Re: Czym leczyć zastrzał?

From: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czym leczyć zastrzał?
Date: Mon, 1 May 2006 22:32:40 +0200

Użytkownik "creed" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
news:e35nlk$7sf$1@nemesis.news.tpi.pl...

chodzi o to, ze fajki czy wodke dla wspomnianego Pana nie powinno
> gwarantowac mu panstwo, opieke zdrowotna tak.

Owszem, powinno i robi to w takim stopniu, na jaki może sobie pozwolić. Jak
widać, system nie jest doskonały, ale też nigdy taki nie był. Niemoc państwa
nie powinna jednak zwalniać dorosłego człowieka od odpowiedzialności za
zdrowie swoje i swojej rodziny. Jeśli nie mogę zmienić systemu
funkcjonowania chorego systemu opieki zdrowotnej, to robię wszystko, by mimo
to zagwarantować sobie jakieś bezpieczeństwo, czyli np. oszczędzać na
niespodziewane zdrowotne wydatki.

> Myslisz, ze tam tez zwalaja wszystko na system?

Zwalają na wszystko, na czym świat stoi;)
Koleżanka wyszła za Szweda, mieszka tam od wielu lat. Obecnie błogosławi
system opieki zdrowotnej w Polsce, hehehehehe, m.in. dostępność specjalistów
(owszem, prywatnych, ale tam nawet prywatnie nie dostanie się w przyzwoitym
terminie. Specjalistów jak na lekarstwo. Podobno wyjeżdżają do Anglii......)
Przy okazji odwiedzin w Polsce leczy siebie i całą rodzinę.

> Placisz, podatki i prywatnie, twoje pieniadze i twoje zdrowie, imho nie
> powinnismy karmic lekarzy prywatna praktyka ORAZ podatkami. Nie chodzi tu
> o pieniadze, czy oszczednosci.

Zgadzam się, nie powinniśmy, ale czasem nie mamy wyjścia. Osobiście wolę dać
zarobić dobremu lekarzowi niż złodziejom z ZUS-u. I płacić obowiązkowe
składki zdrowotne wybranej PRZEZE MNIE firmie ubezpieczeniowej, ech,
Z ciekawostek - kiedyś pracowałam w Norwegii. Okazało się, że mimo
obowiązkowych składek na ubezpieczenie zdrowotne, każda pierwsza wizyta u
lekarza (przważnie rodzinnego) była płatna, 100 koron norweskich. To
powodowało, że ludzie nie biegali z byle g.............. do doktora, ale
zastanowili się, czy rzeczywiście wizyta jest konieczna, pieniądze piechotą
nie chodzą.
Świetny sposób na hipochondryków;)

Pozdr. Ewa