Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ghost" <g...@e...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <50996fe5$0$1298$65785112@news.neostrada.pl>
<509a16f0$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
<15uvq5a2sgup1$.14rhl8gxhh6l7.dlg@40tude.net>
<509ad777$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
<1pi86bmst682b$.6gg3mg6yi075.dlg@40tude.net>
Subject: Re: :-D
Date: Thu, 8 Nov 2012 08:44:05 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 53
Message-ID: <509b62ca$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.5.67.169
X-Trace: 1352360650 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26700 83.5.67.169:58555
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:644736
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:1pi86bmst682b$.6gg3mg6yi075.dlg@40tude.net...
> Dnia Wed, 7 Nov 2012 22:49:39 +0100, Ghost napisał(a):
>
>> Użytkownik "Fragile" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:15uvq5a2sgup1$.14rhl8gxhh6l7.dlg@40tude.net...
>>> Dnia Wed, 7 Nov 2012 09:08:12 +0100, Ghost napisał(a):
>>>
>>>> Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości
>>>> news:50996fe5$0$1298$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>> http://www.youtube.com/watch?v=9gPktcV0A-g&feature=r
elated
>>>>
>>>> naprawde warto obejrzec, komentarze pod - tez ciekawe
>>>>
>>> Cudne! :)
>>> Niezwykle dojrzałe podejście dziewczynki
>>> do sytuacji i do swoich emocji.
>>> Wielu dorosłych mogłoby się
>>> od niej uczyć.
>>
>> Nasze mozliwosci uczenia sie sa mocno oganiczone w tym zakresie, mam na
>> mysli sfere emocji itp. To jest podobnie jak z talentami.
>>
> Tu się z Tobą zgadzam.
>>
>> Nawet nie uzylbym
>> okreslenia, ze to jest jej "podejscie", po prostu taka jest, szybko
>> zajela
>> sie czyms innym.
>>
> Tak. Ale to jaka jest i jak postępuje, to nie tylko jej emocje, ale i
> wzorce zachowań, które obserwuje w domu. Jakaś cząstka naśladownictwa ma
> prawo się wówczas pojawić.
Nie jestem przekonany, czy nasladownictwo dotyczy emocji. Sposobow
komunikacji, wykonywania zadan, itp. na pewno dotyczy, ale to tez do czasu,
gdy pojawia sie kolejne wartosciowe (subiektywnie) wzorce.
> Wpływ rodziców ma IMO kolosalne znaczenie,
> chociaż oczywiście masz rację pisząc, że sfera emocjonalności jest dość
> stała. Można próbować na nią pośrednio wpływać, ale IMO jest to działanie
> skazane na mniejszą bądź większą porażkę. Natomiast kwestia opanowywania
> emocji, radzenia sobie z nimi, ich uzewnętrzniania bądź skrywania itp. -
> tu
> już można próbować nad sobą pracować (w przyszłości) pracować. Jeśli
> zaistnieje taka potrzeba :)
Rodzice moga np. spieprzyc sprawe, stawiajac czesto dziecko w trudnych
sytuacjach, wtedy nieprzyjemne emocje beda mu oraly umysl. Przy czym ta sama
sytuacja dla innego dzieciaka moze byc calkowice neutralna. Dzieci niestety
nie da sie rowno traktowac, kazde sie rodzi inne.
|