Dieta a'la Krawczyk

21. Data: 2003-08-29 11:20:06

Temat: Re: Dieta a'la Krawczyk
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa w wiadomości news:bincp7$be8$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Ja robilam dokladnie to samo kiedys i tez nie chudlam.

Ty nie chudlas, ale Dunia pisze, ze wrecz przybierala na wadze przy 800-1000
kcal. To pewna roznica. Duniu, jak dlugo jadlas ponizej 1000 kcal na dobe i
ile przybralas wtedy na wadze?

22. Data: 2003-08-29 11:40:02

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:binbgj$6ss$1@inews.gazeta.pl...

> Chodzi mi o mechanizm transportu tluszczow pozyskanych z pozywienia. Od
> przejscia przez sciany jelita do wykorzystania wewnatrz komorek
docelowych.
> W kontekscie zuzywanej energii oczywiscie.

Przecież transportowane są przez krwioobieg a ten i tak musi być w ruchu ze
względu na dostarczanie tlenu , białka służace do tego transportu też nie są
"jednorazowego użytku"

Slawek

23. Data: 2003-08-29 11:46:25

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:binbq3$7sf$1@inews.gazeta.pl...
> Tak, jak jednak wyjasnisz fakt, ze PPM najmniej rosnie po spozyciu
> weglowodanow, wiecej po spozyciu tluszczow, a najwiecej po bialkach?
Zgrubne
> liczby to odpowiednio 10, 20 i nawet 30% (Lehmann, Harper i pare innych
> zrodel, ktorych juz nie pamietam, szukaj pod "termogeniczne dzialanie
> pokarmow"). Wynika z tego tyle, ze trawienie weglowodanow jest obarczone
> mniejsza energochlonnoscia, niz trawienie tluszczow.

Nie badano tam chyba nikogo z metabolizmem dostosowanym do DO , ale to
potwierdza tylko że jak jesz dużo węglowodanów to powinieneś jeść mało
tłuszczy czyli ogólnie chodzi o mieszanie paliw , ktoś kto na codzień jada
dużo węglowodanów jak zje jednorazowo dużo tłuszczu to zaczyna się
"zamieszanie".
A jak wyjasnisz że na DO zmniejsz się temperatura bazalna ??? jeśli nie tym
że zmniejsza się PPM

Slawek

24. Data: 2003-08-29 11:49:19

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bindte$g2p$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Przecież transportowane są przez krwioobieg a ten i tak musi być w
> ruchu ze względu na dostarczanie tlenu , białka służace do tego
> transportu też nie są "jednorazowego użytku"

A sam fakt aktywnego charakteru tego transportu? Przejscie z jelita do
krwiobiegu wymaga "opakowania" tluszczow w bialka do postaci lipoprotein,
potem trzeba je "rozpakowac" przed przepchaniem przez blony komorkowe, to
samo w przypadku transportu lipidow endogennych. A glukoza po prostu
rozpuszcza sie w osoczu.

25. Data: 2003-08-29 11:55:35

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

slawek w wiadomości news:bine9d$hj1$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Nie badano tam chyba nikogo z metabolizmem dostosowanym do DO ,

Nie chodzi o metabolizm, a o sam akt trawienia. Pomijajac nieudowodnione
nigdzie zmiany w metabolizmie optymalnych.

> [...]
> tłuszczy czyli ogólnie chodzi o mieszanie paliw , ktoś kto na codzień
> jada dużo węglowodanów jak zje jednorazowo dużo tłuszczu to zaczyna

Jak zwykle karkolomne i oderwane od rzeczywistosci wnioski.

> A jak wyjasnisz że na DO zmniejsz się temperatura bazalna ???

A zmniejsza sie? No to faktycznie macie problem.

> jeśli
> nie tym że zmniejsza się PPM

Hormony? Takie zmniejszanie sie PPM zaobserwujesz u kazdej osoby, ktora
zjada stosunkowo malo kalorii. Zapytaj Hafse, pisala kiedys ze jej wiecznie
zimno, a nie byla jeszcze wtedy na DO. Jak sie malo wegla wrzuca, to i piec
zimny, ze posluze sie taka wyszukana analogia.

26. Data: 2003-08-29 11:56:59

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Ty nie chudlas, ale Dunia pisze, ze wrecz przybierala na wadze przy 800-1000
>kcal. To pewna roznica. Duniu, jak dlugo jadlas ponizej 1000 kcal na dobe i
>ile przybralas wtedy na wadze?

Rok ? Cos kolo tego. Chcialam zrzucic kilka kg, a w tym czasie przybylo mi 2
czy 3 nowe. Tak wiec nie jakis tam dramatyczny efekt, ale jednak.
Potem przestlam liczyc i zaczelam jesc, to co lubie i waga stala w miejscu,
potem zaczelam jesc bardziej kalorycznie ale wg MM i waga spadla.
Bardzo mozlwie, ze byly tego jakies dodatkowe efekty (np. zaczelam troche
wiecej sie ruszac), ale tak czy owak musze widocznie zwracac uwage na to, co
jem i w polaczeniu z czym, a nie ile to ma kalorii.

