p.m.d.o

11. Data: 2003-08-10 12:00:01

Temat: Re: [DO] p.m.d.o
Od: "grazyna " <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I proszę wszystkich optymalnych, zaznaczajcie przy każdym swoim poście
> w temacie postu: [DO]
>
> Krystyna [DO]

OK :)) troszkę zaczynam kojarzyć i dochodzę do wniosku, że Krystyna i Maf
mają rację ( chociaż w stodole było wygodniej......... ) ale się za Wami
stęskniłam i poszukałam :) pa, grazyna

12. Data: 2003-08-10 12:16:19

Od: "Ewa Hełpa-Kulińska" <e...@p...onet.lp> szukaj wiadomości tego autora

grazyna w wiadomości news:bh5c41$g2k$1@inews.gazeta.pl pisze:

> OK :))

Z mala poprawka: nie przy kazdym poscie, ktorego autorem jest osoba na
diecie optymalnej. Prosze zaznaczac tak tylko te posty, ktorych tresc
dotyczy bezposrednio DO, inaczej oznaczenia nie beda mialy najmniejszego
sensu.

13. Data: 2003-08-10 12:17:25

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grazyna " <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> OK :)) troszkę zaczynam kojarzyć i dochodzę do wniosku, że Krystyna i Maf
> mają rację ( chociaż w stodole było wygodniej......... ) ale się za Wami
> stęskniłam i poszukałam :) pa, grazyna

O! 8o
Witaj Grażynko! Cieszem siem że dotarłaś tutaj... : )
Może inni rozbitkowie też jakoś dopłyną... ;)

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

14. Data: 2003-08-10 12:18:09

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2003-08-10 12:52:57

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bh5d8s$io3$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> diecie optymalnej. Prosze zaznaczac tak tylko te posty, ktorych tresc
> dotyczy bezposrednio DO, inaczej oznaczenia nie beda mialy najmniejszego

Marcin, a jaka jest granica między treścią postu dotyczącego "bezpośrednio",
a tymi, których treść nie jest związana "bezpośrednio" ?
Da się to jakoś odróżnić, zdefiniować? Zdefiniuj słowo - "bezpośrednio".

W swoim imieniu mogę powiedzieć, że każda moja wypowiedź podyktowana jest
przekonaniem o słuszności wynikających z zasad DO i zawsze jest związana z
DO. Nie da się tego oddzielić. Wybierając jakąś konkretną dietę jesteśmy
niejako z nią związani, do niej przypisani, ona nas kształtuje, na nas
wpływa, jeśli wływa źle - to ją zmieniamy na inną.
To zrozumiałe, że jeśli ktoś nowy na grupie zapyta: "Co to jest MM?" to ja
nie będę się silić namolnie na wyjaśnianie tego skrótu i zasad diety MM.
Od tego są na grupie lepsi znawcy i zwolennicy MM.
Ale jeśli wywiąże się dyskusja nad jakimś np. problemem zdrowotnym,
którego rozwiązanie akurat szczęśliwie (bądź nieszczęśliwie ;) zależy dla
kogo) zapewnia DO - to co?
1. Mam się nie odzywać?
2. Mogę się odezwać, ale DO jest w tym wypadku tabu?
3. Założyć swój optymalny wątek na temat poruszanego w MM problemu?

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

16. Data: 2003-08-10 13:10:03

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mają rację ( chociaż w stodole było wygodniej......... ) ale się za Wami

A o mnie to już chyba całkiem zapomniałaś :((( a czy to nie ja
podpowiedziałem ci jak tu trafić ???
Slawek

17. Data: 2003-08-10 13:40:47

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* w wiadomości news:bh5f7g$sde$1@news.onet.pl pisze:

> [...]
> "bezpośrednio" ?
> Da się to jakoś odróżnić, zdefiniować? Zdefiniuj słowo -

