Depresja zimowa?

1. Data: 2001-11-25 11:03:49

Temat: Depresja zimowa?
Od: "zy0n" <t...@e...comNOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Od kilku ladnych lat obserwuje u siebie znaczny spadek
samopoczucia w okresie od pazdziernika do mniej wiecej marca-kwietnia.
Robie sie ponury, nic mi sie nie chce, spalbym po 10 godzin na dobe.
Natomiast latem jestem 'krolem zycia' :-) Wiem, ze to moga byc objawy
tzw. depresji zimowej. Leczy sie to tzw. swiatloterapia i tu pytanie.
Czy musze wczesniej isc do lekarza ogolnego, ten mnie skieruje do
psychiatry a psychiatra na naswietlanie czy tez takie sale z
naswietlaniem sa ogolnodostepne?

byle do wiosny,
zy0n

2. Data: 2001-11-25 12:21:33

Temat: Re: Depresja zimowa?
Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

"zy0n" <t...@e...comNOSPAM> writes:

> [...]
> Czy musze wczesniej isc do lekarza ogolnego, ten mnie skieruje do
> psychiatry a psychiatra na naswietlanie czy tez takie sale z

No i co można zrobić, żeby samemu sobie pomóc?

Temat pewnie 10000 razy poruszany...
--
Samotnik Michal Jeczalik Sr
http://www.samotnia.eu.org/

3. Data: 2001-11-25 13:12:24

Od: "Robert Wojciechowski" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Temat pewnie 10000 razy poruszany...

www.google.com ->grupy dyskusyjne->zaawansowane wyszukiwanie
[pl.sci.medycyna ,depresja zimowa]

10000 ???? raczej 1 oprócz aktualnego

Co znalazło:
>Brak jest światła UV, które zaburza równowagę między serotonina a
>noradrenalina uwalniana z locus coeruleus w rdzeniu przedłużonym

i to wszystko
a z tej odpowiedzi wynika że to światło zaburza równowagę :)))))
BlackUV.
albo że brak jest takiego które zaburza równowagę.

Wiecej znajdziesz jak ograniczysz się do samego "depresja"
ale to i tak nie te rzędy wielkości. Chyba że przejdziemy na indiańskie?
1..2..3..mnóstwo.

Kret

W czarnym świetle depresji zimowej słowa Horacego-
"Carpe diem quam minimum credula postero"
(chwytaj dzień -reszty lepiej nie tłumaczyć)
nabierają dodatkowego znaczenia.

4. Data: 2001-12-01 23:32:12

Od: "Sabinka" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]

U mnie też się to znowu nasila. Tym bardziej, że ostatnio ciągle chmury...
Czymajmy się! :-)

> No i co można zrobić, żeby samemu sobie pomóc?

Zastanawiałam się nad tym ostatnio (bo na grupie informacji w temacie nie
znalazłam) i coś wymyśliłam. Siadam sobie spokojnie i myślę o słoneczku.
Bardzo jasnym, oślepiającym. Wyobrażam sobie, jak promienie mnie ogrzewają i
wnikają wewnątrz mego ciała.
Nawet pomaga :-)
Ze słonecznymi pozdrowieniami, Sabina

Ps. Mam taki moment krytyczny w czasie zachodu słońca. Miewam różne
nieprzyjemne odczucia cielesne i psychiczne. Czy zaobserwowaliście może u
siebie coś podobnego?

--
www.telekomunikacja.any.pl

5. Data: 2001-12-02 20:48:17

Od: Joanna Czaplinska <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka wrote:

> Zastanawia?am si? nad tym ostatnio (bo na grupie informacji w temacie nie
> znalaz?am) i co? wymy?li?am. Siadam sobie spokojnie i my?l? o s?oneczku.
> Bardzo jasnym, o?lepiaj?cym. Wyobra?am sobie, jak promienie mnie ogrzewaj? i
> wnikaj? wewn?trz mego cia?a.
> Nawet pomaga :-)

W Skandynawii osobom z ostrymi objawami depresji ziomowej (a zima tam dluga, oj,
dluga :) ) serwuja naswietlanie promieniami o spektrum zblizonym do slonecznego.
Moze po prostu pare wizyt w solarium? Zdrowotnie, wiec bez przesady, zeby sie od
razu nie spiec i upiec, a troche tego ciepla nawchlaniac. Sama planuje :)

Joanna

6. Data: 2001-12-02 21:46:11

Od: "Sabinka" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Joanna Czaplinska" <j...@p...com.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
sie od
> razu nie spiec i upiec, a troche tego ciepla nawchlaniac. Sama planuje :)

Milego naswietlania :-)

Przypomnialo mi sie, ze gdzies czytalam nt. depresji i chyba tej zimowej -
radzili jesc straczkowe ze wzgl. na jakies witaminy.
Acha - szybko zly nastroj poprawia talerz spaghetti :-) Podobno ze wzgl. na
latwostrawne weglowodany. Mi w kazdym razie pomaga :-)
Sabina

--
www.pajacyk.pl
Polecam!

7. Data: 2001-12-03 19:58:43

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Czaplinska <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...com.pl...

Witam!
To klasyczna wizualizacja. Pomaga, wspiera proces leczenia depresji.
Leczenie światłem, kolorami, zapachami też jest bardzo skuteczne. Ja stosuję
również afirmacje. Życzę zdrowia i dużo miłości:)
Elizabeth

8. Data: 2001-12-30 23:25:04

Od: "Sabinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elizabeth" <w...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
stosuję
> również afirmacje. Życzę zdrowia i dużo miłości:)

Wow, jestem autorem klasycznej wizualizacji! ;-)
Tylko ze ja dzisiaj mialam "przyjemnosc" przypomniec sobie, co znaczy miec
konkretnego dola. Wtedy niestety jakiekolwiek techniki antydepresyjne wydaja
sie bez sensu, bo przeciez zycie nie ma sensu :-}
Zeby tak ktos zaproponowal jakis srodek zapobiegawczy...

Sabina

--
Otwórz biuro podróży i podróżuj za darmo!
http://sgx.tagi.com.pl/pp

9. Data: 2001-12-31 14:04:17

Od: "Marcin Roszkowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiecej meskiego towarzystwa?
:)

10. Data: 2001-12-31 17:16:42

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wydaja
> sie bez sensu, bo przeciez zycie nie ma sensu :-}

> Zeby tak ktos zaproponowal jakis srodek zapobiegawczy...

Proszę bardzo! Właśnie dieta optymalna jest doskonałym środkiem
zapobiegawczym, a nawet leczącym depresję. Wiem to z własnego doświadczenia.
Organizm nie chce jakichkolwiek tabletek, organizm potrzebuje tylko dobrego,
pełnowartościowego, w optymalnych ilościach jedzonka, wtedy jest zadowolony,
a życie znowu odzyskuje sens...

Pozdrawiam
Krystyna

Koło ginekologiczne
spotkanie
Falck
7 alternatyw dla EBM. Było: Walka o LEP...
Hamowanie objawow Alzheimera oraz leczenie?