Diane 35 - za czy przeciw?

1. Data: 2000-11-04 10:31:18

Temat: Diane 35 - za czy przeciw?
Od: "Tomasz Bartoszek" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie o skutki uboczne stosowania tych tabletek przez mloda (20 lat)
dziewczyne. Lek zostal przepisany przez lekarza ginekologa w celu
poprawienia sie cery, jednak jest to lek hormonalny. Zostalem przez
znajomych ostrzezony o pozniejszych problemach z zajsciem w ciaze i innych
zdrowotnych. Jak to sie ma do rzeczywistosci?

Pozdrawiam,
Tomasz Bartoszek

2. Data: 2000-11-04 23:34:07

Temat: Re: Diane 35 - za czy przeciw?
Od: edem <s...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

O jakichś problemach zdrowotnych nie słyszałem (choć mogą wystąpić bóle głowy,
mdłości, stany depresyjne), a też chętnie bym się dowiedział, z tego co wiem
to podczas prawidłowego brania działa również jak środek antykoncepcyjny, więc
podczas brania kobieta raczej nie zajdzie w ciążę, a zwykle lek ten bierze się
przez dłuższy okres 0,5 do 2 lat. Czyli tuż po zakończeniu brania leku szanse
zajścia w ciąże powinny sie znacznie zwiększyć niż normalnie. Tego co teraz
powiem nie jestem pewien: podczas brania leku nie marnują się jakieś
pęcherzyki od których zależy płodność, więc jeśli kobieta ma ich mało to może
to przedłużyć płodność.
Napisz coś więcej o jakich problemach słyszałeś od tych znajomych może
przedyskutuję to z lekarzem.
Poza tym nic nie słyszałem o wpływie tego leku na późniejsze możliwości
zajścia w ciążę.
Sporo możesz wyczytać z ulotki w pudełku, bardzo ważne jest dokładne i
sumienne stosowanie się do zaleceń tak wiec koniecznie przeczytaj.
Jakbyś się czegoś dowiedział to pisz również na priva.

3. Data: 2000-11-07 14:56:00

Od: "_pepis" <p...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Diane 35 jest lekiem obnizajacym stezenie androgenow we krwi,
ktore to sa odpowiedzialne za zmiany skorne. Dlatego lek ten jest
przepisywany w leczeniu zmian skornych. Ma dzialanie antykoncepcyjne,
ale nie jest to lek stworzony z mysla o antykoncepcji, tzn. nie mozna go
stosowac w celu zapobiegania ciazy. Podnosi tez stezenie prolaktyny
we krwi, w zwiazku z czym, kazde uzycie Diane 35 musi byc poprzedzone
badaniem krwi (stezenia prolaktyny i androgenow /testosteronu,DHEA/).
Jezeli sa androgeny w normie to NIE POWINNO sie stosowac Dianki.

Karolina

4. Data: 2000-11-07 14:56:05

Od: "TomekSHL" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

"_pepis" napisala:
[..]
> [...]
> badaniem krwi (stezenia prolaktyny i androgenow /testosteronu,DHEA/).
> Jezeli sa androgeny w normie to NIE POWINNO sie stosowac Dianki.

No wlasnie lek zostal przepisany moim zdaniem "na oko", bez zadnych
konkretnych badan krwi. Nie jestesmy w stanie zdobyc skierowania do
endokrynologa, bo takie wydaje sie podobno tylko w szczegolnych
przypadkach... czy mozna przepisac leki hormonalne dla nie _szczegolnego_
przypadku?
I dzieki za odpowiedz :)

