Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?

1. Data: 2009-05-06 11:02:11

Temat: Czy są jakieś naprawdę ciche wiatraki i prądnice?
Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akurat mieszkam w takim miejscu, gdzie cały czas wieje. Energię w domu
mam i tak z wiatraków, ale za nią płacę. Prąd nie jest taki drogi,
ogrzewanie tak.
Zacząłem knuć, że mogę postawić nieduży wiatrak z prądnicą i zasilić tym
dedykowany osobny prosty grzejnik (brak problemów z
częstotliwością/napięciem). Nawet kilkaset W by wystarczyło, żeby choć
troszkę ulżyć w normalnym ogrzewaniu. A nawet gdyby nie pomogło, to mam
ochotę po prostu się pobawić w majsterkowanie ;-)
Już zacząłem kombinować szczegóły, gdy sobie uświadomiłem, że takie coś
by chyba hałasowało. W promieniu kilkudziesięciu metrów są domy i okna
sąsiadów, więc gdy będą spać przy otwartych oknach, wściekliby się na
jakiś warkot za oknem cały czas.
Czy istnieje możliwość postawienia niedużego wiatraka z prądnicą tak, by
to prawie w ogóle nie hałasowało? Bo na razie widzę, że pomysł muszę
wybić z głowy :/

--
Grzegorz Janoszka

2. Data: 2009-05-06 11:06:38

Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy chciał sobie taką prądnicę postawić i nie dostał na to zgody właśnie
ze względu na generowany hałas.

Pozdrawiam
charwel

3. Data: 2009-05-06 11:10:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
napisał w wiadomości news:gtrqnm$s8h$1@news.onet.pl...

> [...]
> Czy istnieje możliwość postawienia niedużego wiatraka z prądnicą tak, by
> to prawie w ogóle nie hałasowało? Bo na razie widzę, że pomysł muszę

Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

4. Data: 2009-05-06 12:55:52

Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

I nikt się nie zorientuje że to wiatrak :-)
--
__________________________________________MAT_______

5. Data: 2009-05-06 13:31:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl> napisał w
wiadomości news:4a0188e3$1@news.home.net.pl...

> I nikt się nie zorientuje że to wiatrak :-)

Mają to do siebie, że kręcą się jak wiatrak...

6. Data: 2009-05-06 13:43:00

Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> Pionowe skrzydła są ciche, a moc zależna tylko od wysokości.

Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga.
Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym
razem jednak :/

--
Grzegorz Janoszka

7. Data: 2009-05-06 16:09:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:4A0193E4.6050305@nie-lubie-spamu.Janoszka.pl...

> Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga.
> Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym
> [...]

Trzeba zaangażować intelekt, a dopiero później ręce... Skrzydła
jednakowej szerokości z laminatu wypełnione pianką, albo strukturą
komórkową, złączone u góry. Posadowione w podstawie obrotowo - do
ustawiania kąta natarcia lub wyłączenia sily nośnej przy bardzio silnych
wiatrach. O przekroju łezki...

8. Data: 2009-05-08 18:08:27

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka pisze:

> Hmmm... no to już by była trochę duża konstrukcja, a poza tym droga.
> Liczyłem na coś prostego niedużym kosztem, ale widzę jednak, że nie tym
> razem jednak :/

Poszukaj generatora wiatrowego turbo, przypomina silnik samolotu
odrzutowego.
--
pozdr. Jerzy

9. Data: 2009-05-09 13:06:40

Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-05-2009 o 13:06:38 charwel (Oo)==::: <c...@p...onet.pl>
napisał(a):

> Znajomy chcia? sobie tak? pr?dnice postawiae i nie dosta? na to zgody
> w?a?nie
> ze wzgledu na generowany ha?as.

wiatraki z osia pionową są duzo cichsze, ale osiągaja małe moce - do
powiedzmy 3kw
Poszukaj w sieci.

Z.

10. Data: 2009-05-10 12:08:22

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Poszukaj generatora wiatrowego turbo, przypomina silnik samolotu
> odrzutowego.
http://newtechnol.ru/eng_ustr.htm#
http://www.thebluemarble.org/90987/new-wind-turbine-
promises-increase-output

Taki też może być:
http://gobizkorea.com/att/cat/irwindpower/tp_html/im
g/irwindpower_cat_2_small_img_2.jpg
lub
http://www.reuk.co.uk/Magenn-Power-Air-Rotor-System.
htm
--
pozdr. Jerzy

Hydrofor
Jaka folia okienna ?
Glebokie szafy metalowe?
piekarnik bosch HBB43C450E
Spokojna niepaląca para poszukuje mieszkania do wynajęcia