DO a zapotrzebowanie na wapń

1. Data: 2002-11-29 14:55:08

Temat: DO a zapotrzebowanie na wapń
Od: "Olek" <a...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Czy ktoś wie jakie jest zapotrzebowanie na wapń na DO? Natknąłem nię gdzieś
w necie na artykuł związany z chorobami układu kostnego gdzie można
przeczytać że dzienne zapotrzebowanie na wapń to 750mg (a dla osób starszych
jeszcze więcej). Z dołączonego zestawienia produktów bogatych w wapń (żółtka
nie wypadły tu najlepiej) wynikło mi że odżywiając się optymalnie często nie
dostarczamy nawet połowy tej ilości (a przy moich upodobanach kulinarnych
nawet 1/3 tej ilości). No chyba że ktoś codziennie zjada optymalną pizze na
obiad :)

Czy zapotrzebowanie na wapń na DO jest mniejsze czy za parę lat przekonam
się że powinienem był jadać więcej produktów mlecznych? A może w maśle,
tłuszczu i mięsie wieprzowym też jest wapń tylko autor artykułu nie był
optymalny i nie wziął pod uwagę takiego spożycia tych produktów aby wyszła
istotna liczba? ;)

Pozdrawiam
Olek (> 2 lata DO)

2. Data: 2002-12-03 10:45:33

Temat: Re: DO a zapotrzebowanie na wapń
Od: "M@ga" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olek" <a...@e...net.pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś wie jakie jest zapotrzebowanie na wapń na DO?

Zapotrzebowanie na wapń może być bardzo zróżnicowane. Zależy ono od wielu
czynników. Wiek, płeć, waga, rodzaj metabolizmu, sposób odżywiania.....
Teoretycznie oscyluje około 700-1400mg/d, ale może się zwiększać nawet o
100%.
W diecie z przewagą tłuszczu daje się zauważyć zwiększenie zapotrzebowania
na wapń i magnez.
Ale jest to "osobniczo zmienne". :-)

> Czy zapotrzebowanie na wapń na DO jest mniejsze czy za parę lat przekonam
> się że powinienem był jadać więcej produktów mlecznych?

Nie musisz czekać kilku lat w niepewności. Teoria teorią a Ciebie interesuje
stan konkretnie Twojego organizmu.
Badanie pt. analiza pierwiastkowa, rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.

Jak zechcesz, prześlę dokładne informacje.

Pozdrawiam
M@ga

3. Data: 2002-12-03 15:28:14

Od: "Olek" <a...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 100%.
> W diecie z przewagą tłuszczu daje się zauważyć zwiększenie zapotrzebowania

Hmm - to bardzo ciekawe :-/

Czy ktos z optymalnych ma moze inna teorie na ten temat? Bo jesli ta jest
prawdziwa to za pare lat zgubią nas ciezkie niedobory wapnia :(

> [...]
> Badanie pt. analiza pierwiastkowa, rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.
>
> Jak zechcesz, prześlę dokładne informacje.

Bardzo prosze na priv jesli jest tego duzo...

Pozdrawiam
Olek

4. Data: 2002-12-03 22:19:09

Od: "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik M@ga <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:asi2ai$393$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "Olek" <a...@e...net.pl> napisał w wiadomości
>

> W diecie z przewagą tłuszczu daje się zauważyć zwiększenie zapotrzebowania
> na wapń i magnez.
Zapotrzebowanie to jedna sprawa, a wchłanianie druga. Nie pamietam dokładnie
procentów, ale organizm przyswaja niewielką częśc dostarczanego wapnia.
Zalezy to głównie od jego związku z resztą kwasową. O ile pamietam, to wapn
zawarty w mleku krowim wchłania sie fatalnie. Mam nadzieję, że organizm na
DO sam potrafi wytworzyc mechanizmy wchłaniania wapnia, którego dostarczamy
z dietą odpowiednie ilości.

