[DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego

1. Data: 2004-02-19 12:11:03

Temat: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.dr-kwasniewski.pl/?id=2&news=80
strona zawiera błędy, ja skupiłem się na kilku
nieprawdziwych z punktu widzenia nauki informacjach

1.
>Najgorsza dla człowieka jest fruktoza, a więc cukier zawarty w miodzie,
>słodkich owocach i cukrze buraczanym. Przy wchłanianiu w
>jelitach glukozy istnieje mechanizm ograniczający szybkość jej przekazywania
>do krwi. Przy przechodzeniu fruktozy do krwi takiego mechanizmu nie ma,
>toteż spożycie fruktozy powoduje szybki wzrost poziomu cukru we krwi.

błąd! myślę że każdy kto czyta grupę, od jakiegoś czasu, wie,
że fruktoza dużo wolniej od glukozy podnosi poziom cukru we krwi.

2.
> Człowiek powinien spożywać białko, które chemicznie najbardziej zbliżone jest do
białka
> ludzkiego organizmu. Takie białko, z którego organizm może budować czy regenerować
> każdą tkankę, występuje praktycznie jedynie w żółtkach jajek. Prawie równie dobre

> białka z wątroby czy nerek. Pokrywają one dobrze potrzeby wielu narządów.

Często powielany błąd przez optymalnych:
http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s0035.html - żółtko 101
całe jajko ma lepszy bilans aminokwasów:
http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s003d.html - jajko 111
są również nieodzwierzęce produkty o dobrym bilansie:
http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s03dk.html - soja 115
http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s03yh.html - drożdże 115

3.
> U żywiących się optymalnie głównym źródłem energii dla ich mózgu, serca, szpiku,
nerek, itd. jest ATP.
> Ponieważ wytwarza go głównie wątroba, dlatego w zjadanej wątrobie znajduje się
spora ilość ATP.

Człowiek wytwarza na dobę około 70 kilogramów ATP,
zjedzenie cudzej, martwej wątroby nic tutaj nie zmienia.

4.
> [...]
mięśniach, w skórze,
> w przewodzie pokarmowym. Są one pobierane z tkanek, które je wytwarzają i
dostarczane do tkanek
> i narządów, którym są potrzebne do optymalnego funkcjonowania.
> Związki te występują we frakcji tłuszczowej osocza krwi, ale głównym ich
przewoźnikiem
>i dystrybutorem są krwinki czerwone. Głównym źródłem energii dla mózgu człowieka
jest ATP.
> Przy intensywnej pracy umysłowej poziom ATP w mózgu szybko się obniża związek
> ten musi być dostarczany w potrzebnej ilości.

Błąd, ATP nie podróżuje w krwioobiegu z mięśni do mózgu.

Zależy mi na polemice osób związanych z dietą Jana Kwaśniewskiego.
Szczególnie na tych którzy czerpią korzyści finansowe z leczenia
zgodnie z wiedzą tego pana. Zapraszam Gapę, Dzieja i oczywiście
wszystkich chcących bronić JK i jego wiedzy. Proszę o ustosunkowanie
się do wszystkich podpunktów. Zdanie hobbystów też mnie interesuje,
Jurek, Sławek, Krysia, Leszek nie zamykajcie oczu na ten wątek.

pozdrawiam Chaciur

2. Data: 2004-02-19 12:40:56

Temat: Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Chaciur w wiadomości news:c129am$6i6$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> [...]
> się do wszystkich podpunktów. Zdanie hobbystów też mnie interesuje,
> Jurek, Sławek, Krysia, Leszek nie zamykajcie oczu na ten wątek.

Nie za wiele wymagasz? Ile to juz lat, jak czekam na odpowiedz na moje
pytanie: ktore to krasnoludki przenosza ATP z komorek do komorek, z narzadow
do narzadow? Trzy? Chyba raczej cztery, nie chce mi sie googlac.

4. Data: 2004-02-19 12:56:24

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:
> Nie za wiele wymagasz? Ile to juz lat, jak czekam na odpowiedz na moje
> pytanie: ktore to krasnoludki przenosza ATP z komorek do komorek,

Tłustek z Łojkiem ;)

> z narzadow
> do narzadow? Trzy? Chyba raczej cztery, nie chce mi sie googlac.

Wiem, że pytania Twoje nie zostały jeszcze odpowiedziane,
lecz skoro powstała nowa oficjalna strona z powielonymi
błędami to jest okazja zapytać, tym bardziej, że np. Gapa
domaga się tutaj reklamy swojego optybiznesu.

pozdrawiam Chaciur

3. Data: 2004-02-19 12:56:24

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-02-19 13:16:09

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s003d.html - jajko 111
> są również nieodzwierzęce produkty o dobrym bilansie:

Witam
bardzo ciekawe porownanie, porownujesz 243g jaja z 85g zoltka,172g soi i 17g
drozdzy.
Jak bys chcial porownac jajo - 60 g, z taka samo iloscia zoltek to zajrzyj:
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/jajo.xls
Pozdrawiam
maf

6. Data: 2004-02-19 13:26:00

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

MarekF w wiadomości news:c12d8v$ohi$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> napisał w wiadomości

> Witam
> bardzo ciekawe porownanie, porownujesz 243g jaja z 85g zoltka,172g
> soi i 17g drozdzy.

