Re: Defibrylatory w miejscach publicznych.

Subject: Re: Defibrylatory w miejscach publicznych.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Kviat
Date: Fri, 2 Nov 2018 23:22:23 +0100

W dniu 2018-11-02 o 22:21, XL pisze:

> Srutututu.

Pierdutu.
Po to te urządzenia są, żeby życie ratować.
Wiszą na dworcach, na basenach i innych publicznych miejscach. Pewnie
debile to pewnie powiesili, bo ikselka z usenetu wie lepiej.

> https://www.olamed.com.pl/kiedy-nie-uzywac-defibryla
tora-aed/

> ,,Kiedy należy unikać AED?
>
> Defibrylatora AED nie należy stosować w sytuacjach, w której mogłoby
> przynieść więcej szkody niż pożytku. Jakie to są sytuacje?

> 1) Gdy nie można dokonać dokładnej analizy stanu pacjenta. (CZYLI
> AMATORSZCZYZNA ODPADA. - p. XL)

Bredzisz.
Jaką większą szkodę możesz wyrządzić człowiekowi, który leży i nie
oddycha? (to nawet idiota jest w stanie sprawdzić)
Pacjent ma przed sobą perspektywę ok.5 minut życia.

Nie podłączysz AED = 100% śmierć, no chyba że jesteś ratownikiem
medycznym, albo z ratownictwa przeszkolonym. Ilu przypadkowych
przechodniów jest przeszkolonych i jakie jest prawdopodobieństwo, ze
akurat przechodził obok ratownik?
A nawet jak ktoś jest przeszkolony, to może się zdarzyć, że "strzał" z
AED jest potrzebny, bo zwykły masaż serca nie wystarczy.

Podłączysz = ma szansę na przeżycie.

Jeżeli nie ma potrzeby oddania "strzału" to urządzenie jest tak
skonstruowane, że strzału nie odda.
Jeśli nie ma potrzeby strzału, to poinstruuje laika jak przeprowadzić
sztuczne oddychanie i masaż serca. Powie czy robisz to za szybko/za
wolno itp.
Bez podłączonego AED laik może zrobić więcej szkody niż pożytku. A nie
zawsze karetka dojedzie w 5 minut.
Decyzja o podłączeniu AED jest oczywista.

> 2) Gdy istnieje zagrożenie dla osób znajdujących się w pobliżu pacjenta.
> (JAK WYŻEJ)

Czyli jak stoją w tej samej kałuży, w której leży pacjent.
Nawet idiota to ogarnie i w instrukcji (czytelnej i obrazkowej stoi jak
byk, że trzeba się odsunąć. Urządzenie ci to powie przed strzałem).

> Co może mieć wpływ na działanie defibrylatora AED?
>
> Defibrylator AED nie powinien być stosowany w sytuacjach, gdy nie możne
> dokonać prawidłowej oceny pacjenta, analiza pracy serca jest zakłócona. W
> takim przypadku może zalecić wstrząs, gdy nie będzie to potrzebne lub nie
> zalecić wstrząsu, wtedy gdy jest on wymagany. Aby nie dopuścić do takich
> sytuacji należy:(...)"
>

> Czyli defibrylator w tzw. użyciu powszechnym to szajs, który może pomóc
> albo zaszkodzić, a jeśli klient umrze lub mu się pogorszy,

Co może się pogorszyć u człowieka, który nie oddycha?

> to POMAGAJĄCY za
> to beknie, a producent oczywiście wykręci się prawniczym sianem.

Bredzisz. Co najwyżej beknie za nieudzielenie pomocy.
Nawet rozrusznik nie jest przeciwwskazaniem do użycia AED.
https://bezpiecznypolak.pl/kiedy-mozna-uzyc-defibryl
atora-aed/

Nie pisz więcej bredni, bo ktoś przeczyta, uwierzy i faktycznie AED nie
użyje i ktoś zejdzie przez ciebie.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr