Dieta Optymalna - FAKTY

141. Data: 2001-10-12 10:10:54

Temat: Re: Dieta Optymalna - FAKTY
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> Panie Jacku nie o patologii na DO ale o normalnym stanie na DO. Nie chcesz
> pan tego zrozumieć to nie musisz. Unikanie jednak eksperymentów myślowych i
> pracy umysłu przez dłuższy może przynieść opłakane efekty.

Panie Zbyszku!
Rozumiem ze jest pan zapalonym fanem diety Kwasniewskiego. Rozumiem tez
ze prawodpodobnie jest pan dobry w swoim fachu ktory jest jednak daleki
od medycyny. Medycyna to naprawde nie tak prosta nauka jak informatyka.
To jest sztuka. Wiec prosze przyjac do wiadomosci ze jak cos jest
patologia to nia jest nie dlatego ze ktos temu taka tabliczke przyczepil
tylko dlatego ze jednoznacznie to udowodniono. Wiec jak pisze ze krzywa
cukrowa jest patologiczna to jest i juz. A jak pan sobie to zinterpretuje
po amatorsku to juz pana sprawa. To co pan pisze to zwykly brak wglądu i
brak poczucia chorowby - nic wiecej. W historii medycyny takich pogladaow
bylo na kopy i sie nie sprawdzily.
Ja rozumiem ze pan tego nie obejmuje - przeklada pan proste zaleznosci
pana pracy zawodowej na szutke ktora ma jednak tysiace lat i sie
sprawdza.
Wiec proponuje - jak sie pan nie znasz to nie eksperymentuj myslowo bo
przy calym szacunku do pana mozliwosci - nie masz pan wiedzy by cos z
tego madrego moglo wyjsc.

> [...]
> węglowodanami i białkiem.
> Mój kolega z pracy ma 3-letniego syna. Do dzisiaj jeszcze nie przychodzi
> wyspany, ale za to w zeszłym tygodniu już mu założyli pierwszą plombę w
> ząbku.
> Na moją uwagę, że może najdroższe na rynku słodkie serki Danone i soki
> owocowe nie są jednak najlepsze dla dziecka, on się obrusza. Faktycznie nie
> powinienem sie wtrącać do jego sposobu żywienia dziecka. To jego sprawa. On
> na razie żadnego problemu nie widzi. Ja jednak widzę i to jest mój dodatkowy

Ja nie mowie ze produkty typu Danone sa zdrowe. Sam ich nie jadam. Co
zupelnie nie zmienia faktu ze sa tak samo niezdrowe jak dieta
Kwasniwskiego. Zreszta sam pan opisal obie patologie:
1. Po Danonkach (przyjmijmy to roboczo) dziceiak ma klopoty z zebami i
bywa niedospany
2. Po DK dzicko jest opoznione w rozwoju somatycznym.

Jakos nie widze przewagi DK.

142. Data: 2001-10-12 10:20:52

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@a...krakow.pl>, a...@a...krakow.pl
says...

> ^^^^^^^^^^^^^^
> Zbyszku, pozwol, ze zacytuje mojego brata... "co ty pie***?"

> Czyzby glukoza to nie weglowodan! Hm... ciekawe.

To tak wlasnie jest...
ludzie nawet wyksztalceni tak sa wyspecjalizowani w sowich dzialkach ze
zaczynaja inne traktowac jak magie i p* takie bzdety.
Pociaeszajace jest to ze Zbyszek nie jest wyjatkiem. Ja tez nie wiem na
jakiej zasadzie wiele rzeczy dziala z innych branz. Ale staram sie nie
wypowiadac.

143. Data: 2001-10-12 10:25:13

Od: Andrzej Stypula <a...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna wrote:

> : ))) no właśnie... gonimy tego króliczka... i gonimy ;)))

No coz, to sie zowie zycie... tak to juz jest. Ciagly wyscig zbrojen.
Innymi slowy, albo ty mnie zjesz, albo ja ciebie :)

> A z tym to już się nie zgadzam, _żadna_ to stanowczo przesadzone
> stwierdzenie.

