Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?

1. Data: 2001-01-08 12:38:03

Temat: Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
Od: "Lew" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fghfgh" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3A59AFF6.1DFA84C3@poczta.onet.pl...

> To tez nie do konca tak ladnie i rózowo wyglada. Przykladowo-moja babcia
> ma gospodarstwo na sandomierszczyznie...zachwala zawsze te wlasne
> ogrodkowe warzywka, owoce-bez pestycydów...tylko zapomina, ze jej
> przydomowy ogrod jest oddzielony jednym plotem od drogi krajowej która
> codziennie nie powiem ile samochodów jezdzi...

A ja mam ogrodek i sad w oddalonym od drog miejscu na wsi i nie uzywam
zadnych srodkow ochrony a jedynie nawoze odpowiednimi produktami
naturalnymi. Owoce i inne dobra sa po prostu pyszne, lecz nigdy nie
wygladaja pieknie, dlatego nadaja sie glownie do potraw, lecz aby udekorowac
to co upichce musze przebrac wszystkie dostepne produkty. Nie odstrasza mnie
niezbyt rewelacyjnie wygladajaca skorka na jablkach, gdyz smak rekompensuje
wszystko, a brak wysypki przy alergii to po prostu zbawienie;-)
Lew

1. Data: 2001-01-08 16:12:19

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Derejska" <a...@v...ca> napisał w wiadomości

> [...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

| Ja poprosze :))))

Na priv prosiłem. Ale zamówienie przyjęte. Jak zeskanuję, to
wyślę.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2001-01-08 19:36:34

Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> oczywiscie ze z warzywami tez sa rozne przekrety. ale statystycznie mniej
> niz z miesem.

Jadasz pieczarki? ;-) Statystycznie 100% jest lanych chlorem,
zeby byly biale...

Dowody? Mam swiadka ;)

1. Data: 2001-01-08 19:37:25

Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> oki :-)
> wiesz, trudniej naszpikowac czym marchewke niz np. miesne wyroby typu

Marchewka sama sie szpikuje, wystarczy ze odpowiedni koktajl jest w glebie.

1. Data: 2001-01-08 21:29:10

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jakub Jewula <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93d53i$e0n$...@n...internetia.pl...
[...]
> Jadasz pieczarki? ;-) Statystycznie 100% jest lanych chlorem,
> zeby byly biale...
Nie strasz, pewnie z tej hodowli, doświadczeni ludzie zawsze wąchają
pieczarki ale czym pachną to nie powiem.
;-)))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-01-09 07:42:47

Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie strasz, pewnie z tej hodowli, do?wiadczeni ludzie zawsze w?chaj?
> pieczarki ale czym pachn? to nie powiem.
> ;-)))

Jak pachna koniem ;-) to ok.
Niestety te w sklepie nie pachna niczym.

1. Data: 2001-01-09 10:30:29

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> wrote in message >

> ale wg. mnie statystycznie mniej jest takich przypadkow.....

Mozliwe ze mniej, ale nie mozna twierdzic ze treudniej jest to
zrobic niz w przypadku miesa.
Nie jetsem wegetarianka ale warzyw i owocow jem z pewnoscia wiecej
niz miesa. (I z pewnoscia nie tylko ja w tej grupie). Ale na pewno nigdy nie
przejde
na wegetarianstwo chocby tylko dlatego, ze nie mam zamiaru biegac po miescie
od sklepu
do sklepu w poszukiwaniu wegetarianskich kielbasek. Jak to robi wiele osob,
ktore wyrzekly sie miesa.
Skoro mieso jest fuj to po co szukac czegos co je przypomina smakiem i
wygladem.
Czyz nie jest latwiej wrzuciac na gril marchewke lub kolbe kukurydza zamaist
czegos
z tofu przypominajacego kielbaske???. Jadlam kiedys taka parowke
wegetarianska.
Jadlam w zyciu roznosci ale latwiej chyba byloby mi przelknac torebke
plastikowa niz te "kielkaske".
Ani smaku ani zapachu...........
Uwazam, ze powinno sie jesc wszystko zarowno mieso jak i inne zielsko i
dlatego
na moim grilu zawsze obok smakowitych pachnacych kielbasek, szaszlykow i
stekow
smazy sie kukurydza tez. I nie tyje mimo tych tlustych kielbasek bo nie
zapycham ich ze
swiezutkim bialym chlebkiem czy tez buleczkami ale z roznymi salatkami,
salatkami..

