Czy wycinać dziecku 3 migdał

11. Data: 2007-01-03 17:27:41

Temat: Re: Czy wycinać dziecku 3 migdał
Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aopinia" <aopini napisał w wiadomości

> [...]
> się sprawa, ale usunięty potrafi szybko też odrosnąć i wtedy powtórna
> operacja. to nie jest zabieg tylko operacja pod pełna narkozą gdzie są
> różne
> zagrożenia łacznie z tym że dziecko może sie z niej nie wybudzić, może
> dojśćdo krwotoku, zakażeń itp..

>Więc jeżeli jest możliwość to chcę tego
> uniknąć. Nie wierze że wszystko odbywa sie bezboleśnie i ślicznie - sama
> narkoza po obudzeniu może wywoływać różne nieprzyjemne dolegliwości.
> Na razei chyba poczekam do wiosny -oczywiście jeżeli nic się nie wydarzy.

A w przypadku nieusunięcia może dojść do zapalenia ucha środkowego i
mózgu ze zgonem , zapalenia mięśnia sercowego, trwałego upośledzenia słuchu
itd itd. To nie żeby Cię straszyć tylko żeby pokazać ,że w medycynie
wszystko ma swoje plusy i minusy. Proponuję udać się do dobrego
laryngologa - to są specjaliści od chorób gardła -j bym tak zrobił.
Nie bardzo rozumiem "zakwalifikowana przez pielęgniarkę" - pielęgniarki nie
kwalifikują dzieci do zabiegów.

Nie bój się znieczulenia ogólnego u dziecka - warunkiem bezpieczeństwa jest
to aby dziecko było znieczulane przez anestezjologa , który ma doświadczenie
w znieczulaniu dzieci. Dzieci zwykle bardzo dobrze znoszą narkozę. Dziecko
powinno przejść wszystko bezboleśnie - powinno mieć dobre wspomnienia z
pobytu w szpitalu , powinno przebywać w okresie okołozabiegowym z mamą.

Pozdrawiam
regen

12. Data: 2007-01-04 07:43:57

Od: "gdL" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A niektórzy mówią, żeby nie usuwać, bo tam jest nabywana humoralna
odpowiedź immunologiczna organizmu, związana z poznawaniem antygenów
i produkcji IgA w płynach ciała.

13. Data: 2007-01-04 08:04:23

Od: "aopinia" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@-...pl> napisał w wiadomości
> Dzieci zwykle bardzo dobrze znoszą narkozę.
... wszystkie tak samo książkowo, a przypadki komplikacji są nie
rejestrowane a to o czym ja słyszałam to plotki.

> Dziecko
> powinno przejść wszystko bezboleśnie - powinno mieć dobre wspomnienia z
> pobytu w szpitalu , powinno przebywać w okresie okołozabiegowym z mamą.

To tak z autopsji czy z kosmosu?
W szpitalach to nawet krzesełka dla matki nie ma. Oficjalnie matka może
przebywać w hotelu w zupełnie innym miejscu i odwiedzać dziecko w porach
odwiedzin. Ludzie sobie przynoszą rozkładane krzesełka by czuwać przy
dziecku całą noc, ewakuują się przed obchodem a pielęgniarki udają, że nie
widzą koczowników.
Są jeszcze małe prywatne kliniczki gdzie te zabiegi wykonywane są od reki w
ciągu kilku godzin. Tylko w razie (też nieewidencjonowanych) komplikacji
może dojść do tragedii bo nikt nie kontroluje umiejętności i wyposażenia
takiej kliniki, która niewadomo dlaczego ma oficjalne prawo (umowa z NFZ) do
wykonywania takich zabiegów.
A.

14. Data: 2007-01-04 22:18:21

Od: "Agmaki" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ja jestem przeciwniczką wszelkich niekoniecznych ingerencji w organiźmie.
Zawsze należy próbować leczyć przyczyny, a potem skutki!...
Jeśli mogę coś po krótce poradzić to:
1. Sprawdzić badaniami, czy rzeczywiście występuje utrudnienie słuchu
(oczywiście, gdy dziecko będzie zdrowe, bo podczas infekcji wszelkie
dolegliwości potegują się).
2. Próbowałabym wszelkimi naturalnymi sposobami złagodzić uciążliwe
dolegliwości powiększonego migdała u dziecka, tj.:
-spróbować zmienić dietę,
-podać szczepionkę uodparniającą,
- stosować inhalacje,
- spróbować przeprowadzić kurację bańkami,
-podawać zestaw witamin i ziół wspomagających łagodzenie tego typu problemu,
-podać leki homeopatyczne itp.(oczywiście pod kontrolą rozsądnego lekarza).

Podobno ten problem dotyczy szczególnie właśnie dzieci między 3-cim a 6-tym
rokiem życia i jeśli uda się złagodzić te objawy ("przeczekać"), to
prawdopodobnie ustępują wraz z wiekiem.

Moje poglady mogę poprzeć faktem, że właśnie moja 7-letnia córeczka miała
dolegliwości związane z powiększeniem trzeciego migdała (zresztą w ogóle
migdałów), a teraz mam wrażenie, że po prostu z tego wyrosła, uodporniła się
i właściwie nawet ostatnio lepiej radzi sobie z choróbskami niż rodzeństwo
:)

Jeśli mogłabym jeszcze jakoś pomóc, proszę o kontakt.
Pozdrawiam i powodzenia!
Ania.