Niestety nie... uodpornionej bakterii jest naprawde wszytko jedno
czym delikwent sie pozywial. Ona i tak go traktuje jako _jej_
pozywienie. Organizm ludzki zna, a nowosci medycyny sa jej obojetne..

--
Andrzej Stypula
a...@a...krakow.pl

144. Data: 2001-10-12 11:12:59

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Stypula" <a...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości

> Niestety nie... uodpornionej bakterii jest naprawde wszytko jedno
> czym delikwent sie pozywial. Ona i tak go traktuje jako _jej_
> pozywienie. Organizm ludzki zna, a nowosci medycyny sa jej obojetne..

Nie doceniasz zdolności bardzo dobrze odżywionego układu immunologicznego
(akurat na D.O.) To się sprawdza, jakoś nas omijają poważniejsze inwazje
wirusowe, czy bakteryjne. I to nie jest złudzeniem.

Mutacje wirusów, także bakterii mają nad medycyną przewagę, bo następują
SZYBCIEJ, niż naukowcy wynajdują odpowiednią szczepionkę, czy antybiotyk.
Oczywiście szczepionki i antybiotyki są jak najbardziej potrzebne, ale
istnieje błędna tendencja ochraniania ludzkich organizmów przed kontaktem z
wszelkimi mikroorganizmami. Przesadne dezynfekowanie i sterylna czystość nie
jest najlepszym rozwiązaniem, układ immunologiczny - głupieje, bo nie ma
kontaktu z zarazkami. I potem mamy takie kwiatki, jak ostatnio: wzrost
zagrożenia ze strony laseczki wąglika. Słaba odporność wynikająca ze słabego
odżywiania i niespodziewany nagły kontakt z takimi, czy innymi zarazkami
powoduje takie skutki, o jakich ostatnio właśnie słyszymy.
> --
> Andrzej Stypula

Krystyna

145. Data: 2001-10-12 11:18:37

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Jacku proponuję następujący konsensus:
1. Krzywa cukrowa reakcji człowieka na DO wykreślona po spożyciu dużej
ilości węglowodanów według wskazań współczesnej medycyny jest patalogiczna.
(uwaga moja: dlatego na DO nie należy spożywać nadmiaru węglowodanów)
2. Nie należy polecać slodkich serków Danone i soków owocowych do żywienia
dzieci i niemowląt.

Może jeszcze jedna uwaga.
Moim skromnym zdaniem należy zachować równowagę pomiędzy ilością
przyswojonych wiadomości, a umiejętnością ich interpretacji.
Może się bowiem zdarzyć, że człowiek posiądzie wielką wiedzę (np. na
studiach medycznych) ale z umiejętnością jej praktycznego wykorzystania
będzie kiepsko. Nie pomoże tu żadne odwoływanie się do autorytetów.
Należy również pamiętać, że "prawdy objawione" w czasie studiów też się mogą
z czasem zmieniać. Dlatego dobrze jest być na bieżąco (człowiek ciągle się
powinien uczyć) a nie chować się za normy i tabele.
Patologiczny przypadek, Zbyszek
PS. Cieszę się, że jak pan pisze współczesna medycyna zna takie przypadki.

146. Data: 2001-10-12 11:33:55

Od: Andrzej Stypula <a...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna wrote:
> Nie doceniasz zdolności bardzo dobrze odżywionego układu immunologicznego

Alez doceniam...

> (akurat na D.O.) To się sprawdza, jakoś nas omijają poważniejsze inwazje
^^^^^^ niekoniecznie.

> wirusowe, czy bakteryjne. I to nie jest złudzeniem.
^^^^^^^^^ a moze jednak...

> [...]
> jest najlepszym rozwiązaniem, układ immunologiczny - głupieje, bo nie ma
> kontaktu z zarazkami. I potem mamy takie kwiatki, jak ostatnio: wzrost

Ano, wlasnie... "ogran nie cwiczony - zanika" :)

--
Andrzej Stypula
a...@a...krakow.pl

147. Data: 2001-10-12 11:45:54

Od: "Zbyszek" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sorry, ze sie czepiam ale co znaczy "najbardziej optymalny"?
> Bo optymalny to najlepszy z mozliwych, a wiec nie ma tu miejsca na
> dookreslenie...