Pozdrawiam,
Tomek

5. Data: 2000-11-08 12:54:00

Od: "_pepis" <p...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekSHL napisał(a) w wiadomości: <8u956n$pk8$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...
> [...]
>endokrynologa, bo takie wydaje sie podobno tylko w szczegolnych
>przypadkach... czy mozna przepisac leki hormonalne dla nie _szczegolnego_

tez mialam problemy z cera i ,madra ,pani doktor zapisala mi Diane bez
zadnych badan nawet prob watrobowych (wtedy mialam 17 lat) androgeny mialam
jak sie okazalo pozniej w normie ale diana calkowicie rozlegolowala mi
hormony (pozim prolaktyny przekroczony2x)
jesli cie stac to zrob te badania prywatnie za trzy hormony zaplacisz okolo
100pln
jesli nie to do ginekologa i niech on skieruje ta osobe na te badania,a
podstawa do endokrynologa jak najbardziej jest skoro przepisuje sie lek
obnizajacy pewna grupe hormonow(androgenow)

pozdrawiam
Karolina

6. Data: 2000-11-08 15:26:47

Od: "TomekSHL" <t...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"_pepis" napisala:

> jesli nie to do ginekologa i niech on skieruje ta osobe na te badania,a
> podstawa do endokrynologa jak najbardziej jest skoro przepisuje sie lek
> obnizajacy pewna grupe hormonow(androgenow)

OK, w takim razie nie pozwole wziac tych lekow bez badan, zwlaszcza ze juz
kiedys byly stosowane i nic... Wielkie dzieki, o to mi chodzilo!

Pozdrowienia,
Tomek

7. Data: 2000-11-08 17:43:44

Od: "Cimeries" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

_pepis napisał(a) w wiadomości: <8u94va$ns2$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

> [...]
>przepisywany w leczeniu zmian skornych. Ma dzialanie antykoncepcyjne,
>ale nie jest to lek stworzony z mysla o antykoncepcji, tzn. nie mozna go

Nie rozumiem. Skoro ma dzialanie antykoncepcyjne to dlaczego nie moze byc w
tym celu stosowany? Pytam, bo wiem i znam mnostwo osob bioracych d35 jako
srodek antykoncepcyjny.

pzdr
Cimeries

8. Data: 2000-11-09 08:12:07

Od: "Jolanta Pers" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cimeries napisał(a) w wiadomości: <8uc5lk$rb6$1@news.tpi.pl>...

> [...]
>tym celu stosowany? Pytam, bo wiem i znam mnostwo osob bioracych d35 jako

Bo zawiera większe dawki hormonów niż jest to konieczne dla uzyskania efektu
antykoncepcyjnego, a wiadomo, że im mniej hormonów, tym lepiej. Więc nie
powinno się go zapisywać wyłącznie antykoncepcyjnie. Można "upiec dwie
pieczenie na jednym ogniu" przepisując go osobom z problemami skórnymi, ale
nie wolno tego robić "na czuja", bo można narobić więcej szkody niż pożytku,
tj. trzeba ustalić, czy faktycznie problem wiąże się z nadmiarem androgenów.

JoP

--
j...@m...pl
http://www.sf.magazyn.pl

9. Data: 2000-11-14 17:01:08

Od: "Schering AG" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bartoszek <t...@z...polsl.gliwice.pl> napisał:
> [...]
> znajomych ostrzezony o pozniejszych problemach z zajsciem w ciaze i innych
> zdrowotnych. Jak to sie ma do rzeczywistosci?

Wszystko o Diane-35 znajdziesz u źródła: pod adresem http://www.schering.pl
Są tam informacje o zastosowaniu Diane-35 w dermatologi i antykoncepcji.
"Spis treści" serwisu jest pod adresem http://www.schering.pl/ne
ws/navigator_index.html

Pozdrowienia
Schering AG

10. Data: 2000-11-14 19:29:47

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko o Diane-35 znajdziesz u 1/4 ród?a: pod adresem http://www.schering.....

Kolejna komercyjna reklama na usenecie naruszajaca zasady
netykiety.

> S? tam informacje o zastosowaniu Diane-35 w dermatologi i antykoncepcji.....

Pomocy!!! Silny ból serca.
POMOCY-SILNY BÓL SERCA!!!
Absolwenci AMB rocznik 92 lub 93
Rak