DO a zapotrzebowanie na wapń

11. Data: 2002-12-06 21:21:52

Temat: Re: DO a zapotrzebowanie na wapń
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Na spotkaniu doktor Krzysztof Krupka (to ten od analizy pierwiastkowej
> włosów) powiedział, że jedzenie jajek z fermy może być przyczyną
> przyjmowania za dużych dawek wapnia, co z kolei wpływa negatywnie na pracę
> tarczycy. Fermiarze karmią kury za dużymi dawkami wapnia, aby skorupki były
> mocne i nie było stłuczek.

to wy jecie skorupki ???????????? boszzzz pogieło was do reszty?:))))

12. Data: 2002-12-07 06:52:03

Od: "M@ga" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał

>Fermiarze karmią kury za dużymi dawkami wapnia, aby skorupki były
> mocne i nie było stłuczek.

Gdyby tylko tym, byłoby wspaniale :-(

Pozdrawiam
M@ga

13. Data: 2002-12-07 12:33:21

Od: "Olek" <a...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na spotkaniu doktor Krzysztof Krupka (to ten od analizy pierwiastkowej
> włosów) powiedział, że jedzenie jajek z fermy może być przyczyną
> przyjmowania za dużych dawek wapnia [...]

No właśnie, ale jakie dawki są za duże, jakie za małe a jakie w sam raz? Mi
wychodzi że z samych żółtek przyjmuję 100-150mg Ca dziennie co nawet mnożąc
przez cztery nie daje minimalnej, zalecanej przez współczesną medycynę,
dziennej ilości wapnia :) Więc jak tu przedawkować wapń jedząc jajka (bez
skorupek, of course ;) ?

Pozdrawiam
Olek

P.S. Do poruszenia tego tematu skłoniły mnie pewne dziwne dolegliwości ze
strony układu kostnego co skłania mnie raczej do przypuszczeń że wapnia
przyjmuję za mało. Na razie jednak próbuję ustalić przyczynę...

14. Data: 2002-12-08 09:18:54

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> to wy jecie skorupki ???????????? boszzzz pogieło was do reszty?:))))

Związki wapnia nie tylko są w skorupkach, ale także w żółtkach.
Utłuczone w moździeżu skorupki zalecane są przy osteoporozie.

Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2002-12-08 09:23:04

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M@ga" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał

> Gdyby tylko tym, byłoby wspaniale :-(

No tak. Dlatego należy unikać jajek z fermy.

Pozdrawiam
Leszek

16. Data: 2002-12-08 10:50:36

Od: "Olek" <a...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak. Dlatego należy unikać jajek z fermy.

No tak. To gdzie kupować jajka jeśli mieszka się w dużym mieście? :-/

Pozdrawiam
Olek

17. Data: 2002-12-08 15:14:26

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olek" <a...@e...net.pl> napisał w wiadomości

> No tak. To gdzie kupować jajka jeśli mieszka się w dużym mieście? :-/

1. Idziesz na rynek mając ze sobą papierowe ręczniki i worek na śmieci
2. Szukasz wiejskiej kobiety z koszem jajek
3. Kupujesz jedno wybrane losowo jajko i spuszczasz je z wysokości 30-50 cm
na chodnik.
4. Jeżeli sprężyste białko zapobiegnie rozlaniu się żółtka, to kupujesz
resztę jajek. Jak żółtko się rozleje, to idziesz do następnej wiejskiej
kobiety, nie zapominając posprzątać po sobie.
5. W wypadku udanego zakupu prosisz o numer telefonu, żeby informować się
kiedy kobieta będzie z jajami na rynku.

Jeszcze test na świeżość jajek: wbijamy jajko do słoika z wodą, jeżeli:
jajko rozpłaszcza się na dnie - świeże do 1 tygodnia
jajko jest przy dnie, ale nie rozpłaszcza się - 1 do 2 tygodni
jajko unosi się w wodzie, ale nie wypływa - 2-3 tygodnie
jajko wypływa pod powierzchnię - pow. 3 tygodnie. Jeżeli żółtko ma plamki,
to nie nadaje się do spożycia.

Pozdrawiam
Leszek

18. Data: 2002-12-08 17:36:08

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kobiety, nie zapominając posprzątać po sobie.
> 5. W wypadku udanego zakupu prosisz o numer telefonu, żeby informować się

po czym można rozpoznac wiejską kobiete??
co zrobić jeśli wiejska kobieta nie ma telefonu?
czy mozna umówiec sie z wiejska kobietą listownie??

19. Data: 2002-12-08 17:50:14

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> po czym można rozpoznac wiejską kobiete??

Po spracowanych rękach i chuście na głowie ;)
Jak ma gładkie ręce i kapelusz, to jest to miejska emerytka dorabiająca
sprzedawaniem jajek fermowych jako wiejskie.

> co zrobić jeśli wiejska kobieta nie ma telefonu?

Poszukać z telefonem, albo marznąć na rynku czekając na nią.

> czy mozna umówiec sie z wiejska kobietą listownie??

Niepraktyczne. Kobieta może nie umieć pisać ;)

Pozdrawiam
Leszek

20. Data: 2002-12-08 17:55:29

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> po czym można rozpoznac wiejską kobiete??

Można też po serdaczku z cekinami, spódnicy w paski i grubych warkoczach.
Trzeba tylko uważać, żeby nie pomylić z członkinią zespołu pieśni i tańca
osiedlowego domu kultury;)

Galaretki - plusy i minusy
co to jest MM?
DIETA-SIŁOWNIA