Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego

From: "jurek" <g...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: [DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Date: Fri, 20 Feb 2004 22:29:41 +0100

> Podniosłeś mnie na duchu, jak słowo daje.

tu powinna pojawic sie "mordka" zawstydzona, ale nie wiem jak sie to robi :(

> Jurek to są błędy, naprawdę nie można tego zakwalfikować
> jako skrót myślowy.

nie zgodze sie z tym (w 100%) , bo "dobralem" sie do strony uniwersyteckiej
(wydzial lekarski) z wykladami o "gospodarce" energetycznej organizmu. I
tylko czesc poswiecona mozgowi to duzy(!) "orzech" do
zgryzienia/zrozumienia, duza elektrownia (ta zwykla) to lopata przy
komputerze. I zamieszczenie, chociazbu kawalka tego opisu w "Ksiazce
Kucharskiej" doprowadzilo by do "nerwowych drgawek" wielu czytajacych.

> Zastanów się czy to nie jest przypadkiem zasługa opozycji :)
> Przecież jest pokaźna grupa optymalnych, którzy uważają
> JK za nieomylnego a jego wiedzę za niepodważalną

ludzie nie doszli jeszcze do wiedzy absolutnej, tego mozemy sobie na razie
zyczyc.
Pierwsze moje tygodnie na DO to byl szal cial i uprzezy, nie potrfie tego
opisac, a zrozumiec moze tylko ten co cos takiego przeszedl. Ale to ze sa
rzeczy gloszone przez DrJK zktorymi sie nie do konca zgadzam to zupelnie
inna rzecz.
Zaluje ze DrJK praktycznie przestal pracowac nad swoim "dzieckiem", ale na
szczescie jest grupa ludzi (lekarze, naukowcy) ktora pracuje nad DO.
Powtarzam DO nie jest betonem czy dzielem skonczonym, ja i moi bliscy mamy
to szczescie ze wszystko jest OK, ale sa ludzie u ktorych pojawiaja sie
problemy i nad tym nalezy pracowac. DO jest dzieckiem DrJK, ale to nie
mumia, to dziecko zyja i sie rozwija i chociaz tatus nie udziela sie, to
sprawy powoli posuwaja sie do przodu

> Istotą tego punku jest to, że fruktoza praktycznie nie przedostaje się do
krwi,
> JK się myli.

mozemy sprzeczac sie o przecinki, ale chyba nie o to chodzi. Bo co to znaczy
praktycznie? Opracowanie IG jest duzym postepem, i jezeli "ojcem" jest Pan
Montignac to mnie to osobiscie nie przeszkadza. Zgadzam sie z toba ze proby
"zabetonowania" pewnych stwierdzen DrJK wiecej im szkodzom niz pomagaja, ale
z moich osobistych obserwacji wynika ze pewne "proby standartyzacji" DO
wiecej im szkodzom niz pomagaja.

> Jurek czy ja gdzieś piszę, że to jest absolutnie niemożliwe
> żeby ta dieta komuś pomogła? Tu tylko chodzi o stary
> błąd powielany po dziś dzień jakoby rośliny nie posiadały
> wszystkich aminokwasów egzogennych.

tego nikt nie twierdzi! szczegolnie w przypadku soi, ale!
same aminokwasy to nie wszystko. Dla mnie bardziej istotne jest ile trzeba
zjesc "czegos"(ilosc/objetosc) zeby wszystko znalazlo sie w odpowiednich
ilosciach , w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie. Zgadzam sie z
twierdzeniem DrJK , ze nalezy oszczedzic organizmowi zbednej pracy. Co do
soi (bardzo bogatej) to slyszalem/czytalem rozne opinie o jej przydatnosci w
zywieniu czlowieka. Probowalem tego, i nie dalo zadnych pozytywnych
rezultatow. Moze to indywidualna cecha? nie wiem

> Czyli uważasz że JK zdaje sobie sprawę, że ATP wcale nie
> przedostaje się z mięśni do mózgu ? Przecież takie tłumaczenie
> aż trzeszczy.

nie jetem rzecznikiem DrJK, ale napewno znasz kompleksowosc reakcji
"energetycznych" w mozgu, dla przecietnego zjadacza ....... sloniny ;), to
czarna magia. Moze jest to uproszczenie zbyt daleko idace, ale przypominam
ze mowimy o ksiazce "Ksiazka Kucharska"!

> Wybacz Jurek ale mi to przypomina tłumaczenie
> kapłanów że Bóg jest Wielką Tajemnicą.
> I teraz pytanie czy kapłani coś wiedzą czy tylko mamią lud?

nie jestem "kaplanem", i nikt nie zabrania mi szukania informacji na temat
tego co mnie interesuje. Kazdy Opty moze , jezeli tylko chce, doksztalcac
sie, szukac informacji z innych zrodel niz ksiazki DrJK. A wiec nie mozemy
mowic o "wiedzy tajemnej". Dla zaczynajacych DO, a nie majacych zadnego
pojecia o biochemii, "wrzucanie" wielu skomplikowanych procesow
biochemicznych na strony ksiazek w niczym nie ulatwi wchodzenia w DO, co
samo w sobie nie jest proste, a raczej jest skomplikowane. Ci co chca
wiedziec wiecej po prostu tego szukaja.

> Ja dziś w aptece byłem pierwszy raz od conajmniej roku
> i to na prośbę koleżanki z pracy (cukierki neoangin chyba ze 300pl za
kilogram
> ale na szczęście prosiła mnie o małą odmierzoną dawkę w takim pudełeczku)
> A zapewnim Cię że kiedyś byłem bardzo chory.

a wiec znalazles swoja droge do "edenu" i bardzo dobrze!!!, osobiscie uwazam
ze nikogo do niczego nie nalezy namawiac, to zawsze daje kiepskie wyniki.
Albo jestes do czegos przekonany albo nie. A na marginesie i o ile to nie
jest sekret to ile masz lat?

> nawet nie wiesz jak mnie ręce swędzą ;)))

> Ciężka sprawa, bo musiałbyś się 'przeprosić' ze znienawidzonymi
> Anną i Coolerem. Moim zdaniem mogą wnieść najwięcej do takiej dyskusji.

zapewniam ze ja na nikogo jestem obrazony i nikogo nie na widze, to bez
sensu. Jedyne co mi "siedzi na watrobie" to mail-e przeslane na priva przez
Anne, ale w zadnym wypadku nie przeszkadza mi to czytac jej posty. No czasem
"uleje " troche zolci z watroby, co by bulo troche lzej ;))))

Jurek