Degradacja zawodu lekarza?

1. Data: 2001-06-23 10:30:51

Temat: Degradacja zawodu lekarza?
Od: "Majka" <m...@i...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego w epoce industrialnej większość rodziców chciała, aby ich dzieci
były lekarzami, i czemu w epoce informacyjnej dochody w tym zawodzie ulegają
degradacji?
Majka
------
Bogaci bogacą się, biedni biednieją,
a średnia klasa szarpie się z finansami!
www.bogatyojciec.pl

2. Data: 2001-06-23 10:54:47

Temat: Re: Degradacja zawodu lekarza?
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisał:

> Dlaczego w epoce industrialnej większość rodziców chciała, aby ich dzieci
> były lekarzami, i czemu w epoce informacyjnej dochody w tym zawodzie ulegajš
> degradacji?

Przyczyna tkwi wlasnie w technologii informatycznej.
Dzieki skomputeryzowaniu firm, urzedow, szpitali,
ekonomista lub inny zarzadzajacy, moze w kazdej chwili sporzadzic sobie analize
efektow ekonomicznych firmy czy szpitala
i optymalizowac koszty.
A stale koszty to wlasnie place lekarzy i kadry medycznej.
O ile administrator ma niewielki wplyw na stale koszty typu utrzymanie budynku,
swiatlo, ogrzewanie, koszty lekow, wyposazenie, sprzet, to
jedynym elementem poddajacym sie optymalizacji sa place.
Ale dzieje sie tak niestety we wszystkich branzach gospodarki, przemyslu.

Tam gdzie zostaly wdrozone systemy informatyczne monitoringu pracownikow to
mozliwe
jest porownywanie efektywnosci pracy lekarzy, kontrolowanie wykonanej pracy,
liczby przeprowadzonych zabiegow, wypisanych recept itd itd.
Ale jest to dopiero pierwszy etap kosztorysowania w medycynie, ktory w Stanach
zostal przeprowadzony za Reagana.
Nastepnym etapem bedzie prywatyzacja szpitali, przeksztalcenie ich w spolki i
traktowanie szpitala jak przedsiebiorstwa, ktore musi wykonac plan, przyniesc
okreslone zyski i jest narazone na
bankructwo, likwidacje.

Jacek

3. Data: 2001-06-23 10:57:57

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> były lekarzami, i czemu w epoce informacyjnej dochody w tym zawodzie ulegają

Moze to poprostu (kraj nasz zdaje sie wyjatkowy pod wieloma wzgledami)relacja
pomiedzy podaza a popytem?

<S>

4. Data: 2001-06-24 19:19:25

Od: "mr.all" <m...@p...sos.com.pp> szukaj wiadomości tego autora

Majka napisał(a) w wiadomości: <3...@n...iprimus.com.au>...
>Dlaczego w epoce industrialnej większość rodziców chciała, aby ich dzieci
>były lekarzami, i czemu w epoce informacyjnej dochody w tym zawodzie
ulegają
>degradacji?

Zaklada sie, ze doktor dostatecznie duzo dorobi na boku..

W znanym mi szpitalu lekarze na kontraktach zarabiaja ponad 10000 zl. Czy
jest to uleganie degradacji ? Watpie.

pozdr.CZes;-)

5. Data: 2001-07-01 18:59:39

Od: "SARK" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@i...com.au> napisał w wiadomości

A ja Majka myślę że tutaj o czyst spam chodzi i reklamę pewnęj ksiązki

Sark

Otylość, Cukrzyca, Serce, Dieta
http://www.net.gr.pl/lus zczyca.htm
Operacja przegrody nosowej
doping
oznaczanie hormonow- jak czytac jednostki\?