To znaczy optymalny według możliwie największej liczby kryteriów.

148. Data: 2001-10-12 11:56:06

Od: Andrzej Stypula <a...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek wrote:

> Użytkownik "Andrzej Stypula" <a...@a...krakow.pl> napisał w wiadomości
> najbardziej

> To znaczy optymalny według możliwie największej liczby kryteriów.

Hm... ale to jest nadal 'tylko' optymalny. Dziedzina funcji nie ma znaczenia.
Natomiast ma znaczenie z uwagi na co ma to byc optymalne. Co jest podmiotem
optymalizacji. Bo stwierdzenie, ze cos jest optymalne nie niesie zadnej
informacji...

--
Andrzej Stypula
a...@a...krakow.pl

149. Data: 2001-10-12 19:53:47

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

In article <9q6ji5$j2g$1@news.tpi.pl>, z...@k...net.pl says...
> Panie Jacku proponuję następujący konsensus:

ok - ale prosze pisac "jacku" przez male "j" - Jacek jest zarezerwowany
dla Expierda(dariusza etc...).

> 1. Krzywa cukrowa reakcji człowieka na DO wykreślona po spożyciu dużej
> ilości węglowodanów według wskazań współczesnej medycyny jest patalogiczna.
Czyli patologia.

> 2. Nie należy polecać slodkich serków Danone i soków owocowych do żywienia
> dzieci i niemowląt.

Ja ich nie polecam kazdemu bez wzgledu na wiek.

> [...]
> z czasem zmieniać. Dlatego dobrze jest być na bieżąco (człowiek ciągle się
> powinien uczyć) a nie chować się za normy i tabele.

Medycyna to nie jest niestety prawda objawiona. To wiedza za bledami
ktorej stoja setki i tysiace niepowodzen terapeutycznych. I dlatego ta
wiedza jak zna np. 10mln dokladnie przebadanych przypadkow przedwczesnych
zgodnow ze zwiazku przyczynowo skutokowego o nazwie tluszcz->przedwczesny
zgodn, nie bedzie raczej zajmowac sie udowadnieniem ze 5 pacjentom na
10mln udalo sie przezyc - bo to chyba niepowazne.
Ty nie rozumiesz skali wiedzy medycznej - ani skali ilosci przebadanych i
leczonych ludzi (miliony) ani skali czasowej (tysiace lat). To naprawde
nie jest tak proste - gdyby takie bylo jak ci sie wydaje wystarczalby
kurs podobny do prawa jazdy, by dostac dyplom lekarza i prawo wykonywania
zawodu. Tak nie jest.
Ja cie nie potepiam - po prostu w swoim zyciu nie spotykasz sie z taka
skala zjawisk. Zreszta takie podejscie jakie ma Kwasniwski i jego fani
wlasnie dowodzi tego ze zabubili sie w skali medycyny. I juz nie widza
jej jako nauki i sztuki tylko jako wiedze tajemna w ktorej wystarczy cos
pomajstrowac na niskim poziomie (biochemia) zeby cala reszta grala. Nie
gra i grac nie bedzie.

> Patologiczny przypadek, Zbyszek
> PS. Cieszę się, że jak pan pisze współczesna medycyna zna takie przypadki.

Medycyna zna wiele przypadkow. Problem w tym ze cuda zdarzaja sie
rzadziej niz zwykle zgony z glupich przesadow - a takich przypadkow sa
miliony.

150. Data: 2001-10-12 21:33:06

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Jeżu... znowu słyszę: "A dlaczegooo?" : )
> Twoja mama jest pewno szczęśliwa, że juz urosłaś : )))

Moja akurat nie zyje ale mysle ze bylaby ze mnie dumna czy uroslam kwestia
dyskusji 1,6 - to chyba nie wiele.
Agnieszka

www.stomatologia.info.pl - DOMENA na sprzedaż
Czy Strix jest bezplatny dla IB?