Jesli ktos pisze, ze np. poszukuje adresu arkadii lub sklepu sprzedajacego
produkty opty, to chyba jasne, ze powinien watek odp. oznaczyc, wtedy osoby
niezainteresowane beda go mogly filtrowac lub po prostu nie czytac. Jesli
piszesz o tym, ze tluszcze maja jakies zalety, ze nadmierne spozycie
weglowodanow jest przyczyna (tu wstawic cos), to nie jest to bezposrednio z
DO zwiazane, temat dotyczy kazdego, kto odzywia sie czyms innym niz swiatlo.
Jakich jeszcze przykladow potrzebujesz? Twoj upor w tym temacie powoli
utwierdza mnie w przekonaniu, ze zalezy Ci wylacznie na wywolaniu
odpowiedniego wrazenia podczas nastepnej dyskusji o
pl.misc.dieta.(optymalna/kwasniewskiego/do/zo) na nowych-grupach, a nie na
dobru i wygodzie wszystkich osob korzystajacych obecnie z pl.misc.dieta.

> [...]
> związana z DO. Nie da się tego oddzielić. Wybierając jakąś konkretną
> dietę jesteśmy niejako z nią związani, do niej przypisani, ona nas

Ciekawe, ze na nowych-grupach migalas sie piszac, ze nie powinno sie oceniac
diety przez pryzmat poszczegolnych osob ja stosujacych. Raz jestescie
zrosnieci, innym razem nie - cuda na kiju jednym slowem.

> Ale jeśli wywiąże się dyskusja nad jakimś np. problemem zdrowotnym,
> którego rozwiązanie akurat szczęśliwie (bądź nieszczęśliwie ;) zależy
> dla kogo) zapewnia DO - to co?

Zalezy jak gleboko posunie sie twoja odpowiedz. Uzyj mozgu.

18. Data: 2003-08-10 15:53:04

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I proszę wszystkich optymalnych, zaznaczajcie przy każdym swoim poście
> w temacie postu: [DO]
>
> Krystyna [DO]

wiekszej bzdury nie mogłaś napisac :(((((((( teraz optymalni beda zaznaczać
swoje posty w watku np.wege [DO]

moze zostańmy przy oznaczaniu tylko tematu a nie kazdego postu a to kto jest
na jakiej diecie mozna wywnioskować po tresci postu, nicku,adresie lub
stopce no chyba ze optymalni chca sie wystawic na posmiewisko :)

prowadz ich Krysia prowadz :))

19. Data: 2003-08-10 17:06:51

Od: "grazyna " <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A o mnie to już chyba całkiem zapomniałaś :((( a czy to nie ja
> podpowiedziałem ci jak tu trafić ???
> Slawek
ALEŻ slawku, do ciebie napisałam na priwa, czyzby nie doszło????
jak moge to naprawić?
czuje ze zbliza sie pora... wyrzucenia kompa przez okno i kupienia gołębia
pocztowego. :( grazyna przesyłam przeprosiny i całuski :)))

20. Data: 2003-08-10 17:51:07

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> wiekszej bzdury nie mogłaś napisac :(((((((( teraz optymalni beda
> zaznaczać swoje posty w watku np.wege [DO]

