Czym można zarazić się na basenie?

11. Data: 2005-06-08 21:36:10

Temat: Re: Czym można zarazić się na basenie?
Od: "Iza" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redtown" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
news:d877gm$5tg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Wodę z kranu pije przegotowaną. A nawet ta nieprzegotowana jest
uzdatniana,
> chlorowana, ozonowana, i w miarę czysta - na pewno nikt do niej nie
nasikał.

Oj widac w oczyszczalni ścieków nie byłeś. Po wizycie podziękowałam na wodę
z kranu nawet przegotowaną - mam to szczeście że mieszkam na wsi i mam wodę
ze studni :P ale nauczyłam się dziękować za herbatę od kogokolwiek z miasta
:/

12. Data: 2005-06-08 22:05:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Jun 2005, Iza wrote:

> [...]
> ze studni :P ale nauczyłam się dziękować za herbatę od kogokolwiek z miasta

mozna sobie pobrac kredowa ze studni glebinowej ... kolo strazy pozarnej
... a poza tym UE daje kase na systemy uzdatniania wody, gdzie uzyskuje
sie jakosc=wodzie kredowej. W moim kranie ma taka byc za rok...

P.>
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

13. Data: 2005-06-09 07:00:41

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08.06.2005, o godzinie 18.42.32, na pl.sci.medycyna, Redtown
napisał(a):

> Wodę z kranu pije przegotowaną. A nawet ta nieprzegotowana jest uzdatniana,
> chlorowana, ozonowana, i w miarę czysta - na pewno nikt do niej nie nasikał.

A w basenie nie pijesz a jest chlorowana i ozonowana - można powiedzieć, że
w miarę czysta jak do kąpieli. :) Nie jest to woda stojąca, ale ciągle
filtrowana. Więc nie ma naprawdę co przeginać.
Jeżeli chodzi np. o oczyszczanie wody w Wawie, to IFAIR jakieś 70%
zanieczyszczeń trafia wprost do Wisły. Fakt, że woda jest pobierana spod
Wisły, uzdatniana itd, ale nie nazwałbym jej niezasikaną. :)
A w zimie i na wiosnę jeszcze dodatkowo ją chlorują, bo jest bardziej
zanieczyszczona (obniża się poziom wód gruntowych). Musi być z niej niezły
syf, skoro dodają takie ilości chloru, które czuć nosem w trakcie kąpieli
(ale informację o chlorowaniu mam wprost z MPWiK a nie z nosa :) ).

*Habeck*
- Schutzbach

14. Data: 2005-06-09 09:07:11

Od: Cathleen <c...@i...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Jun 2005 21:35:14 +0200, basmar napisał(a):

> homofobia - a co to wogóle jest

Homofobia - termin stworzony w 1972 roku przez Georga Weinberga
oznaczający fobiczny lęk przed zetknięciem z osobami o orientacji
homoseksualnej. Obecnie używany do określenia nietolerancji lub
dyskryminacji takich osób.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Homofobia

--
Pozdrawiam, Cathleen H.
[gg: 1832817] [icq: 345347435]

15. Data: 2005-06-09 11:07:08

Od: "Sekator" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> wodę
> ze studni :P ale nauczyłam się dziękować za herbatę od kogokolwiek z

Droga Izo, wg danych z 2003 roku woda z ponad 70% studni w Polsce _nie
nadaje_ się do picia, a wiara w to, że jeśli ze studni to czysta jest
niczym innym jak naiwnością...
No chyba, że masz jakość potwierdzoną kilkukrotnymi badaniami, zarówno w
okresie wiosennym, jesiennym jak i letnim... Jeśli jednak nie masz badań, a
studnia jest niskiej/średniej głębokości, to rozejrzyj się za pryzmami
gnojowymi w okolicy, prawdopodobnie przesiąki z nich zachwalasz :-)

Smutne, ale prawdziwe....

Pozdrawiam, Sekator.

16. Data: 2005-06-09 11:58:09

Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

> Oduczy?em si? chodzenia na wszelakie baseny jak te? i p?ywania w jeziorach.
> Hym, powód jak wy?ej - masa ludzi po prostu za?atwia sie do basenów
> (krytych), ?e nie wspomn? o otwartych jeziorach, a poza tym ile? to razy
> znajdowano topielców.... :)

No tak i do takiego jeziora ryby zalatwiaja to i owo i inne zwierzeta
wodne tez...po prostu okropienstwo...A raczej glupota, tyle tysiecy lat
ludzie myli i kapali sie w jeziorach, rzekach, morzach i jakos populacja
ludzka nie wyginela. Chyba czasy domestosa i zabijania wszystkiego "na
smierc" spowodowaly lekkie odkorowanie niektorych...

17. Data: 2005-06-09 12:16:32

Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Koala" <...@...c> napisal w wiadomosci
> [...]
> wodne tez...po prostu okropienstwo...A raczej glupota, tyle tysiecy lat
> ludzie myli i kapali sie w jeziorach, rzekach, morzach i jakos populacja

no, i zyli srednio po 40 lat... ;)

AI

18. Data: 2005-06-09 13:38:43

Temat: Re: Czym mo?na zarazi? si? na basenie?
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.06.2005, o godzinie 14.16.32, na pl.sci.medycyna, Adam Iganowicz
napisał(a):

> no, i zyli srednio po 40 lat... ;)

Ale jak żyli. :)
A nie to co teraz... alergie, alergie...

*Habeck*
- Schutzbach

19. Data: 2005-06-09 13:49:10

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no, i zyli srednio po 40 lat... ;)
Z pewnością z powodu kąpieli w jeziorach...
--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

Wymaz z nosa i gardła - wyniki
Czy leci z nami okulista?:-)
Trądzik, wągry - Jakie brać witaminy
Problem z brzydko pachnącymi stopami