Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?

71. Data: 2013-04-09 22:09:40

Temat: Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
news:5163f964$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...

> W Twoim swiecie wszystko jest swiadomym wyborem i efektem woli?

Twierdzę że nie ma dualizmu pomiędzy Stokrotką a jej mózgiem.
Stokrotka, a więc jej świadomość jest wytworem tego mózgu który
siedzi w głowie Stokrotki. Teraz rozumiesz?

72. Data: 2013-04-09 22:18:41

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy to zawsze świadczy o glupocie tych ludzi?

Przeważnie... Albo o skrajnie upośledzonej wyobraźni przestrzennej ;-)

> Kiedy widze niektóre
> instrukcje, mam wrażenie że są dla małp - są tam same piktogramy... Nie
> umiem się nimi posługiwać, one są dla nieczytatych, a ja niestety czytam.
> 3-)

Piktogramy są aby ułatwić czytelnikowi zrozumienie czegoś
bez znajomości języka obcego - to taki wybieg producenta aby
zamiast 15 instrukcji w różnych językach zrobić jedną, obrazkową.
Oszczędza to i drzewa i koszty...

73. Data: 2013-04-09 22:20:01

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Kwi, 00:05, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> Determinizm nie jest zdarzeniem. To koncepcja filozoficzna.

> Ale czego tu w a ciwie nie rozumiesz?
>
> Bo sprzeczne to s filozofie religijne ba amuc ce z jednej strony
> o wolnej woli cz owieka a z drugiej o jakim losie, przeznaczeniu.
> Je li wierzysz w woln wol , ograniczon jedynie woln wol
> innych ludzi w Twoim otoczeniu to nie ma mowy o adnym
> determini mie, losie, przeznaczeniu - jest on sprzeczny z woln wol .

Tym samym stwierdziłeś że katol nie może odejść z kościoła . Jeśli
determinizm kościoła zlikwidował wolną wolę, odejście z kk jest
niemożliwe, bo jak ma odejść, przecież musi dokonać tego wyboru
odejścia, a jednak latami większość europy odeszła.

74. Data: 2013-04-09 22:23:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Apr 2013 17:18:41 -0500, Pszemol napisał(a):

> Przeważnie... Albo o skrajnie upośledzonej wyobraźni przestrzennej ;-)

Albo o idiotycznych tłumaczach - wiem coś o tym od bliskich osób, które
pracują przy składzie instrukcji do wszystkich japońskich samochodów w
kilkudziesięciu jezykach.

> [...]
> bez znajomości języka obcego - to taki wybieg producenta aby
> zamiast 15 instrukcji w różnych językach zrobić jedną, obrazkową.

Z tej oszczędnosci niedługo będziemy porozumiewać się za pomocą tamtamów i
jęków oraz gwizdów...

75. Data: 2013-04-09 22:23:55

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Kwi, 00:09, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

..

> Twierdzę że nie ma dualizmu pomiędzy Stokrotką a jej mózgiem.
> Stokrotka, a więc jej świadomość jest wytworem tego mózgu który
> siedzi w głowie Stokrotki. Teraz rozumiesz?

Jest dualizm między mózgiem stokrotki i świadomością stokrotki. Bo
czym postrzega swój mózg, mózg mózgiem postrzega? Nie, świadomość
stokrotki, tym co wie o mózgu, postrzega swój mózg i stwierdza -2
fałdki- mądra jestem.

76. Data: 2013-04-09 22:27:35

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Albo o idiotycznych tłumaczach - wiem coś o tym od bliskich osób, które
> pracują przy składzie instrukcji do wszystkich japońskich samochodów w
> kilkudziesięciu jezykach.

Nie wiem... przy odrobinie inteligencji można się zorientować o co biega.

> Z tej oszczędnosci niedługo będziemy porozumiewać się za pomocą
> tamtamów i jęków oraz gwizdów...

Już to się dawno stało. Mało to jest dziś przekazów gdzie jedyną formą
jest film? lub obrazek? Widuję na facebook obrazek z jednym zdaniem.
Cyrkulują obrazek - czemu nie tekst? Albo filmy instruktarzowe zamiast
instrukcji pisemnej - niedługo umiejętność czytania pójdzie w zapomnienie
;-)

77. Data: 2013-04-09 22:30:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...

> [...]
> czym postrzega swój mózg, mózg mózgiem postrzega? Nie, świadomość
> stokrotki, tym co wie o mózgu, postrzega swój mózg i stwierdza -2

Przykro mi, ale nie widzę tu dualizmu.
Przynajmniej nie ma tu innego dualizmu jak dualizm między Tobą a Twoją nogą.
Jak noga jest narzędziem do chodzenia to mózg jest narzedziem do myślenia
i postrzegania. To że sam siebie widzisz - co z tego? Obraz w lustrze jest
dla
Ciebie problematyczny? Sugerujesz że to co widzisz w lustrze jest dualizmem?

78. Data: 2013-04-09 22:52:38

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Kwi, 00:30, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
> dla
> Ciebie problematyczny? Sugerujesz że to co widzisz w lustrze jest dualizmem?

Nie da się mózgiem postrzegać mózgu. Dlatego podstawa to świadomość i
debil myśli , że jak ma duży mózg to mądry jest, a neuropsycholog że
im bardziej pofałdowany tym sprawniejszy.
Czyli czym debil i uczony postrzega swój mózg?
Tym co o nim wiedzą , czyli ograniczoną lub uczoną świadomością.
Mózg nie jest w sam sobie siebie świadomy tak jak i nie czuje bólu,
umożliwia świadomość, która nawet jego postrzega na bazie wiedzy i
tak kretyn powie- ojej boli mnie mózg. Kiedyś ludzie myśleli że
człowiek myśli wątrobą i powstawały powiedzenia typu- ale w tobie
żółci.

79. Data: 2013-04-10 02:38:22

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...
> Nie da się mózgiem postrzegać mózgu.

Jak to nie? A czym swój postrzegasz jak nie mózgiem właśnie?

80. Data: 2013-04-10 06:48:59

Od: poszukiwacz <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka wrote:
> Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
> Taki św. Piotr, niby miał wybierać, bo był wolny,
> a i tak się zaparł tak jak mu pszepowiedziano.
>
> Pytanie stare stare jak świat, a jednak zawsze aktualne:
> No bo jak świat jest zdeterminowany, to i życie jest zdeterminowane,
> to po co wybierać i starać się itp. I tak będzie co ma być. Nie mamy na
> to wpływu.
>
> Z drugiej strony to absurd: nie mam wpływu na to czy kupię ser czy buraka?

Dopóki nie wiesz że coś stanie się w przyszłości to nie jesteś
związana tą informacją, ale jeśli już wiesz to wszystkie
możliwości i wszystkie próby zapobiegnięcia temu i tak będą
prowadzić do zrealizowania tego nieuniknionego stanu/zdarzenia.

Pilka nozna
O winie i karze.
Czy da sie znalezc na grupie trzy kobiety
Jak Ewa zdobyła władzę
Molestowanie w przestrzeni publicznej.