Wiecej? Chyba nie ma co przesadzać.

> Nie musisz czekać kilku lat w niepewności. Teoria teorią a Ciebie
interesuje
> stan konkretnie Twojego organizmu.
> Badanie pt. analiza pierwiastkowa, rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.

Pracuje w tym fachu od wielu lat, ale o takim badaniu nie słyszałem (co nie
znaczy, że ono nie istnieje) Z wielką przyjemnością dowiem sie czegoś na
jego temat. prosze o dane na priv.
Wydaje mi sie, że w miare obiektywnym badaniem oceniającym stan
"uwapnienia" naszego organizmu byłaby densymetria, czyli badanie "gestości"
kości. Badanie nieinwazyjne, tanie i chyba w miarę dokładnie oddające stan
kości, a chyba o to głównie chodzi?
Pozdrawiam
Andrzej>

5. Data: 2002-12-04 08:54:15

Od: "M@ga" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olek" <a...@e...net.pl> napisał
> Bardzo prosze na priv jesli jest tego duzo...
Poszło

Pozdrawiam
M@ga

6. Data: 2002-12-04 09:07:34

Od: "M@ga" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> napisał > >

> Pracuje w tym fachu od wielu lat, ale o takim badaniu nie słyszałem (co
nie
> znaczy, że ono nie istnieje) Z wielką przyjemnością dowiem sie czegoś na
> jego temat. prosze o dane na priv.

Poszło.
W tym fachu uczymy się całe życie i głupi umieramy :-)

> [...]
"gestości"
> kości. Badanie nieinwazyjne, tanie i chyba w miarę dokładnie oddające stan

No więc właśnie nie o to. :-)
Chodzi o w miarę wiarygodną ocenę stanu całego organizmu, a nie jednego
układu.
Dlatego nie bada się w tym celu np. krwi. Są to ustalenia WHO.

Pozdrawiam
M@ga

7. Data: 2002-12-04 22:19:42

Od: "Olek" <a...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawarty w mleku krowim wchłania sie fatalnie. Mam nadzieję, że organizm na
> DO sam potrafi wytworzyc mechanizmy wchłaniania wapnia, którego

Coś w tym (mam nadzieję) jest - na ulotce z Calcium-C przeczytałem własnie
"...dieta wysokotłuszczowa zmniejsza wchłanianie wapnia..." :)

Czyżby organizm wiedział co robi? :)

Pozdrawiam
Olek

8. Data: 2002-12-06 10:57:18

Od: "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik M@ga <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:askguo$ep5$...@n...onet.pl...

> Poszło.
> W tym fachu uczymy się całe życie i głupi umieramy :-)
To świete słowa :-)

> [...]
> Dlatego nie bada się w tym celu np. krwi. Są to ustalenia WHO.
>
> Jezeli istotnie skład włosa przekłada się jakoś na zawartość pierwiastków
w całym organiźmie, to jest to wspaniałe badanie.
Chylę głowę.
Pozdrawiam. Andrzej>

9. Data: 2002-12-06 10:59:00

Od: "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Olek <a...@e...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aslutf$8n9$...@n...tpi.pl...
> "...dieta wysokotłuszczowa zmniejsza wchłanianie wapnia..." :)
>
> Czyżby organizm wiedział co robi? :)

No właśnie na to liczymy! A >

10. Data: 2002-12-06 20:09:40

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Przyczyna" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> No właśnie na to liczymy!

Na spotkaniu doktor Krzysztof Krupka (to ten od analizy pierwiastkowej
włosów) powiedział, że jedzenie jajek z fermy może być przyczyną
przyjmowania za dużych dawek wapnia, co z kolei wpływa negatywnie na pracę
tarczycy. Fermiarze karmią kury za dużymi dawkami wapnia, aby skorupki były
mocne i nie było stłuczek.

Pozdrawiam
Leszek

Galaretki - plusy i minusy