Dania z dynią

51. Data: 2012-09-19 10:25:20

Temat: Re: Dania z dynią
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 11:28:54 +0200, medea napisał(a):

> Czy to, że wspominałam coś o przyjeździe z Krakowa, miałoby coś mówić o
> moim tamtejszym pochodzeniu?
> W Krakowie mieszkałam przez rok, w przerwie mieszkania we Wrocławiu,
> gdzie jestem już blisko 20 lat.
>
> Ewa

A cóż to jest 20 lat. To nawet nie pokolenie.
--
XL

52. Data: 2012-09-19 10:27:11

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 18 września 2012 21:57:42 UTC+2 użytkownik medea napisał:
> I tak oto właśnie rodzi się plotka. 33333-)

No co Ty?! Plotka to by się pewnikiem urodziła, gdybym do Ciebie napisała;p
A ja poczekałam i się dowiedziałam z pewnego źródła;)

--
Pozdrawiam :)
JM

53. Data: 2012-09-19 10:41:44

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 12:25, Ikselka pisze:

> A cóż to jest 20 lat. To nawet nie pokolenie.

To prawie połowa mojego życia. No i znacznie jednak więcej, niż rok
spędzony w Krakowie.

Ewa

54. Data: 2012-09-19 13:33:50

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.09.2012 22:55, schrieb Animka:

> Hahaha
>
> Ja kiedyś jednemu profesorowi od ruskiego zwrócilam uwagę, że pisząc na
> tablicy pominął miękki znak to mi ten stary dziad w indeksie wstawił 3-.
> Kit mu w ucho.
> Może go los pokarał i kipnął niegługo.

Jak tak laserkiem włosek dzielicie, to chyba się ruskiego nie uczyłaś,
tylko rosyjskiego. Języki coprawda podobne conieco, ale jednak różne.

Waldek

55. Data: 2012-09-19 20:28:31

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 15:33, Waldemar Krzok pisze:

> Jak tak laserkiem włosek dzielicie, to chyba się ruskiego nie uczyłaś,
> tylko rosyjskiego. Języki coprawda podobne conieco, ale jednak różne.

To było potocznie. Faktycznie rosyjski.

--
animka

56. Data: 2012-09-24 10:52:34

Od: Bbjk <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 14 września 2012 21:08:52 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> Nie pochodzisz czasem ze Lwowa? Albo Twoi przodkowie?
> Ja akurat te� to s�owo znam, od starego by�ego lwowiaka.

Znam to słowo od Babci, która ze Lwowa właśnie.
A i w słowniku jest:
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=11561

57. Data: 2012-09-24 20:05:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Sep 2012 03:52:34 -0700 (PDT), Bbjk napisał(a):

> Znam to słowo od Babci, która ze Lwowa właśnie.
> A i w słowniku jest:
> http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=11561

Uaktualnij swe dane - to już podawałam. Odpowiedzią były straszne krzyki o
nieaktualności słownika, o czym masz w tekście poniżej hasła 3333-)
Pewnie i tu będą krzyki, bo jakże nie?
333-)

PS. Nie jesteś zapewne ciekawa, co na krzyki odpowiedziałam 33-)
(by XL)

58. Data: 2012-09-25 05:26:41

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-24 22:05, Ikselka pisze:

> Uaktualnij swe dane - to już podawałam.

Czytałam dość wybiórczo, akurat na Twoje wypowiedzi mój wybór nie padł.

Faktycznie, średnio.
--
B.

59. Data: 2012-09-25 06:28:57

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-25 07:26, Bbjk pisze:

> Czytałam dość wybiórczo, akurat na Twoje wypowiedzi mój wybór nie padł.

> Faktycznie, średnio.

Powiem tylko - żeby nazwać spokojny post cichutkiej i grzecznej JaMyszki
strasznymi krzykami:

-...@g...com

to trzeba mieć naprawdę wyobraźnię godną prawdziwej piękności. ;)

Ewa

60. Data: 2012-09-25 06:55:32

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 11:27, medea pisze:

> Ci, których ja znałam osobiście, mówili piękną polszczyzną i bez
> "akcentu". No, jedynie "ł" mieli to specyficzne, przedniojęzykowe i
> nosówki wymawiali bardziej głęboko (teraz już nikt chyba nie potrafi ich
> w ten sposób wymawiać).

Wróciłam do tego wątku, teraz poczytałam :)
Informacja z pierwszej, ze tak powiem, ręki: "po lwowsku", czyli tak jak
Szczepcio i Tońcio, mówili ludzie prości, niewykształceni, batiarzy, a
także piewcy folkloru, podobnie, jak "po warsiawsku" mówią różne uliczne
"czarne Mańki", Grzesiuk i Stępowski. Inteligenci, których w dawnym
Lwowie nie brakowało (prężny ośrodek uniwersytecki, Biblioteka
Ossolińskich) mówili piękną literacką polszczyzną, bez śladu zaciągania
- jedynie z charakterystycznym "ł" i dźwięcznym "h"(w mojej rodzinie
wciąż je słychać).
Tak więc, Animko, możesz spokojnie pobierać nauki u Lwowian ;)
--
B.

Apropos sosow
żółty sos