Czym ostrzycie siekierę?

1. Data: 2009-10-25 18:34:15

Temat: Czym ostrzycie siekierę?
Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jak wyżej.
Wiem, najlepiej kupić szlifierkę kątową, ale nie mam zamiaru wydawać tych 80
złza najtańszy badziew.

Próbowałem ostrzałkę do siekier fiskars (siekiera też fiskars), myślałem że
zrobiłem dobry zakup, po dwóch pracach na działkę (kamienie, korzenie,
karczowanie itd) ostrzałka wylądowała w koszu.

Moze pilnik?

MS

2. Data: 2009-10-25 18:47:27

Temat: Re: Czym ostrzycie siekierę?
Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 19:34, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:
> [...]
> zrobiłem dobry zakup, po dwóch pracach na działkę (kamienie, korzenie,
> karczowanie itd) ostrzałka wylądowała w koszu.

Hahahahahah LOL
Myślałeś, że FISKARSA nie zajedziesz po kamieniach, piachu itede?
No to musze Cię rozczarować ...wszystko sie tępi.
Po pierwsze primo - żaden mądry człowiek nie ostrzy siekiery
szlifierką bo efektem może być przypalenie i rozhartowanie stali.
Jeden niefortunny ruch i po zawodach.
Po drugie primo jako, że niestety wszystko sie tępi (żyletki też :P)
sugeruje nabyci pilnika PŁASKIEGO maki
stihl :)
Wiedza nie moja - przekazuję od znawcy tematu.
jilett

3. Data: 2009-10-25 19:14:51

Od: Suri <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 19:47, jilet <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> sugeruje nabyci pilnika PŁASKIEGO maki
>  stihl :)
> Wiedza nie moja - przekazuję od znawcy tematu.

Mój mężczyzna mówi to samo :)
--=
Suri

4. Data: 2009-10-25 20:00:19

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hahahahahah LOL
Myślałeś, że FISKARSA nie zajedziesz po kamieniach, piachu itede?

W którym miejscu postu to wyczytałeś geniuszu?
Oczywiście że tak nie myślałem. Fiskarsa wybrałem z uwagi na całokształt,
nie stać mnie na kupowanie chłamu co się rozpadnie za rok.

Fajnie że dajesz tak głębokie przemyślenia....:))

Po pierwsze primo - żaden mądry człowiek nie ostrzy siekiery
szlifierką bo efektem może być przypalenie i rozhartowanie stali.

Wreszczie zaczynasz mi pomagać :)))

sugeruje nabyci pilnika PŁASKIEGO maki
stihl :)
Wiedza nie moja - przekazuję od znawcy tematu.

OK, i o to chodziło.

MS

5. Data: 2009-10-25 20:02:57

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po drugie primo jako, że niestety wszystko sie tępi (żyletki też :P)
sugeruje nabyci pilnika PŁASKIEGO maki
stihl :)

A jak już kupię to jakieś wskazówki co do ostrzenia?

MS

6. Data: 2009-10-25 20:22:16

Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 21:02, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:
> [...]
> sugeruje nabyci pilnika PŁASKIEGO maki
>  stihl :)
>

> A jak już kupię to jakieś wskazówki co do ostrzenia?

Ruchem posuwisto- zwrotnym hehehe
po trzonku :D hehehe
--
jilett sorki za tego pana- tak kazał napisać

7. Data: 2009-10-25 20:53:26

Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja ostrzę na szlifierce stołowej. Trzeba przy tym uważać, aby ostrza nie
przegrzać.
Ktoś radzi pilnik. Szczerze mówiąc nie widzę różnicy między ścieraniem
metalu pilnikiem od ścierania ściernicą szlifierki (z wyjątkiem wysiłku w to
wkładanego).
Jacek

8. Data: 2009-10-25 21:04:57

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JS" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
> Ktoś radzi pilnik. Szczerze mówiąc nie widzę różnicy między ścieraniem
> metalu pilnikiem od ścierania ściernicą szlifierki (z wyjątkiem wysiłku w

Widać nie rąbałeś drzew.

9. Data: 2009-10-25 21:08:52

Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 21:53, "JS" <m...@g...com> wrote:
> [...]
> metalu pilnikiem od ścierania ściernicą szlifierki (z wyjątkiem wysiłku w to

Bobola walnąłeś gościu bo pilnikiem za nic w swiecie nie uzyskasz
takich obrotów c z a i s z ? jak szlifierka i dla tego
jest mniejsze prawdopodobieństwo, że przegrzejesz metal. Jak nie
jesteś fachowiec to wystarczy, ze za mocno przydusisz albo sie
zagapisz i masz siekierke przypieczoną hehehe
--
G.M

10. Data: 2009-10-25 21:13:58

Od: jilet <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 21:53, "JS" <m...@g...com> wrote:
> [...]
> metalu pilnikiem od ścierania ściernicą szlifierki (z wyjątkiem wysiłku w to

A i chyba nie powinienem ci tłumaczyć co będzie jak siekierke
przypalisz?
A moze powinienem - siekierka guma.
O jak bys mial otoczka, to co innego. Raczej nie masz bo to zabytek.
--
G.M

domykanie furtki?
kładzenie mozaiki - problem