Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego

From: "Chaciur" <gchat@na_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Date: Fri, 20 Feb 2004 21:41:59 +0100

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c15q3r$3ig$1@inews.gazeta.pl...
> jezeli zauwazyles, to moj post jest odpowiedzia na konkretny post,
> konkretnej osoby. Smiem zauwazyc ze jest to praktyka bardzo rozpowszechniona
> na tej grupie (zreszta nie tylko na tej), ale nie chowam sie za "moim" malym
> palcem.

Podniosłeś mnie na duchu, jak słowo daje.

> Co do twpojego postu otwierajacego to:
>
> uwaga ogolna: wybrales najbardziej "skondensowana" wersje opisu DO. A kazdy
> "kondenst" sila rzeczy zawiera wiele (a raczej bardzo duzo) uproszczen i
> "skrotow", ktore bardzo latwo poddac "analitycznej" krytyce.

Jurek to są błędy, naprawdę nie można tego zakwalfikować
jako skrót myślowy.

> ad1: jezeli chodzi o IG, DrJK wzruszal(czas przeszly) ramionami, OBECNIE IG
> zostalo zakceptowane i jest popularyzowane przez wielu lekarzy Opty i
> rowniez przez DrJK (wypowiedzi Dr Wrobla i informacje jakie otrzymuje z
> serwera "opty" na priva), np ziemniaczki juz nie sa ostro propagowane jako
> najlepszy "owoc". Dla mnie jest to JESZCZE JEDEN dowod na to ze DO to nie
> "beton" jak chca to widziec przeciwnicy DO

Zastanów się czy to nie jest przypadkiem zasługa opozycji :)
Przecież jest pokaźna grupa optymalnych, którzy uważają
JK za nieomylnego a jego wiedzę za niepodważalną

1
Istotą tego punku jest to, że fruktoza praktycznie nie przedostaje się do krwi,
JK się myli.

> [...]
> sopozywajac (ilosciowo) ulamek tego co zjadalem w okresie sojowym, bardzo
> szybko nastepowala poprawa stanu mojego zdrowia, a szczegolnie choroby i
> problemy skorne(liczne!). Wiec mam pytanie: jezeli prawda jest ze "blad
> optymalnych" w sprawie bialka jest tak oczywisty i "udowodniony" to dlaczego
> u mnie "bledna" teoria DO dala liczne, szybkie i trwale skutki a nie daly
> zadnych skutkow diety oparte na slusznych zalozeniach. Dla ulatwienia;
> wszystkie "diety" jakie praktykowalem byly "oparte" na bogatej literaturze,
> niczego sam nie wymyslalem. Slowo harcerza(!) czytalem duzo.

Jurek czy ja gdzieś piszę, że to jest absolutnie niemożliwe
żeby ta dieta komuś pomogła? Tu tylko chodzi o stary
błąd powielany po dziś dzień jakoby rośliny nie posiadały
wszystkich aminokwasów egzogennych.

> ad3: ATP nie mozna zjesc, jest to "produkt" komorek, moim zdaniem DrJK,
> usiluje uwrazliwic czytelnikow na wybieranie pokarmu jak najwartosciowszego,
> watroba jest takim "produktem". (patzr rowniez moja wstepna uwaga)

Czyli uważasz że JK zdaje sobie sprawę, że ATP wcale nie
przedostaje się z mięśni do mózgu ? Przecież takie tłumaczenie
aż trzeszczy.

> ad4 : co do twojego stwierdzenia, nie znalazlem informacji mowiacych co
> innego, ale gdzie DrJK mowi ze to krwinki dostarczaja ATP do mozgu? proces
> zasilania mozgu w energie przez zwiazki fosforanowe jest skomplikowany i
> dosc trudny do zrozumienia przez laika, czy uwazasz ze zmieszczenie opisu
> calego procesu przemian w ksiazce pt "Ksiazka kucharska" miala by jakis
> sens?

Wybacz Jurek ale mi to przypomina tłumaczenie
kapłanów że Bóg jest Wielką Tajemnicą.
I teraz pytanie czy kapłani coś wiedzą czy tylko mamią lud?

> cd:
> -zadnych korzysci finansowych nie czerpie z leczenia kogokolwiek, ale
> zaoszczedzilem olbrzymia ilosc pieniedzy przez prawie 5 lat na DO
> :))))))))))) (lekarze, lekarstwa, szpitale, laboratoria itd, itp

Ja dziś w aptece byłem pierwszy raz od conajmniej roku
i to na prośbę koleżanki z pracy (cukierki neoangin chyba ze 300pl za kilogram
ale na szczęście prosiła mnie o małą odmierzoną dawkę w takim pudełeczku)
A zapewnim Cię że kiedyś byłem bardzo chory.

> a na koniec brawo Chaciur!!!! mozna "rozpracowywac" DO bez "wycieczek?

nawet nie wiesz jak mnie ręce swędzą ;)))

> PS: mozna by zaczac watek o zasilaniu w energie mozgu, jest to dosc
> (delikatnie mowiac) skomplikowane, i gdyby udalo sie to zrobic w takiej
> formie jak ten (+-) watek to ja sie pisze, oczywiscie jako zainteresowany
> laik.

Ciężka sprawa, bo musiałbyś się 'przeprosić' ze znienawidzonymi
Anną i Coolerem. Moim zdaniem mogą wnieść najwięcej do takiej dyskusji.

pozdrawiam Chaciur