Re: Czy to da efekt ???

Data: 2002-11-08 18:15:03
Temat: Re: Czy to da efekt ???
Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl>

Użytkownik "Vipi" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:aqgsi6$l22$1@news.onet.pl...

> to nie jest regula, moze kolega Smar ma jeszcze szanse plywac albo jezdzic
na
> rowerze...

Nie lepiej podreperować stawy i dopiero je męczyć? Jak sobie jeszcze
bardziej uszkodzi, to mu już nic nie pomoże. Warto ryzykować? Pływania
jednak bym nie zabraniał. Także jakichś ćwiczeń rehabilitacyjnych, ale
takich w których następuje "rozluźnienie" stawów i wpływanie płynu między
części pracujące. Staw odżywia się ruchem.

> jakie substancje? co dokladnie regeneruje stawy?

Odpowiednie odżywianie :)
Nie wiem, ile substancji bierze udział w budowie stawu. Może tysiąc, a może
dziesięć tysięcy. Wiadomo tylko, że są one wszystkie właśnie w stawach,
tkance łącznej, skórkach, czyli ogólnie mówiąc tam, gdzie występuje kolagen
i elastyna. Przy chorobach stawów stosuje się na d.o. zwiększone ilości
galaretki z nóżek, salcesony i t.p.

Startowalem od wyzszej wagi i
> wprawdzie problemow ze stawami nie mam, ale je dosc czesto uzywam:)

No to powodzenia.
Nie wszyscy mają jednak to szczęście, że nie mają kłopotów ze stawami. To
coraz częstsza grupa chorób. Wiadomo co ją powoduje, więc wiadomo, że będzie
się nasilać. Musisz uważać przy odchudzaniu, żeby nie zubożyć organizmu w
potrzebne składniki. Stawy bardzo późno reagują na niedobory w diecie, bo
wymiana materii jest w nich bardzo wolna. Trudno więc to zauważyć, a jak się
zauważy, to jest już czasami za późno.

Pozdrawiam
Leszek