Czym się różni palka od zmywarki?

1. Data: 2002-10-16 11:57:31

Temat: Czym się różni palka od zmywarki?
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Opętał mnie wczoraj taki głupi dylemat...
Olbrzymia większość pralek automatycznych ma drzwiczki wyposażone w szklaną
szybę umożliwiającą obserwowanie prania na bierząco (mówię o pralkach
klasycznych, pomijam tu te ładowane od góry, gdzie jest to niemożliwe z
powodu ich konstrukcji) . Sensu w tym nie ma żadnego, bo obserwowanie
międlącego się prania jest i bezsensowne i nudne jak flaki z olejem (i
kociarzy proszę o nieprostowanie tej wypowiedzi, doskonale wiem, że pralka w
ruchu jest najlepszym kocim telewizorem, ale ja nie o kotach w tej chwili a
o ludziach), szyby te jednak w 99% pralek są!
Dlaczego więc nie ma ich w 99% zmywarek? Jedyne zmywarki, jakie widziałem,
do których można było zajrzeć w czasie pracy to były jakieś reklamowe modele
stojące w sklepach i myjące naczynia non-stop. A przecież szyba w zmywarce
miałaby sens przynajmniej podobny jak w pralce, a IMHO większy - pozwalałaby
na bierząco ocenianie stanu naczyń, czy choćby tego, czy nam się jakiś
garnek nie przekręcił w sposób uniemożliwiający jego poprawne umycie.
Dlaczego więc producenci zmywarek wstydzą się tego, co się dzieje w środku?

J.

1. Data: 2002-10-16 12:20:57

Temat: Re: Czym sięróżni palka od zmywarki?
Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-16 13:40:15

Od: "Babinicz" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybie w zmywarce mówię tak ! Zawsze zastanawiam się (podczas mycia garów)
czy wszysko jest O.K.
Andrzej

1. Data: 2002-10-16 14:37:12

Od: "sp_iza" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chwili a
> o ludziach), szyby te jednak w 99% pralek są!

Nie jestem kociarzem, ale mamą, która swoje dzieci (gdy były maleńkie)
b. często znajdowała wpatrzone w piorącą pralkę! Może więc jest w tym
jakiś sens...;-)))

Pozdrowienia
Iza

1. Data: 2002-10-16 18:28:36

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> napisał w
wiadomości news:039301c2750c$842882e0$5dc89d84@zecw...

> [...]
> zmywarkę, ale z drugiej strony u mnie (mam kuchnię otwartą na pokój)
> chyba by było mi głupio, jak goście oglądaliby...

Raczej wątpię, żeby to było tak robione z powodów estetyki kuchennej. W
końcu otwarte kuchnie są standardem od niedawna, kiedyś zdarzało się to
równie często, jak i pralka automatyczna w kuchni (i to nie tylko u nas z
powodu rozmiaru komunistycznych łazienek, ale także i "tam"). A czy estetyka
wirujących gaci i estetyka obryzgiwanych wodą garów nie sa przynajmniej
porównywalne? ("przynajmniej", bo ja jednak stawiałbym na gary).
Ja razej stawiam na to, że początkowo producenci wstawiali w pralkę "okno",
żeby nieufnie nastawione konserwatywne gospodynie mogły naocznie się
przekonać, że to się naprawdę pierze. W zmywarce (takiej domowej) jako
wynalazku późniejszym i którego efekty działania widać w sposób jednoznaczny
zaraz po wyjęciu garów z tego zrezygnowano dla potanienia kosztów produkcji.
A szkoda...

J.

1. Data: 2002-10-16 20:29:40

Od: "Asia" <s...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego więc producenci zmywarek wstydzą się tego, co się dzieje w
środku?
Nie sadze, zeby tu chodzilo o wstyd, czy estetyke, ale podejrzewam, ze
raczej o koszty. Takie okienko, to trzeba by bylo uszczelnic dobrze, musi
byc odporne na wysoka temerature itp... To po prostu jest drozsze.