Ulubione słowo podobnych "intelektualistów" do Ciebie - rzucić komuś w oczy:
"piszesz bzdury... itd." i na tym zakończyć swój genialny wywód.
Każdy z grupowiczów stosuje jakąś dietę, i przeważnie trudno jest mu
obiektywnie oceniać inną dietę, której sam nie stosuje. Celem zaznaczania
nie powinno być ułatwienie adminowi wyłowienie ilości postów na konkretny
temat takiej, a nie innej diety, bo praktyka mija się tu z teorią. Sama
dyskusja pokazuje, że mnóstwo poruszanych problemów nie dotyczy bezpośrednio
jednej konkretnej diety, a dotyczy na przykład problemu zdrowotnego. Dla
przykładu: przeczytaj sobie tematy zainicjowanych wątków. Jeśli ktoś
napisze: "Witajcie, chciałabym się dowiedzieć, co to jest MM?" - to wiadomo
jednoznacznie, że post i autorkę można administracyjnie zakwalifikować do
MM. Ale jesli ktoś napisze: "Witajcie! Poradźcie mi jakąś dobrą dietę, bo
chciałabym schudnąć? I teraz wszyscy w tym wątku ochoczo przedstawiają każdy
swoją "najlepszą" dietę. W dalszym rozwoju wątku zaczyna się przepychanka,
złośliwości, aluzje, kopanie po kostkach i dokładanie innej diecie, zamiast
mówić
o swojej, czyli o tej, o której powinno się mieć najwięcej do powiedzenia,
a nie o tej, której się nie zna z autopsji.
I takim to sposobem robi się bezsensowna gadanina, nie wiadomo kto jest
"ekspertem praktycznym" od jakiej diety, a samą pytającą i jej pytanie
- wszyscy tracą z pola widzenia... :( a osoba na na końcu awantury
rozczarowana stwierdza, że nie o taką dyskusję jej chodziło, że ma wrażenie
że wszystkie diety są złe, a ona nadal nie wie, którą wybrać... :(
bo zamiast konkretów i zalet każdej z diet od samych praktyków, osoba
dowiaduje się o samych wadach (i to w krzywym zwierciadle) wszystkich diet
od ich przeciwników. I zwykle tak się kończy wiele wątków (chyba, że na
grupie są tylko jednomyślni montiniakowcy) o tak, wtedy czarny nie ma kogo
kopać i czasem cos życzliwie wtrąci o błonniku i nikt z optymalnych go nie
obśmiewa, że pisze
bzdury...
Pytanie więc brzmi: jak administracyjnie rozróżnić i zaklasyfikować wątki i
posty na [DO], [MM], [WEGE], [CKD], [Atkinsa] itd. - taką dyskusyjną
mieszankę "wybuchową", jeśli w tym jednym wątku wszyscy (z różnych diet)
mówią o wszystkich dietach, albo o żadnej za to dużo i namiętnie rysują
portret psychopatyczny dyskutantów... i jeśli nie brać pod uwagę kryterium
kto z dyskutantów na jakiej diecie jest? Bo jawią się najchętnie krytycy i
zwyczajowo mają niewiele do powiedzenia ponad to, co Ty właśnie powyżej
napisałeś: "... bzdury... itd.

> [...]
> na jakiej diecie mozna wywnioskować po tresci postu, nicku, adresie lub
> stopce no chyba ze optymalni chca sie wystawic na posmiewisko :)

Żartujesz, bez zaznaczania nie widać kto jaką dietę preferuje. Gdybym ja
weszła na grupę po raz pierwszy, to przede wszystkim chciałabym mieć
możliwość kojarzyć osobę z jego dietą i tym co ma do powiedzenia. To rodzaj
wizytówki na grupie dyskusyjnej tematycznej pt. pl.misc.dieta.
Między innymi w takim właśnie celu na plocmanie zaczęłam prowadzić listę
sympatyków DO.
To nie wątki i posty są podmiotem stanowiącym o grupie, to ludzie
dyskutujący
i to co sobą reprezentują - są podmiotem, a przynajmniej tak ja to widzę.

Oczywiście osobom permanentnie "zawodowo" uprawiających krytykanctwo
najłatwiej przyjąć taką zasadę: o swoich konkretnych preferencjach
dietetycznych mówić mgliście, ale za to ma się swobodę i można jeździć
po innych ile się da...

> prowadz ich Krysia prowadz :))

Z pewnością Ciebie trzeba prowadzić... i to za rączkę.

--
Krystyna*Opty* [DO] od 06.1998 r.

Dlaczego już nie chudnę?
Zauważyłam pewne poruszenie