Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego

Data: 2004-02-20 18:18:11
Temat: Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: " annaklay" <a...@N...gazeta.pl>

Krystyna*Opty* <K...@p...onet.pl> napisał(a):

> To TY nazwałeś je błędami. Błędy w teorii mają to do siebie, że zawsze
> weryfikuje je praktyka. Oczywiście na to trzeba trochę czasu.

Podejscie do zagadnienia eksperymentu przeprowadzanego bezposrednio na duzej
populacji ludzkiej w Polsce zaiste bardzo szokujace? Doktor Mengele sie
klania;-)

> Jak na razie Twoje rzekome podejrzenia o błędy J.K. - w praktyce się nie
> sprawdzają. Jest miażdżąco wprost przeciwnie.
> Rozstrząsanie Twoich tez i zarzutów - to strata czasu.

Literatura naukowa jest przepelniona informacjami na temat tego typu diet
jak kwasniewskiego. Zreszta kwasniewski chyba sam nie rozumiejac do konca
zasad dzialania swojej diety siegnal do Starego Testamentu aby znalec jakas
baze do swoich rozwazan pseudonaukowych.

> Nie mam pojęcia w jaki sposób zasilany jest mózg w ATP, czy inne związki
> fosforowe. Ciągle zakładasz, że nauka juz wszystko odkryła i czego ona nie
> twierdzi, to to nie istnieje. Nauka jeszcze wszystkiego nie wie, a
zwłaszcza
> o fizjologii mózgu człowieka wie bardzo niewiele. Co oczywiście daje Ci
> "atut" do ręki i na razie możesz sobie pozwalać na głoszenie, że teoria
> Kwaśniewskiego to błąd, a my Ci nie możemy przedstawić dowodów naukowych,
> bo... nauka nie potrafi ich zbadać... ;]

Nauka wie juz na tyle duzo duzo na temat pracy mozgu, aby mozna bylo z cala
odpowiedzialnoscia powiedziec, ze sugestie kwasniewskiego w tym temacie sa
absurdalne.

> [...]
> pozastanawiać, to podaję jedną ciekawą informację, na którą natrafiłam:
> "Ogromnie ciekawe wydawało się zbadanie, jak pracuje mózg osób o
> wysokiej inteligencji w porównaniu z tymi, którzy są zaledwie przeciętni.
> Czy u osób wybitnych mózg "rozgrzewa się do czerwoności", a u słabeuszy
> pracuje leniwie? Badania prowadzone przez Haiera i in. wykazały coś wręcz
> przeciwnego. Naukowcy stwierdzili, że "mądre" mózgi konsumują mniej, a nie
> więcej glukozy. Co więcej konsumpcja ta jest bardziej "roztropna", gdyż
> wybiórczo dotyczy tylko pewnych struktur.
ul.html
http://kiosk.onet.pl/charaktery/1090657,1251,2,artyk
ul.html

Ja takze zachecam do przeczytania artykulu ale w calosci:-)

Szczegolnie proponowalabym zwrocic uwage na nasteppujacy fragment artyklu:

"Przeprowadzono nastepnie eksperyment, w ktorym subiektywna trudnosc zadan
zostala wyrownana. W tej sytuacji okazalo sie, ze osoby o wyzszej
inteligencji wykazywaly wyzszy metabolizm glukozy...."

Prosze teraz zwrocic uwage jak sprytnie osoba krystynaopty przechodzi
do manipulowania wyrwana z kontekstu artykulu popularno-naukowego
informacja:

> [...]
które
> to mózgi nierozważnie każą właściecielowi tegoż mózgu odżywiać się dużą
> ilością węglowodanów.
> 3. Gdyby mózg był żywiony niemal tylko glukozą, tak jak się powszechnie
> sugeruje, to dawno już by komuś się udał eksperyment utrzymywania odciętej
> samej głowy (niekoniecznie ludzkiej) przy życiu, bo co za problem
dostarczać
> jej glukozę?... ;)
>
> --
> Krystyna*Opty* [na DO od 06.98 r.]
>
> Po co dyskutować jak ma się nieomylny autorytet za plecami? Chaciur

?????????

Jesli znajde troche czasu to jednak powroce do tego tematu, poniewaz wiadomo
ze utrzymywanie oranizmu w stanie przedluzajacej sie glodowki na dietach
ketogenicznych typu diety kwasniewskiego, prowadzi z czasem do zmniejszania
sie objetosci mozgu (badania wykonano na szczurach).
Wiele innych badan wykazalo niezbicie, ze nadmierna podaz tluszczy
nasyconych w diecie prowadzi do stepienia intelektualnego emocjonalnego.

anna