15. Data: 2007-01-05 15:32:47

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aopinia" < > napisał w wiadomości

> ... wszystkie tak samo książkowo, a przypadki komplikacji są nie
> rejestrowane a to o czym ja słyszałam to plotki.

Hej , nie przekręcaj moich słów . "Zwykle" nie znaczy "zawsze". Dzieci
zwykle bardzo dobrze znoszą znieczulenie ogólne i zwykle bardzo źle znoszą
znieczulenie miejscowe. W moim szpitalu przez ponad 10 lat pracy znieczulano
kilka tysięcy dzieci (osobiście ponad tysiąc ) z czego dużą ilość do
zabiegów laryngologicznych - nigdy nie wystąpiły poważne powikłania.
Nie jest to żadna gwarancja ,żeby była jasność . W medycynie nie ma
gwarancji ale zagrożenie poważnym powikłaniem z powodu znieczulenia ogólnego
u zdrowego wyjściowo dziecka jest minimalne. Szansa na przejechanie przez
samochód na ulicy jest podobna jeśli nie większa ale zwykle nikt z tego
powodu nie siedzi w domu.

Potrzebny jest specjalista laryngolog , który ma się wypowiedzieć czy lepiej
usunąć migdał czy nie. Jeśli powie ,że trzeba, to trzeba to zrobić w
znieczuleniu ogólnym, w szpitalu przyjaznym dla dziecka. Łatwiej znaleźć
taki szpital prywatny , ale są też i "funduszowe". Szpitale , w których
matka przebywa oficjalnie z dzieckiem .

Pozdrawiam
regen

16. Data: 2007-01-05 15:38:46

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gdL" < > napisał w wiadomości
.com...
A niektórzy mówią, żeby nie usuwać, bo tam jest nabywana humoralna
odpowiedź immunologiczna organizmu, związana z poznawaniem antygenów
i produkcji IgA w płynach ciała.

I mają rację pewnie. Ale w jakich wypadkach Ci "niektórzy" to mówią ?
Na laryngologii znają się laryngolodzy i oni powinni zakwalifikowac (albo
nie) dziecko do zabiegu.

Pozdrawiam
regen

17. Data: 2007-01-06 07:40:49

Od: "evuncia" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli w tym wieku trzeci migdał jest już bardzo duży, to zapewne
będzie się powiększał i dokuczał coraz bardziej, a wchłonięcie
czy obkurczenie można włożyć między pobożne życzenia. Między
bajki można też włożyć hipotezy, że może być do czegoś
przydatny - te dwa które pozostaną, z pewnością wystarczą do
prawidłowego rozwoju.

Decyzja o usunięciu należy do rodziców. I od nich zależy, jak
długo przed jej podjęciem będą męczyć siebie i dziecko - dzień,
miesiąc, czy pięć lat.

Jak już dojrzejesz, to znajdź szpital, gdzie proponują znieczulenie
ogólne jako standard (przy tym zabiegu i wieku pacjenta, jest to
wyłączenie świadomości na kilka minut, coś jak krótka drzemka) i
gdzie możesz być z dzieckiem przez całą dobę. Inne placówki to
skanseny, które należy starannie omijać.

Pozdrawiam i życzę samych radości z wychowywania dzieci.

18. Data: 2007-01-06 21:13:40

Od: "Agmaki" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "evuncia" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
.com...

Witam :-)

[...]

Właśnie w "tym wieku" dolegliwość się nasila (to pogląd pediatrów), co
dokładnie sprawdziło się u mojej córeczki (około 6r. życia dolegliwość
minęła).
Jeśli natura obdarzyła nas tym "nieszczęsnym" trzecim migdałem, to z
pewnością do "czegoś' się przydaje :-)
Dlaczego więc nie zająć się przyczynami i próbować złagodzić tę dolegliwość,
zamiast ryzykownie pozbywać się skutku?...

Decyzja o usunięciu należy do rodziców. I od nich zależy, jak
długo przed jej podjęciem będą męczyć siebie i dziecko - dzień,
miesiąc, czy pięć lat.

Lekarze nie podejmują decyzji, bo zdają sobie sprawę, że ten zabieg nie
daje gwarancji pozbycia się problemu, gdyż:
1. migdał może odrosnąć,
2. po jego usunięciu dziecko nie przestanie chorować...
3. jest to jednak zabieg operacyjny, a więc niesie ze sobą zawsze jakieś
ryzyko powikłań.

Najważniejsze jest, aby zbadać dokładnie i indywidualnie określić na ile ta
dolegliwość wpływa np. na słuch dziecka
i jeśli nie jest to skrajny przypadek (a takie są wskazaniem do usunięcia) -
nie trzeba wcale "męczyć siebie i dziecka", tylko próbować złagodzić
dolegliwość różnymi sposobami naturalnymi (szczepionka, preparaty
witaminowo- ziołowe, inhalacje itp.)

Pozdrawiam :-)
Ania.

Hemoroidy
Rektoskopia w Kujawsko-Pomorskim - gdzie najlepiej ?
Wasze apteczki samochodowe
Ulotka o prostacie
Wątroba - kucie