[DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego

191. Data: 2004-02-26 13:40:13

Temat: Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: Karolina Matuszewska <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-26 13:19, Użytkownik jurek napisał:

> czy czlowiek ma objetosc 1000m3? a poza tym ktos normalny je wegiel?
> nic by nie mial bo by sie udusil :(

Przepraszam, że to, co napisałam przerosło Twoją wyobraźnię. To się
więcej... powtórzy =]

Pozdrawiam,
Karola

192. Data: 2004-02-26 13:48:29

Temat: Re: Tomasz zastanawia sie nad zmianą sali, [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> napisał w wiadomości
> Krystyna*Opty* wrote:
>
> Harper wziął w łapę od piekarzy.
>
> Czyli już wiemy, że Harper wziął w łapę od producentów chleba razowego.

ODWROTNIE.

> Czyli DO nie jest oparta na biochemii.

Nie zauważasz w BH _konkretów_ wynikających z badań oraz dodatkowo
_intepretacji_ również zawartych w BH (powyżej Ci je przedstawiłam), z
których wyraźnie wynika, że w zasadniczych sprawach (czyli pozbawionych
harperowskich interpretacji wyników badań) J.Kwaśniewski właśnie ściśle je
zastosował w DO - a Ty wyciągnąłeś swoje czarno-białe wnioski. Nie obchodzi
mnie od kogo "wziął w łapę Harper", chodzi o to, że zawarł w swej Biblii nie
tylko ścisłe wyniki badań, ale również interpetacje i pewne idee.
Nie umiesz odróżniać "ziarna od plew".
Na siłę próbujesz zakwalifikować związek BH i DO na - TAK, albo NIE.
A to oznacza, że zasada optymalnego spojrzenia na ten temat jest dla Ciebie
albo za trudna, albo nie do przyjęcia.

mogę sobie podywagować, że jeśli tak jest (w co ja nie potrafię uwierzyć, bo
> staż przeciętnego wegetarianina na psw jest dłuższy niż Twój na DO,

I to jest bardzo złudny wniosek. Tu nie chodzi o długość stażu na określonej
diecie, ale o wiek owych dietowiczów w momencie rozpoczęcia diety i jej
trwania, a także jakie diety dana osoba ma już za sobą, uznane przez nią
jako nieodpowiednie.
Jak jest naprawdę z zaletami zdrowotnymi DO i wege - okazałoby się dopiero
po przebadaniu każdego z nas (czyli wszystkich grupowiczów wege i
optymalnych obecnych na grupach), ale wykonanywanych u każdego dopiero pod
koniec ich życia, powiedzmy od 50. roku życia i dalej cyklicznie np. co 2
lata. Badanie takie musiałoby obejmować dokładnie wszystkie parametry
możliwe do zbadania wraz z opisem historii stosowanych diet i historii
chorób.
Ale taki szeroko pojęte badania i rozciągnięte w czasie - są raczej mało
realne, jako naukowe zamierzenie, obejmują czas życia kilku pokoleń i
wykraczają daleko poza życie jednego badacza, nie wspomnę o kosztach :)
O wiele tańszą metodą jest wzajemna wymiana doświadczeń między ludźmi.
Każdy ma swoje doświadczenia dietetyczne, zdrowotne, każdy jest w innym
wieku itd. No i każdy ma prawo i możliwość skorzystania, lub nie, z
doświadczeń innych. Czyż to nie piękne?

> dieta ta jest stosowana od tysiącleci, są badania naukowe potwierdzające
> że dieta wegetariańska jest korzystna dla zdrowia

Tak, korzystna dla sponsorów tych badań i producentów (sorry) paszy dla
ludzi.

> To bardzo prymitywne co tutaj napisałaś.

No widzisz... mnie też się nie podoba taki prymitywny wniosek.

> I to Cię tak bardzo wściekało, kiedy Anna zaczęła o tym mówić.

Bo jednak ja nie uważam, że ludzie są [w sensie przystosowania do roślino-
i mięsożerstwa "lepsi" i "gorsi". Uważam, że każdy roślinożerny człowiek
może z powodzeniem trawić również mięso. Jest to tylko kwestia ponownego
powrotu do naturalnego metabolizmu wszystkożercy.

> Podawała, że ok 20% ludzi może dobrze znosić diety ketogeniczne,
> 60% może taką dietę zastosować ale na krótko, 20% absolutnie
> nie powinno zaczynać.

