Czy strupy można zdrapywać?

11. Data: 2003-07-25 21:13:18

Temat: Re: Czy strupy można zdrapywać?
Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dla kolegi żeby mu uporządkować wiadomości bo się za dużo teorii naczytał
> niech uważa bo nastepnym razem kolega nie musi być tak wyrozumiały i
> podawać Ci z jakich polskich książek masz też się uczyć
> źrodło Stenger "opartunki" str. 6 cyt. gojenie rany doraźne,gojenie przez
> rychłozrost(santatio per primam intentionem) popularnie nazywane pod
> strupem....

hmmm popularnie...

> a jak ktoś ma za duże mniemanie o sobie to też są takie podręczniki na
> medycynie tylko troche wyżej jak będziesz przerabiał psychiatrię to mam
> nadzieje że się szybko zorientujesz

chyba jednak za poźno, bo do tej pory się nie zorientowałem,
poza tym o ile sie orientuje to jednak z kolega na ty nie jestem , a może
jednak?

> no chyba ze to genetyczne to już nie
> można z tym nic zrobić

chyba genetycznie, poza tym ja już przerabiałem psychiatrię.

nie uczyłem się " potocznych wyrażeń", jak i nie uczyłem się z górala, -
mea culpa

poza tym kolega Zgucior podał gojenie "pod strupem " jako trzeci rodzaj
gojenia obok rychłozrostu i ziarninowania ,
co o ile dobrze rozumiem wykracza poza cytowaną wyżej przez kolegę
definicję.

pozdrawiam serdecznie Tichy

12. Data: 2003-07-25 21:13:21

Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

13. Data: 2003-07-25 21:50:35

Od: "zgucior" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiecie co, wg mnie to siedzicie za duzo w książkach
nie mam nic przeciwko temu taki to już zawód ale czasami człowiek nie jest w
stanie wszystkiego objać
nie jest ważne jak sie nazywa gojenie czy przez ziarninowanie czy pod
strupem kochacie medycynę i leczenie ludzi? idźcie na dyzury do pogotowia
albo na pobór do duzej jednostki wojskowej czy ostry dyżur w szpitalu
Zobaczycie wtedy jak duzo umiecie.

14. Data: 2003-07-25 22:04:43

Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strupem kochacie medycynę i leczenie ludzi? idźcie na dyzury do pogotowia
> albo na pobór do duzej jednostki wojskowej czy ostry dyżur w szpitalu
Zgucior
pierwszy raz po prostu spotkałem sie z gojeniem pod strupem i tyle :)
tak sie składa że od dobrych 4 lat dyżuruje sobie w jednym z warszawskich
szpitali , właśnie na chirurgii i poznaje medycynę od praktycznnej strony.
Co do nazewnictwa, uważam że powinno się wiedzieć o czym ówi/ pisze ,
szczególnie w medycynie .
Wczoraj rozmawiałem ze starszym kolegą - wcześniej asystentem AM - o
strupach właśnie. tenże kolega stoi na stanowisku iż duże strupy pokrywające
ranę stanowią pożywke dla bakterii, utrudniają wentylacje rany i i powinny
byc usuwane./oczywiście nikt nikomu nie radzi babrać się we własnej ranie w
domu i zrywać sobie strupki /

pozdrawiam serdecznie Tichy

15. Data: 2003-07-26 05:53:37

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotkałem się z opinią - doświadczonego lekarza - że 'suchy' strup to
nalepszy opatrunek, bo naturalny; a jak się coś 'papróli' i wycieka - to z
autopsji polecam Viosept - i rozpuści martwą tkankę i odkazi ze wszystkiego
co możliwe i w dodatku nie swędzi. Wiem, że od poch. jodohydroksychinoloiny
się ślepnie itp. - ale 2% vioformu zawartość w preparacie dermatolo chyba
jeszcze nikogo nie doprowadziło do w/w skutków ubocznych.
Albo zdjąć pod osłoną jodyny - mniej przyjemne, ale pewniak.
UWAGA: jodowany poliwinylopirolidon (polseptole, betadiny, etc. nie dają
tego efektu - autopsja :/

Jasiek
a...@p...onet.pl

Dobry dermatolog w Poznaniu