Re: Czy wszystkich recept na udane zycie...

Data: 2000-10-24 08:12:17
Temat: Re: Czy wszystkich recept na udane zycie...
Od: "Brian" <b...@e...pl>

Użytkownik <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:m...@p...ninka.net...

> Masz na mysli Kanta?

Może. Niestety nie pamiętam. Chociaż stary dobry Emanuel był bez wątpienia
ciekawą postacią. Ponoć mieszkańcy Królewca regulowali sobie zegarki gdy
przechodził.

Kiedy byłem na studiach, to stary profesor od filozofii (uwielbiałem go)
opowiedział anegdotę, jak to Kant z kolegami wybrali się na dziwki (sorry za
język plugawy). A Kant głosił coś, co pamiętam jako "istotę rzeczy samej w
sobie" -cyt z umysłu.
No więc następnego dnia Kant stwierdził : "rzecz sama w sobie godna uwagi,
ale ruchy nie godne filozofa".

Sorry for odbieganie od tematu.

--
Brian