Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?

61. Data: 2013-04-09 15:49:04

Temat: Re: Czy pszyszłość jest zdeterminiowana?
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wrecz przeciwnie WSZYSCY poszukuja raju na ziemi. Kazdy chce byc piekny,
> zdrowy i bogaty i w ogole.

Nie, są tacy co poszukują prawdy, sprawiedliwości, i wartości "wyższe".
Potem często zwani są świętymi lub męczennikami.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

62. Data: 2013-04-09 15:51:57

Od: "LeoTar" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Twoim swiecie wszystko jest swiadomym wyborem i efektem woli?

Rzeczywistość jest kreowana przez Świadomość.

Władek Tarnawski
LeoTar

63. Data: 2013-04-09 15:54:00

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdeterminowana
> zewnętrznie przez nasze otoczenie a twierdzeniu że razem z innymi ludźmi
> tą przyszłość wspólnie tworzymy, kształtujemy wpływając na nią naszymi
> decyzjami, działaniami, świadomymi i kierunkowymi zmianami otoczenia...
> W pierwszym przypadku jesteśmy niewolnikami którzy jak barany mogą tylko
> wykonywać rozkazy i iść do rzeźni jak się podtuczą odpowiednio, w drugim
> przypadku jesteśmy mocnymi agentami pełnymi potencjału do zmiany własnego
> losu tak jak tylko tego chcemy. Uwierz w siebie, uwierz w swoją siłę,

Ktoś z nas nie rozumie słowa "determinizm".
Ja je rozumiem jako nieodwołalne zdażenie w pszyszłości.

Wpływanie na swoją pszyszłość w sensie kształtowania swojego otoczenia
wydaje i oczywista, i spszeczne z determinizmem. Faktycznie o tym
dyskutujemy i nie rozumiem tego.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

64. Data: 2013-04-09 16:03:04

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie, świat deterministyczny non stop się powtarza, jak bezmyśle stado
>popełniające ten sam błąd, ktoś w stadzie przestaje być bezmyślny,
>podejmuje wybór inny niż dotychczas, masz nowe czyli wyjście z
>determinizmu przez wybór. Tylko że ty nie masz pojęcia co znaczy
>determinizm.

Determinizm nie oznacza powtarzalności. Nie ma to związku.
Nawet więcej , determinizm jest wtedy zauważalny , kłuje w oczy,
gdy pokazuje , pszewiduje coś niepowtażalnego.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

65. Data: 2013-04-09 17:44:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]
> logicznej z samej swej natury. skro twierdą ze mają, to widać tak uważają,
> jest to cześć ich systemu i tyle. O ewentualnych sprzecznościach lepiej
> rozmawiać z teologami biegłymi w chrześcijańskiej folozofi. Ja takowym nie
> jestem wiec raczej wątku nie będe ciągnął :)
>
> Wiekszy IMO jest za to problem gdy ktoś podpierając sie autorytetem nauki,
> tudzież racjonalizmem, wygłasza twierdzenia o świecie które nie mają w
> żadnych głebszych podstaw poza hipotezami, czy niezwerfikowanymi teoriami.
> Głosi wówczas swoje własne wierzenia pod płaszczykiem racjonalnej nauki.

Ale nikt nie zaprzecza że chrześcijanie nie mają wolnej woli, mają ,
ale zlęknione dzieci, przerażone życiem, wybierają zniewolenie,
determinizm i Każdy ci tu podaje efekt końcowy decyzji katolika.
Czyli skrajny determinizm.
Ludzie się rodzą i po urodzeniu każdy sobie coś tam wybiera, katolicy
po urodzeniu , wybierają powrót do łona mamusi i tak całe życie, bo
tam było bezpiecznie, a oni nie chcą dorosnąć do wolności i
odpowiedzialności za swoje decyzje.
Dlatego masz podział polski na tych dojrzałych i niedojrzałych,
którymi ktoś musi poganiać jak kościół. W katolicyzmie przeczytasz że
twój wolny wybór musi być zgodny z poglądem kościoła.

66. Data: 2013-04-09 17:53:19

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Kwi, 18:03, "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom.

Determinizm to powtarzalność przeszłości ,taki człowiek za 10 lat mówi
to samo, bo w przeszłości coś-wydarzenia , memy, rodzice na niego
wpłyneło , że ten wpływ nim miota i robi replay.
Zobacz jak katolicy powtarzają bezmyślnie rzeczy sprzed wieków,
chociaż inni ludzie rozbijając determinizm ,określili już wszystko
inaczej jak ewolucja, a oni non stop powtarzają kracjonizm wbrew
faktom oczywistym. Dlatego jeśli nie wszystko się powtarza, to nie do
końca jesteś zdeterminowana.

67. Data: 2013-04-09 21:56:15

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wybrałam pszykład prosty, znany i żadko podważany.
> Pszykłady "osobiste" są łatwiejsze do podważenia, można po prostu
> drugiemu nie uwieżyć.
> Jednak wiele ludzi zna takie pszypadki, o pszewidywaniu czegoś
> "niepszewidywalnego", co na dodatek się spełniło.

Wiele ludzi nie umie zrozumieć instrukcji używania odkurzacza...
Co dla Ciebie wynika z argumentacji że wiele ludzi to czy tamto?

Dla mnie, widzisz, z faktu że wiele ludzi jest łatwowiernych
i niezainteresowanych konfrontacją z dowodami nie wynika
wiele poza tym, że ich relacje czy świadczenia niewiele są warte.

68. Data: 2013-04-09 22:01:43

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, są tacy co poszukują prawdy, sprawiedliwości, i wartości "wyższe".
> Potem często zwani są świętymi lub męczennikami.

Nazywani są też nieudacznikami którym się nie udało i chcą to
sprzedać jako "celowo nie szukali sukcesu to go nie mają" :-)

69. Data: 2013-04-09 22:03:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Apr 2013 16:56:15 -0500, Pszemol napisał(a):

> Wiele ludzi nie umie zrozumieć instrukcji używania odkurzacza...

Ale czy to zawsze świadczy o glupocie tych ludzi? Kiedy widze niektóre
instrukcje, mam wrażenie że są dla małp - są tam same piktogramy... Nie
umiem się nimi posługiwać, one są dla nieczytatych, a ja niestety czytam.
3-)

70. Data: 2013-04-09 22:05:26

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś z nas nie rozumie słowa "determinizm".
> Ja je rozumiem jako nieodwołalne zdażenie w pszyszłości.

Determinizm nie jest zdarzeniem. To koncepcja filozoficzna.

> Wpływanie na swoją pszyszłość w sensie kształtowania swojego otoczenia
> wydaje i oczywista, i spszeczne z determinizmem. Faktycznie o tym
> dyskutujemy i nie rozumiem tego.

Ale czego tu właściwie nie rozumiesz?

Bo sprzeczne to są filozofie religijne bałamucące z jednej strony
o wolnej woli człowieka a z drugiej o jakimś losie, przeznaczeniu.
Jeśli wierzysz w wolną wolę, ograniczoną jedynie wolną wolą
innych ludzi w Twoim otoczeniu to nie ma mowy o żadnym
determiniźmie, losie, przeznaczeniu - jest on sprzeczny z wolną wolą.

Pilka nozna
O winie i karze.
Czy da sie znalezc na grupie trzy kobiety
Jak Ewa zdobyła władzę
Molestowanie w przestrzeni publicznej.