Lekarz podejrzewal chyba tarczyce, bo zalecil badanie hormonu, ale bylo OK.
Szczegolowa morfologia i inne rowniez.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

27. Data: 2003-08-29 12:05:03

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Dunia w wiadomości news:03082913565967@polnews.pl pisze:

> Rok ? Cos kolo tego. Chcialam zrzucic kilka kg, a w tym czasie
> przybylo mi 2 czy 3 nowe. Tak wiec nie jakis tam dramatyczny efekt,
> ale jednak.

Toz to w granicach bledu pomiarowego niektorych wag lazienkowych.
Zapisywalas wage codziennie, czy porownalas jeden odczyt "sprzed" z jednym
koncowym?

28. Data: 2003-08-29 12:17:12

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Toz to w granicach bledu pomiarowego niektorych wag lazienkowych.

Ja mam b. dobra elektroniczna (Soenhle) z gwarantowana dokladnoscia do 0.1 kg.

>Zapisywalas wage codziennie, czy porownalas jeden odczyt "sprzed" z jednym
>koncowym?

Codziennie ? Ktos tak robi ? Przeciez to IMHO sensu nie ma.
Od lat waze sie co tydzien, w ten sam dzien tygodnia (chyba ze jestem na
wakacjach albo cus).

29. Data: 2003-08-29 12:21:13

Od: "polny konik" <p...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeżeli Twój organizm przystosował się nawet do obniżonej kalorycznie diety,
> to istnieje coś takiego jak podstawowa przemiana materii. Tu organizmu
> oszukac się nie da. Najniższa ppm występuje w idealnych warunkach, na
> leżąco, w komforcie termicznym itd, a energia zużywana jest tylko na
> podstawowe czynności organizmu.
> Nie zanudzając Cię dodam tylko, że człowiek o wadze 60 kg ma ppm wynoszącą
> ok.1400kcal na dobę.
> Ważne by bylo podanie Twojej wagi. Wzrost i wiek nie mają tu żadnego
> znaczenia. Przy takiej ilości kalorii jak podałaś zdrowy człowiek może tylko

Ja jadłam około 400 kcal dziennie i nie chudłam. Owszem, mam niedoczynność
tarczycy, ale biorę hormony. Jadłam np. jedną kromkę chleba z serem dziennie
plus piłam kawę i herbatę z mlekiem oraz rozcieńczone soki owocowe. Jest więc
możliwe nie chudnąć przy 400 kcal, dlaczego niemożliwe ma być tycie przy 1400
kcal? Zresztą - w pobliżu mojego miasta jest klinika dla chorych na zaburzenia
stosunku do jedzenia (bulimia, anoreksja itp.), gdzie bywają wypadki, kiedy
pacjent na diecie zerowej nie chudnie, a jeżeli cokolwiek zje - tyje.
Przypuszczalnie jego organizm magazynuje wodę w wyniku niedoboru pierwiastków
(np. potasu).

Człowiek o wadze 60 kg ma - być może zapotrzebowanie dzienne 1400, ale w jakim
wieku? Przy jakim obciążeniu (praca? sport?) W jakich żyje temperaturach? Czy
jest zdrowy?
Nie można tak generalizować, zapotrzebowanie trzeba koniecznie obliczać
indywidualnie. Właśnie z takiego generalizowania mamy tu na grupie osoby, które
mając BMI 19 chcą schudnąć. Przecież to anoreksja. Ale ktoś im powiedział, że
zapotrzebowanie mają mieć takie a takie.
Pozdrawiam szanownych dsykutantów

30. Data: 2003-08-29 12:22:28

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:binemt$j59$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> potem trzeba je "rozpakowac" przed przepchaniem przez blony komorkowe, to
> samo w przypadku transportu lipidow endogennych. A glukoza po prostu

A czy Ty wiesz cos na ten temat ??? tłuszcze nie ulegają przemianą , ile
może kosztować energii połączenie , są reakcje w nas które praktycznie nie
wymagają energii , lub bardzo mało tej energii potrzebują , musisz takze
wziąć pod uwage że tłuszcze są ponad 2 razy bardziej kaloryczne od glukozy
więc mamy mniej do wożenia , poza tym glukoza nie może osiągać w krwii
dużych stęzen więc to czego aktualnie nie można spalić jest zamieniane na
lipidy i w tej postaci czeka na dalsze zużycie , te reakcje jak wiesz
wymagają juz jednak energii , która jakby to powiedzieć jest marnotrawiona

Slawek

Ktos moze sie zna??
BMI
Pora jedzenia kolacji