I właśnie ta filozofia chce niejako dzielić ludzi na "lepszych" i
"gorszych".
To trąci "szowinizmem antropologicznym".
Defekty metaboliczne są do pokonania, ale stosowanie w zalecanych dietach
metody unikania, może tylko prowadzić do coraz większych podziałów i
selekcji ludzi według tego metabilicznego kryterium i dalszego pogłębiania
defektów trawienia i wchłaniania i przekazywania tych cech następnym
pokoleniom.
Powyższy podział, to naciągana bzdura, aczkolwiek kusząca dla dietetyków
węszących tu swoje szerokie pole do działania w wydawaniu "wyroków"
dietetycznych swoim klientom-pacjentom, oczywiście za odpowiednią opłatą:
- pan powinien jeść tak i tak, a tak i tak panu jeść nie wolno.
Nieracjonalna dieta - to wręcz sposób na mordestwo doskonałe.

> Pozwólmy może Tomaszowi napisać kogo konkretnie miał na myśli,
> mówiąc że nie powinien się wypowiadać na tej grupie...

...o DO!!! Nie powinien się wypowiadać _o_DO_! BO JEJ NIE ZNA Z AUTOPSJI.
Rozumiesz? Ileż to razy już to tłumaczyłam... teoretyków "jak psów"... ;]
Co ja mogę tu na grupie powiedzieć o głodówce, jeśli jej sama nigdy nie
stoosowałam??? Dlatego pytających odsyłam do Ciebie.
Bo Ty zwyczajnie wiesz o niej WIĘCEJ niż ja. Ja znam tylko trochę teorii.

> Opis grupy podaje co jest jej tematyką, cały czas staram się
> aby ten wątek nie uciekł w kierunku personalnym,

I ZA TO Cię wysoko cenię :)

oznaczyłem
> go poprawnie w temacie, chcesz mi cos zarzucić?

Tak, źle zrozumiałeś. Ochotnikom na Wojnę Światów Dietetycznych Tomasz
proponuje założenie nowej grupy. Zdaniem Tomasza (I moim też) wchodzący tu
ludzie oczekują porad dietetyczno-informacyjnych od ludzi z PRAKTYKĄ jakiejś
diety, a nie od teoretyków z fakultetami, bądź teoretyków amatorów, choć i
takie informacje przy okazji się przydają. Chodzi jednak o PRAKTYKĘ. To ona
najlepiej się sprawdza w dochodzeniu do swojej najlepszej diety.

zrozumianym, bo wykorzystacie każdy drobiazg aby odrwócić kota ogonem. Już
macie taką złą

> A teraz zastanów się nad sobą, człowiekiem który napisał powyższe zdanie,
> wszystko ok?

Nie bardzo, bo muszę przerwać to pisanie i czytanie grupy z uwagi na inne
zajęcia...

> To jest chyba najlepsze wyjście.

No nie załamuj się... zjedz coś pożywnego, odpocznij i wróć :)

Krystyna

193. Data: 2004-02-26 14:05:51

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina Matuszewska" <g...@s...pl> napisał w
wiadomości
03.jasien.net...

> Anna zrobi to lepiej ode mnie, ja dopiero raczkuję w tym temacie.

A ja dopatruje sie jeszcze kilku czynnosci z których mogłaby wyręczyć cię
A/Hanna ;)))))))0

Slawek

194. Data: 2004-02-26 14:10:56

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, że to, co napisałam przerosło Twoją wyobraźnię. To się
> więcej... powtórzy =]
>

> Pozdrawiam,
> Karola

czytam to co piszesz, a to jak piszesz to juz twoj problem

Jurek

195. Data: 2004-02-26 14:13:36

Temat: Odp: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <a...@n...www> napisał w wiadomości

> A mnie sie zawsze wydawalo ze moczowego i nie na wylocie a na poczatku.Hafsa

racja!

pozdrawiam Chaciur

ps. Jurek bardzo Cię proszę wyratuj mnie jakoś bo to przecież nie jest błąd ;)
może Ty Sławku (no wiesz że u każdego jest inaczej i że to naukowcy jeszcze
nie bardzo są pewni, ok?)

196. Data: 2004-02-26 14:14:01

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> no wlasnie NA WYLOCIE/lub jak kto woli na koncu, czy widzisz ta subtelna
> roznice?

Jurek musisz coś wymyślić bo to nie możlwe żebyśmy
obydwaj popełnili błąd ;)

> ale to oznacza ze wspolczucie dla zjadanego zatrzymuje sie w jakims punkcie,
> i jakie sa tego wyznaczniki?. Albo albo!

Czy jeżeli nie jesteś w stanie uratować wszystkich tonących
to nie pomożesz temu który tonie na Twoich oczach?

> bo nie ma ogolno swiatowej mafi/masoneri/czy czego tam chcesz, ale sa
> gigantyczne grupy ineteresow, tu gra idzie o miliardy miliardow, a to duzo,
> i sumienie nawet juz nie kwiczy w koncie

I z tego powodu nie możecie zamieścić tej pracy na jakiejś stronie ?

> zgodzilismy sie w jednym punkcie, w innych widzisz cos czego nie ma

to Twoja opinia

> mitochondrie

resyntetyzowany
A te mitochondria do gdzie się znajdują?
W mięśniach czy mózgu?

