Czyszczenie pionu kanalizacyjnego

1. Data: 2004-02-09 19:22:12

Temat: Czyszczenie pionu kanalizacyjnego
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam następujące pytanie. Czy jest możliwe bezrozbiurkowe wyczyszczenie
żeliwnego pionu kanalizacyjnego w 50-letnim, czterokondygnacyjnym budynku ?

Rury są bardzo "zarośnięte" - przekonałem się o tym przy przerabianiu
odpływu od zlewozmywaka do pionu (przelot zwężony do ok. 30 mm -
średnica wewnętrzna czystej rury to ok. 75 mm) więc zakładam, że pion
będzie w podobnym stanie. Zwłaszcza po tym jak sąsiad z dołu prosił mnie
wczoraj wieczorem bym ... nie używał pionu w kuchni bo u niego wybija :-(

Mieszkam w Bydgoszczy ale myślę, że jeśli ktoś podsunie mi namiary na
rozsądnego wykonawcę to w grę wchodzą nawet "występy wyjazdowe" tegoż.

Problem jest tym bardziej aktualny, że w najbliższych tygodniach będzie
zebranie wspólnoty mieszkaniowej i w konsekwencji ustalanie planu
remontowego na najbliższy rok.

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i namiary do sprawdzonych _fachowców_.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-02-10 11:25:54

Temat: Re: Czyszczenie pionu kanalizacyjnego
Od: "ggs" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> wrote in message
> [...]
> remontowego na najbliższy rok.
>
> Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i namiary do sprawdzonych

Witam

Nie podam namiarów ale polecam znalezienie hydraulika który ma dostęp do
mechanicznej (elektrycznej) sprężyny do przepychania kanalizacji. Takie
sprężyny mają przeważnie hydraulicy działający w spółdzielniach
mieszkaniowych gdzie są bloki bo tam ręczna sprężyna na nic się nie zda.
Sprężyna ma ok 40 mm średnicy i chyba ze 20 metrów długości albo więcej -
czyli podłączając się w dwóch miejscach pionu można przepchać ta maszynką
cały pion. Urządzenie które ja widziałem nazywało się kolman (albo podobnie)
i działa rewelayjnie!

GS

1. Data: 2004-02-10 20:12:08

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.02.2004 12:25, Użytkownik ggs napisał :

> Nie podam namiarów ale polecam znalezienie hydraulika który ma dostęp do
> mechanicznej (elektrycznej) sprężyny do przepychania kanalizacji.

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło :-) tzn, że da się to wyczyścić a
nie trzeba wymieniać całych pionów.

> Sprężyna ma ok 40 mm średnicy i chyba ze 20 metrów długości albo więcej -
> czyli podłączając się w dwóch miejscach pionu można przepchać ta maszynką
> cały pion.
Muszę przyznać - bardzo sugestywny opis. Popytam się (czytaj: wrzucę
administratorowi niech się popytają :-) ) kto mógłby to zrobić i za ile.
Blok może mieć w sumie mniej niż 20 m wysokości (licząc z piwnicą) więc
pewnie czyszczenie byłoby "na raz".

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-02-10 22:36:16

Od: "mISZKA" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ggs" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> czyli podłączając się w dwóch miejscach pionu można przepchać ta maszynką
> cały pion. Urządzenie które ja widziałem nazywało się kolman (albo

Potwierdzam.
Tak jest to robione. Przeżyłem. Do pionu dostają się przez otwór rewizyjny w
piwnicy. Przygotować trzeba pojemniki na "szlam" spływający z rury.
--
pzdr. mISZKA
==>Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Lew

1. Data: 2004-02-11 15:25:55

Od: "wega" <w...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozwiązywałem już ten problem. Kamienica - 60 lat, 3 piętra.
Po przeczyszczeniu rur okazało się, że rury żeliwne są jak sito, a powyżej
najwyższego wlotu do kanalizacji, gdzie występuje tylko "oddech" do
odpowietrzenia, to rury można było rozbierać rękami - pumeks o zerowej
wytrzymałości.
Zabudowany został nowy pion z PCV, ale mając świadomość, że PCV jest głośne,
pion został obwinięty około 5 cm grubości wełną mineralną, a następnie
obudowany płytą (regipsem).
Efekt - ciszej niż przy żeliwie.
Radziłbym przemyśleć wymianę pionu, bo w przeciwnym razie traci sens
wszelkich remontów łazienek, kładzenia glazury itp. Koszt wymiany pionu -
około 8 kilo.
Wega

1. Data: 2004-02-11 20:55:18

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11.02.2004 16:25, Użytkownik wega napisał :
> Rozwiązywałem już ten problem. Kamienica - 60 lat, 3 piętra. Po
> przeczyszczeniu rur okazało się, że rury żeliwne są jak sito, [...]
> pumeks o zerowej wytrzymałości.

To muszę przyznać, że mnie zmartwiłeś :-( Co prawda dwa lata temu przy
robieniu łazienki i podkuwaniu rury odpływowej od muszli (hydraulik tam
sprytnie ją podkuwał, że ... przebił się do sąsiadów na dole ) i
aktualnie przy przerabianiu odpływu od zlewozmywaka rury nie wskazywały,
ze są mocno skorodowane (?) ale nie wykluczone, że trzyma je ...
brud... fuuujjjj.

> Radziłbym przemyśleć wymianę pionu, bo w przeciwnym razie traci sens
> wszelkich remontów łazienek, kładzenia glazury itp. Koszt wymiany
> pionu - około 8 kilo.

Blok, wspólnota mieszkaniowa, 4 klatki x 6 pionów na klatkę :-( x ???
kilozłotych/pion ... chyba na razie nie mam co liczyć na ich wymianę
zwłaszcza, że w tym roku nadal będziemy zbierać na docieplenie i elewację.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl