Re: Czym można zarazić się na basenie?

From: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czym można zarazić się na basenie?
Date: Thu, 9 Jun 2005 09:00:41 +0200

Dnia 08.06.2005, o godzinie 18.42.32, na pl.sci.medycyna, Redtown
napisał(a):

> Wodę z kranu pije przegotowaną. A nawet ta nieprzegotowana jest uzdatniana,
> chlorowana, ozonowana, i w miarę czysta - na pewno nikt do niej nie nasikał.

A w basenie nie pijesz a jest chlorowana i ozonowana - można powiedzieć, że
w miarę czysta jak do kąpieli. :) Nie jest to woda stojąca, ale ciągle
filtrowana. Więc nie ma naprawdę co przeginać.
Jeżeli chodzi np. o oczyszczanie wody w Wawie, to IFAIR jakieś 70%
zanieczyszczeń trafia wprost do Wisły. Fakt, że woda jest pobierana spod
Wisły, uzdatniana itd, ale nie nazwałbym jej niezasikaną. :)
A w zimie i na wiosnę jeszcze dodatkowo ją chlorują, bo jest bardziej
zanieczyszczona (obniża się poziom wód gruntowych). Musi być z niej niezły
syf, skoro dodają takie ilości chloru, które czuć nosem w trakcie kąpieli
(ale informację o chlorowaniu mam wprost z MPWiK a nie z nosa :) ).

*Habeck*
- Schutzbach