> jakie paliwo to ja wiem, ile czasu ( s, m , h) tego nie wiem a le na pewno
> nie uzyl bym terminu blyskawicznie

no to nie wnikając w szczegóły, na pewno krócej niż płynie krew
z mięśni do mózgu

> skladniki do "produkcji" ATP i tu jest pies pogrzebany! bo chyba nie
> twierdzisz ze w mozgu jest sklad zapasow na czarna godzine?

Po rozpadzie ATP są składniki do ponownej syntezy,
trzeba tylko paliwa i tlenu.

> mięśni[4]
>
> oj Chaciur, Ty moze jednak zrob sobie przerwe! ;)))

Chciałem zakończyć i poszukać 4 następnych błędów.

pozdrawiam Chaciur

197. Data: 2004-02-26 14:26:28

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-26 15:10, Użytkownik jurek napisał:

> czytam to co piszesz, a to jak piszesz to juz twoj problem

Zapomniałeś na dokładkę oblać mnie Twoim ulubionym sosem, czerwono brunatnym
o ile pamięć mnie nie zawodzi. Naprawdę przykro mi, że nie jesteś w stanie
pojąć, że celowo jako przykładu użyłam wysokolarorycznego, acz
nieużytecznego spożywczo węgla. Ale to, czego nie rozumiesz, to już nie mój
problem =]

Pozdrawiam,
Karola

198. Data: 2004-02-26 14:32:02

Od: "Hafsa" <a...@n...www> szukaj wiadomości tego autora

Chaciur wrote:
> Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jurek musisz coś wymyślić bo to nie możlwe żebyśmy
> obydwaj popełnili błąd ;)

Moze mi ktos wytlumaczy ten dowcip? bo ja go nie rozumiem. I nie zamierzam
na nowo zagladac do ksiazek, by przekonac sie co jest na tym wylocie, bo
mnie sie zawsze wydawalo, ze odbyt. Hafsa( serio)

199. Data: 2004-02-26 15:14:35

Od: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze mi ktos wytlumaczy ten dowcip? bo ja go nie rozumiem. I nie zamierzam
> na nowo zagladac do ksiazek, by przekonac sie co jest na tym wylocie, bo
> mnie sie zawsze wydawalo, ze odbyt. Hafsa( serio)

:)
Hafsa masz całkowitą rację, a my z Jurkiem daliśmy tak zwanego odbytu.
Mam jednak nadzieje że może to jeszcze da się jakoś zaciemnić, ok? ;)))

pozdrawiam Chaciur

200. Data: 2004-02-26 15:27:13

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jurek musisz coś wymyślić bo to nie możlwe żebyśmy
> obydwaj popełnili błąd ;)

znana nam obu pani, zapowiada ze mnie za kare za zbyt duza ilosc tluszczy
nasyconych mozg sie skurczy, to ja swoj bede oszczedzal. Moze na dluzej
starczy? :(

> Czy jeżeli nie jesteś w stanie uratować wszystkich tonących
> to nie pomożesz temu który tonie na Twoich oczach?

a to cie mam :))))))))))) !! czyli wegetarianskie wspolczucie dla
zwierzatek ma swoje granice :)

> I z tego powodu nie możecie zamieścić tej pracy na jakiejś stronie ?

My? a po co to mnie? ja wiem ze to dziala i to w zupelnosci wystarczy

> to Twoja opinia

chyba dyskutujemy tu wlasnie o naszych opiniach, bo w dziedzinie "diety &
Co" na tej grupie nie ma nikogo kto posiadl wiedze absolutna?

> resyntetyzowany
> A te mitochondria do gdzie się znajdują?
> W mięśniach czy mózgu?

we wszystkich komorkach eukariotycznych

> no to nie wnikając w szczegóły, na pewno krócej niż płynie krew
> z mięśni do mózgu

zaczynamy bawic sie w sciane ;)
nie wiem ile czasu proces powstawania ATP, Ty wiesz?. Proces jest dosc
skomplikowany. A szybkosci przemieszczania sie krwi tetniczej nie chce mi
teraz szukac, ale sprawdze.

> Po rozpadzie ATP są składniki do ponownej syntezy,
> trzeba tylko paliwa i tlenu.

tylko? a moze az? Tu wracamy do sprawy cwiczen , ktos sprawny fizycznie i z
"zylami" w bardzo dobrym stanie ma z tym latwiej, "krzeslowcy" chyba musza
poczekac az "paliwo itlen" dotra do mozgu

> Chciałem zakończyć i poszukać 4 następnych błędów.

no to do dziela! masz talent do tworzenia mega watkow

Jurek

Indeks glikemiczny a poziom glukozy?
odżywianie wewnętrzne - proszę o "pomoc"
Moja waga...
no kochani dziś tlusty czwartek co robimy ??
dieta :)