Przeciez profil aminokwasowy nie zalezy od wagi zjadanego produktu.

7. Data: 2004-02-19 13:49:02

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:c12dfb$7v9$1@inews.gazeta.pl...
> Przeciez profil aminokwasowy nie zalezy od wagi zjadanego produktu.

Mit o szkodliwosci cholesterolu w pozywieniu /jajach/odwolal juz nawet IZZ.
Wiec wydaje mi sie, ze jezeli na stronie jest napisane o zoltku:
----------------
The Bad
This food is high in Saturated Fat, and very high in Cholesterol
----------------
to doprawdy, wszystkie wiadomosci przyjmuje z przymruzeniem oka, takze te o
profilach.
Pozdrawiam
maf

8. Data: 2004-02-19 14:25:01

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

MarekF w wiadomości news:c12f6m$27h$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> [...]
> ----------------
> to doprawdy, wszystkie wiadomosci przyjmuje z przymruzeniem oka,

Szukasz dziury w calym. Informacje o zawartosciach wszelkich skladnikow
odzywczych, w tym i aminokwasow egzogennych, pochodza bezposrednio z bazy
danych laboratorium zajmujacego sie zywnoscia, wchodzacego w sklad
departamentu rolnictwa USA (http://www.usda.gov), mozna poczytac o tym na
stronie http://www.nutritiondata.com lub porownac dowolnie wybrane produkty
spozywcze: http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl . Link do
nutritiondata jest o tyle przydatny, ze ten serwis wylicza z dostepnych
danych wskaznik AAS, czyli aminokwasu ograniczajacego, oraz podaje
zawartosci poszczegolnych aminokwasow na ladnym wykresie, z zaznaczeniem
norm. Gdyby chciec stosowac twoj sposob weryfikacji, to Kwasniewski oblalby
go w przedbiegach: podawalem kiedys wyjatek, w ktorym walnal sie okrutnie w
banalnych obliczeniach arytmetycznych.

9. Data: 2004-02-19 15:04:46

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarekF" <m...@a...i.p.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> drozdzy.
> Jak bys chcial porownac jajo - 60 g, z taka samo iloscia zoltek to zajrzyj:

Odniosłeś się do punktu 2, bronisz JK podając jako argument
wielkość porcji. Pomyliłeś się, Marcin wyjaśnił Ci już dla czego.
Następnym argumentem jest błąd (w Twoim mniemaniu) dotyczący
krótkiej oceny żółtka na podanej stronie, liczb jednak nie
zakwestionujesz w ten sposób. Jeżeli masz inne źródło
mówiące o aminokwasach w żółtku i jajku to je podaj.

I najważniejsze:
Czy przyznajesz, że w punkcie 1, 3 i 4 JK się pomylił?

pozdrawiam Chaciur

10. Data: 2004-02-19 15:11:56

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> błąd! myślę że każdy kto czyta grupę, od jakiegoś czasu, wie,
> że fruktoza dużo wolniej od glukozy podnosi poziom cukru we krwi.

to nie błąd w krwi mierzy się tylko poziom glukozy , więc normalnym jest
że zjedzenie fruktozy nie podnieśie gwałtownie poziomu glukozy , fruktoza
w części jest zamieniana na glukoze dlatego podnosi ona wogóle poziom
"glikemii" krwi , sam zresztą pewnie wiesz co dzieje się z fruktozą
zjadaną . Poza tym w krwi mogą być rozpuszczone inne cukry proste których
pomiar glukozy oczywiście nie wykaże więc nie do końca takie pomiary sa
miarodajne .

> [...]
> http://www.nutritiondata.com/facts-001-02s003d.html - jajko 111
> są również nieodzwierzęce produkty o dobrym bilansie:

tez nie błąd w białkach tych oprócz samych aminokwasów sa jeszcze inne
związki ułatwiające ich trawienie i przyswajanie , w roslinach tych
związków nie ma

> 3.
serca, szpiku, nerek, itd. jest ATP.

> Człowiek wytwarza na dobę około 70 kilogramów ATP,
> zjedzenie cudzej, martwej wątroby nic tutaj nie zmienia.

no widzisz a medycyna ma leki które zalecane sa w ciężkich stanach , a
działają na zasadzie dostarczania gotowego ATP , więc jak ? aplikuje się
ATP w tabletkach chociaz wiadomo że nie jest transportowane ???? ( nazwe
leku musze opszukac w domu )

> 4.
wytwarzają i dostarczane do tkanek

> Błąd, ATP nie podróżuje w krwioobiegu z mięśni do mózgu.

patrz wyżej , są związki fosforowe przenoszące ATP

Slawek

Indeks glikemiczny a poziom glukozy?
odżywianie wewnętrzne - proszę o "pomoc"
Moja waga...
no kochani dziś tlusty czwartek co robimy ??
dieta :)