> i wlasnie o tym mowilam piszac o uprawach ekologicznych :)
> (w tym watku, nieco wyzej, z konradem brywczynskim)
Nie wiem jakie sa ceny w Polsce takich produktow pochodzacych z upraw
ekologicznych bo tutaj ( mam na mysli kanade) ceny w skelepach ze zdrowa
zywnoscia to
o ho ho... nie dla kazdego wegetarianina.....

Ania

1. Data: 2001-01-09 15:38:25

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arek wrote:

> typu
> szczegulow,
>
> A czy ja mogę prosić o jakieś szczegóły na ten temat? Trochę mnie to
> interesuje. Jeżeli grupy nie to proszę na priva.

mala podpowiedz: producent dazy do maksymalizacji zyskow. myslisz ze mieli
najwyzsze gatunki mies??????
on dorzuca tam co tylko moze, zeby zaoszczedzic.

a parowki to juz swinstwo nad swinstwami. robi sie je wykorzystujac
odpadki, ktore do niczego innego sie juz nie nadaja.
skladaja sie glownie z tluszczu. fuj!
ale dokladniej pisala juz ewa - poszukaj.

pat

1. Data: 2001-01-09 17:30:41

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:

teraz odpisze skrotowo, bo netszkapa mi sie wywalila i nie chce mi sie od
nowa pisac......

> Pewnie, że Ciebie. Wiara w to, że roślinka jest zdrowsza od mięcha, bo
> ją trudniej naszpikować chemią jest doprawdy rozczulająca. :-)

nie twierdze ze dlatego. wierze ze roślinka jest zdrowsza od mięcha_i_ ze
ją trudniej naszpikować chemią ;)

> Co ciekawe gatunki zwierząt są dużo trwalsze niż roślin, które w uprawach
> wymienia się praktycznie co kilka, kilkanaście lat, bo nie są zdolne do
> przeżycia w przyrodzie - nawet na pielęgowanym polu.

gdyby pole nie bylo pielegnowane to nie trzebabyloby ich wymieniac ;)
bo po co plodozmian jak wszystko rosnie na kupie?
wiem, ze utopia, bo kto by niby ganial i zbieral np. ziareenka - oddzielnie
z kazdego gatunku....

> Dlaczego zatem zakładasz, że mięsożercy jedzą dużo produktów przetworzeonych?
> To grupa .kuchnia i półprodukty - nie mówiąc o gotowym żarciu - raczej nie
> jest tu najbardziej poważane.

nie musisz kupowac _wysoko_ przetworzonych, aby byly przetwozone.
jecie mieso. myslisz ze do niego nic nie wrzucaja? zwl. do mielonych typu
kielbasa, parowki? czy tego tez nie jecie???

> A te uprawy to co najwyżej z wykorzystaniem naturalnych środków są po
> prostu. Nie dajmy się zwariować specom od taniego marketingu (hehe, zgadnij,
> co studiuję). Wybacz, ale ja nienawidzę tego nawiedzonego pseudonaukowego
> bełkotu o ekologii.

widzisz, ja jednak jestem przekonana, ze takie rzeczy sa zdrowsze.......

pat

1. Data: 2001-01-09 17:35:05

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Derejska wrote:

> [...]

i wlasnie o tym mowilam piszac o uprawach ekologicznych :)
(w tym watku, nieco wyzej, z konradem brywczynskim)

co na poprawe humoru? ciacho!!! :)))
kawa - czy to prawda?
Sajgonki
Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
Podpatrzone u przyjaciół