś wiecznie obiecuję że
>rzuci picie a tego nie robi, bez problemu sprawdzi się twoje
>stwierdzenie, że za kilka lat umrze na marskość wątroby.

Zupełnie się nie zgadzam, pewnie z podobnym prawdopodobieństwem wyląduje w
szpitalu z powodu jakiegoś wypadku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Pilka nozna
O winie i karze.
Czy da sie znalezc na grupie trzy kobiety
Jak Ewa zdobyła władzę
Molestowanie w przestrzeni publicznej.