Defibrylatory w miejscach publicznych.

1. Data: 2018-11-02 17:42:47

Temat: Defibrylatory w miejscach publicznych.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzicie obcą nieprzytomną osobę.
Puls niewyczuwalny.
Na ścianie wisi defibrylator.
Użyjecie?

--
XL

2. Data: 2018-11-02 18:11:41

Temat: Re: Defibrylatory w miejscach publicznych.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 listopada 2018 17:42:48 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> Widzicie obcą nieprzytomną osobę.
> Puls niewyczuwalny.
> Na ścianie wisi defibrylator.
> Użyjecie?

Najpierw trzeba... wiedzieć jak!
Wielu ludzi po prostu nie uczyło się na kursach pierwszej pomocy lub nic z nich
nie pamięta.

No ale zawsze jest szansa, że ktoś potrafi jej udzielić.

3. Data: 2018-11-02 18:46:10

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Najpierw trzeba... wiedzieć jak!

WIESZ, JAK.
Użyjesz?

--
XL

4. Data: 2018-11-02 18:48:14

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 02.11.18 um 18:11 schrieb Jakub A. Krzewicki:

> Najpierw trzeba... wiedzieć jak!
> Wielu ludzi po prostu nie uczyło się na kursach pierwszej pomocy lub nic z nich
> nie pamięta.
>
> No ale zawsze jest szansa, że ktoś potrafi jej udzielić.

Pewnie przy nich wisi jakas instrukcja, a wiec trzeba przeczytac i stosowac?

Wodan akbar!
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

5. Data: 2018-11-02 19:03:42

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw trzeba... wiedzieć jak!
> Wielu ludzi po prostu nie uczyło się na kursach pierwszej pomocy lub nic z nich
> nie pamięta.
>
> No ale zawsze jest szansa, że ktoś potrafi jej udzielić.

Hahaha! Ucza tego na kursach I pomocy? Jesli ucza to innych rzeczy -
opatrywania ran, ulozenia, sztuczne oddychanie, masaz serca ...

>Defibrylacja jest zabiegiem medycznym, który znajduje zastosowanie
jedynie w niektórych przypadkach arytmii. Wbrew powszechnej opinii, rytm
zwany asystolią (wyglądem przypominający na wykresie EKG płaską linię)
oraz aktywność elektryczną bez tętna (prawidłowa czynność elektryczna,
ale bez przepływu krwi) nie poddają się defibrylacji.<

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pierwsza_pomoc
https://pl.wikipedia.org/wiki/Defibrylator

Wodan akbar!

6. Data: 2018-11-02 19:17:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 listopada 2018 18:46:11 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> WIESZ, JAK.
> Użyjesz?

Jeśli wiem, to z pewnością!

7. Data: 2018-11-02 19:44:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Jeśli wiem, to z pewnością!

Nie bądź taki pewien. Na jakiej podstawie, nie mając wykształcenia
medycznego, ocenisz, czy defibrylacja nie pogorszy stanu osoby
(nieprzytomnej w wyniku na przykład zadławienia płynem, ciałem stałym,
wymiocinami), czego przecież stwierdzić nie jesteś w stanie?
A co jeśli dana osoba ma rozrusznik w sercu - o czym wiedzieć przecież nie
możesz?
A co, jeśli leży na śniegu lub na mokrej (woda, paliwo) nawierzchni?
A co...
A co...

A wiesz, co zrobi ta osoba lub jej rodzina, jeśli nie weźmiesz pod uwagę
właściwych okoliczności i na skutek tego osoba umrze, zostanie kaleką,
oślepnie lub jeśli na skutek ww. nieuprawnionego użycia urządzenia szkody
doznają osoby trzecie?

--
XL

8. Data: 2018-11-02 19:48:23

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 listopada 2018 19:44:23 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
> właściwych okoliczności i na skutek tego osoba umrze, zostanie kaleką,
> oślepnie lub jeśli na skutek ww. nieuprawnionego użycia urządzenia szkody

To może jednak lepiej wykonać niezwłocznie odpowiedni telefon?

9. Data: 2018-11-02 21:01:42

Od: silvio balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> To może jednak lepiej wykonać niezwłocznie odpowiedni telefon?

Ona cie podpuszcza, bo defibrylatory powinni uzywac raczej fachowcy, a
nie laicy. Ci drudzy maja wykonac podstawowe czynnosci (zabezpieczenie
miejsca, wlasciwe ulozenie ofiary, zatamowanie ew. krwotoku, sztuczne
oddychanie, masaz serca, i wezwanie pomocy). Na lotniskach widzialem
urzadzenia do powszechnego uzytku, ale to byly chyba inhalatory z O2.
Poza tym jak sobie poczytalem, to tam maja prawie wszystko - lekarzy,
klinike, urzadzenia, ze tylko zyc nie umierac. A jak masz forse, to i
miejsca gdzie mozesz sobie pospac, pooddychac tlenem, a nawet cwiczyc
joge (San Francisco). Jak nie chcesz spac, to cie obwioza po miescie,
zebys sie nie nudzil czekaniem na nastepny lot (np. stop over w Singapurze).

PS. Znalazlem wlasnie informacje, ze sa tez takie urzadzenia AED dla
laikow. ZOLL AED 3 zwa sie i w razie ustania pracy serca wlaczasz
ustrojstwo i na ekranie i w glosniku masz instrukcje, kiedy i co robic.
Dla dzieci jest tez specjalny program. Taki AED mozesz sobie kupic, a
rowniez wypozyczyc. Ceny 1700-2999.
https://www.defi.help/
Chcesz sobie cos w domu wyprobowac, to kup sobie TENSa. Tanszy i
latwiejszy w obsludze. Kiedys kupilismy i uzywamy raz do roku.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przezsk%C3%B3rna_stymu
lacja_nerw%C3%B3w

Wodan akbar!

10. Data: 2018-11-02 21:46:57

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02/11/2018 o 17:48, silvio balconetti pisze:

> Pewnie przy nich wisi jakas instrukcja, a wiec trzeba przeczytac i
> stosowac?
>
> Wodan akbar!
owszem wisi, :-]

--