Dania z dynią

1. Data: 2012-09-09 19:31:49

Temat: Dania z dynią
Od: Kinga <k...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję inspiracji, nawet niekoniecznie przepisów. Chciałabym
przygotować kilka dań z dynią. Mam dorodną dynię i szukam ciekawych
sposobów na jej wykorzystanie...

--
Zapraszam na blog kulinarny http://www.ProstePrzepisyKulinarne.com

2. Data: 2012-09-09 19:42:36

Temat: Re: Dania z dynią
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuję inspiracji, nawet niekoniecznie przepisów. Chciałabym
> przygotować kilka dań z dynią. Mam dorodną dynię i szukam ciekawych
> sposobów na jej wykorzystanie...

Ja na razie widziałam tylko z wzorkami, czekam na zwykłe.
Podobno bardzo zdrowe.
Prubowałam robić placki podobne do ziemniaczanyh,
rozlatują się, nie polecam.

Napuj-zupa deserowa z cynamonem i goździkiem (zdaje się też imbir) jakoś
pszejdzie-rozgżewająca, ale może drażnić pszewud pokarmowy ze względu na
pszyprawy.

Zwykle więc pozostaje dynia z kiełbasą:
Udusić na oliwie z cebulką pomidory obrane ze skurki, dodać paprykę
posiekaną, kiełbasę pokrojoną i dynię, i tyle żeby się nie pszypalało wody.
Jak dynia młoda to na końcu, jak starsza to na początku (młoda gotuje się
szybko około 10 min, starej to i połowa godziny mało). Nie pszyprawiam,
potrawa smak ciągnie z kiełbasy.

Najpowszedniejsza podobno jest pszecierana zupa z dyni z dodatkiem mleka,
ale mi nie smakowała.

3. Data: 2012-09-09 20:09:12

Od: Kinga <k...@1...0.0.1> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-09 21:42, Stokrotka pisze:

> [...]
> pszyprawiam, potrawa smak ciągnie z kiełbasy.
>
> Najpowszedniejsza podobno jest pszecierana zupa z dyni z dodatkiem

Ja przygotowywałam już placki z dynią i mi wyszły dobrze. Nie
rozlatywały się. Dodałam jajko i odrobinę mąki. Może dlatego:)

Zupę z dyni i z mlekiem ja bardzo lubię, jest bardzo delikatna.

Dyni z kiełbasą jeszcze nie próbowałam, ciekawa propozycja...:)

--
Zapraszam na blog kulinarny http://www.ProstePrzepisyKulinarne.com

4. Data: 2012-09-10 07:12:54

Od: jacki <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-09 21:31, W odpowiedzi na Twój (Kinga) list-piszę Ci:
> Potrzebuję inspiracji, nawet niekoniecznie przepisów. Chciałabym
> przygotować kilka dań z dynią. Mam dorodną dynię i szukam ciekawych
> sposobów na jej wykorzystanie...

Słody:
10.0 lbs. (4.53 kg) Pale 2-row
1.0 lb. (.45 kg) Victory
1.0 lb. (.45 kg) Crystal 60
2 oz. (57 g) czekoladowy

Chmiele:
1 oz. (28 g) Willamette, 5.0% AA, 60 min
1 oz. (28 g) Willamette, 5.0% AA 5 min

Drożdże: White Labs WLP002 English Ale

Zacieranie: 152 F (66.7*C), 60 min

Dodatki:
58 oz. (1.64 kg) upieczonej dyni, dodaj do zacieru
4 oz. (0.11 kg) brązowego cukru (posypane do pieczenia dyni)
1 lbs. (0.45 kg) łusek ryżowych w zacierze
2 tsp. (10 g) Pumpkin Pie Spice (przyprawy do ciasta dyniowego),
ostatnie 5 min. gotowania

Dodaj upieczoną dynię do zacieru na 60 min (zacier z dodatkiem łusek
ryżowych dla pomocy w wysładzaniu). Na ostatnie 5 minut gotowania dodaj
2 łyżeczki (ok. 10 g) "pumpkin pie spice" czyli mieszanki przypraw
(cynamon, imber, gałka musztardowa), zwykle dodawanych do Pumpkin pie
(ciasta dyniowego).

PS: Słód Pale możesz zastąpić słodem Pilsner, Victory zastąpić słodem
Biscuit, Crystal możesz zastąpić słodem Caramel. Chmiel Willamette można
zastąpić chmielem Fuggle.

5. Data: 2012-09-10 07:53:54

Od: Z <@> szukaj wiadomości tego autora

http://chomikuj.pl/GieKa/Gotowanie+HD/Jamie+w+domu+2
/01+Dynia+z+rodzin*c4*85,1504063085.mp4

6. Data: 2012-09-11 21:49:14

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

podduszone foremne paski/kawałki (na czym kto lubi dusić), popieprzone.
prosto szybko i bez ceregieli - jeśli się lubi dynię w ogle oczywście (dynia
jak i marchew czy papryka w przetwarzaniu termicznym robi się słodkawa).

7. Data: 2012-09-13 09:31:10

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 9 września 2012 21:31:49 UTC+2 użytkownik Kinga napisał:
> Potrzebuj� inspiracji, nawet niekoniecznie przepis�w. Chcia�abym
> przygotowaďż˝ kilka daďż˝ z dyniďż˝. Mam dorodnďż˝ dyniďż˝ i szukam ciekawych
> sposob�w na jej wykorzystanie...

Kiedyś miałam okres fascynacji dynią;p
Nawet ciasto upiekłam - no, wymodziłam sobie przepis, bom wtedy
jeszcze na Necie nie siedziałam;p
I robiłam też dynię z jabłkami - uzyskany smak brzoskwinia/morela.
Oczywiście - osobno smażyłam dynię i jabłka i dopiero takie razem
wymieszałam.
Dziś bym je prażyła w duchówce i wyprażone mieszała z sobą i z cukrem.

--
Pozdrawiam :)
JM

8. Data: 2012-09-13 18:17:40

Od: Witek <j...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-13 11:31, JaMyszka pisze:

> [...]
> wymieszałam.

> Dziś bym je prażyła w duchówce i wyprażone mieszała z sobą i z cukrem.

Co to jest duchówka?
Pozdrawiam Witek

9. Data: 2012-09-13 18:24:44

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora