Re: Czy umysł jest produktem mózgu?

Data: 2000-10-19 14:20:27
Temat: Re: Czy umysł jest produktem mózgu?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"Karolina Boboli" <p...@p...wp.pl> wrote in message
news:8sla5q$sg8$1@i26.cnt.pl...
> Pozdrawiam i zycze owocnych rozwazan,

Dziękuję... własnie w trakcie tych rozważań pojawilo się mi skojarzenie
mózgu do telewizora (odbiornika) a myśli do audycji telewizyjnej...
To byłby model wersji takiej, że myśl istnieje niezależnie od mózgu.
Oczywiście jeśli przyjmiemy takie rozumowanie to ciężko będzie wykazać,
nawet w przypadku telewizji, czy telewizor jest tylko odbiornikiem
czy może generatorem audycji... No bo jak to stwierdzić? Jak zepsujemy
telewizor to będziemy widzieć bzdury na ekranie tak samo jak upijemy
alkoholem swój mózg.
Wydaje mi się, że jedynym sposobem przekonania się, że myśl istnienie
poza mózgiem byłoby zbudowanie takiego "telewizora" czyli mózgu, który
myśli a nie jest człowiekiem. Dopóki tego nie będziemy w stanie zrobić
powinniśmy chyba skromnie założyć, że skoro nie potrafimy dowieść, że
mysl/umysł istnieje poza mózgiem to znaczy, że mózg ją generuje, tworzy.

Zgadzacie się czy nie?