Asia

1. Data: 2002-10-17 09:51:09

Od: "Marek Nickel" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> Opętał mnie wczoraj taki głupi dylemat...
> Olbrzymia większość pralek automatycznych ma drzwiczki wyposażone w
szklaną
> szybę umożliwiającą obserwowanie prania na bierząco

Sadze, ze powodem nie jest estetyka tylko mechanika. W mojej pralce szyba
wchodzi gleboko w beben takim szklanym walcem. Dodatkowo walec ten jest
sciety na gorze. W czasie obrotu po tej plaszczyznie ciuchy zeslizguja sie
do srodka bebna i mieszanie odbywa sie nie tylko w plaszczyznie pionowej ale
i w pewnym zakresie poziomej.
To tyle z moich obserwacji. Tylko ta podloga w lazience jest taka zimna ;)

Pozdr.
Marek

1. Data: 2002-10-18 11:55:37

Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 16 Oct 2002 13:57:31 +0200, "Jarek P." <j...@p...onet.pl>
pisze:

>Opętał mnie wczoraj taki głupi dylemat...
[...]
>Dlaczego więc producenci zmywarek wstydzą się tego, co się dzieje w środku?

A ja mam jeszcze jedno przemyślenie. Dlaczego zmywarki są takie
drogie? Może mi jakiś technolog wyjaśni... Zmywarki są znacząco
droższe od pralek - proszę spojrzeć na dowolny segment - najtańsza
zmywarka jest duuuużo droższa od najtańszej pralki automatycznej,
u średniakow to samo...
Dlaczego nie jest odwrotnie??????????? Przecież zmywarka jest
znacznie prymitywniejsza technologicznie od pralki. Z ruchomych
części ma tylko dwa prymitywne wirniki z plastiku. Żadnych
skomplikowanych łożysk, itp. Nawet bez napędu - wszak toto
się kręci tylko siłą odrzutu wody.
Żadnego wymagającego tworzywa - w zmywarkach nie ma
wirowania, które jest chyba najbardziej ekstremalnym
wykorzystaniem pralki. Parametry bębna, kosza, całości muszą
być dopasowane do wymagań wirującej z prędkości tysiąca
kilkuset obr/min masy mokrych ciuchów. Tego wszystkiego nie
ma w zmywarkach.
Podgrzewanie wody - tak samo.
Wpuszczanie wody, wypuszczanie wody, temperatury - wszystko
identycznie. A nawet w pralkach większe wymagania, bo
wytrzymałość musi być liczona na gotowanie prania, a nie
spotkałem zmywarki z możliwością ponad 100 stopni.

Co więc powoduje, że zmywarki są znacząco droższe od pralek,
choć moim zdaniem powinno być dokładnie odwrotnie...

--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2002-10-18 13:21:15

Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Garapich" pyta

> [...]
> droższe od pralek - proszę spojrzeć na dowolny segment - najtańsza
> zmywarka jest duuuużo droższa od najtańszej pralki automatycznej,

A dlaczego DVD jest 2x droższe od VHS (ten sam film)
A dlaczego CD jest 2x droższe od MC (ta sama płyta)
Myślę, że płaci się też za luksus.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-10-18 18:04:59

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Garapich napisał:

> Co więc powoduje, że zmywarki są znacząco droższe od pralek,
> choć moim zdaniem powinno być dokładnie odwrotnie...

Wielkość rynku. Mniej ludzi kupuje zmywarki więc w mniejszych seriach
się je sprowadza do Polski, więc drożej to wychodzi. Ale już tanieją,
Bosch którego dwa lata temu kupiłem kosztuje teraz już tylko 2/3 tego co
kiedyś.

Adam

HELP !!!!! Wymiana halogenikow
Farba klejowa, czy emulsyjna. + Tapety.