Dieta niskokaloryczna po zawale

1. Data: 2009-01-14 13:07:34

Temat: Dieta niskokaloryczna po zawale
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wypisie ze szpitala po zawale (2 tygodnie temu) przeczytalem oprocz
zaleconych lekow ze zaleca sie diete niskokaloryczna.
Takie okreslenie jest dla mnie niejednoznaczne a nie mam sie u kogo zapytac
co to znaczy.
Prosze o wytlumaczenie mi jesli to mozliwe.
Czy np jedzac niskokaloryczne produkty typu warzywa i owoce ale w ilosci
3000 kcal dziennie to jest dieta niskokaloryczna?
Czy moze zjedzenie raz dziennie duzej golonki o warosci 1000 kcal jest
bardziej niskokaloryczna dieta?
Jak to wszystko ma sie do zalecenia stosowania po zawale diety
niskokalorycznej?

--
Arek

2. Data: 2009-01-14 17:51:06

Temat: Re: Dieta niskokaloryczna po zawale
Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bardziej niskokaloryczna dieta?
> Jak to wszystko ma sie do zalecenia stosowania po zawale diety

niskokaloryczna czyli małokaloryczna. Czyli poniżej zapotrzebowania
okreslanego ok 30kcal na kg masy ciała. zakładam, że twoja masa ciała wymaga
obniżenia.

3. Data: 2009-01-14 20:14:09

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał

> niskokaloryczna czyli małokaloryczna. Czyli poniżej zapotrzebowania
> okreslanego ok 30kcal na kg masy ciała. zakładam, że twoja masa ciała
> wymaga obniżenia.
Moja masa ciala przez dziesieciolecia jest taka sama bez wzgledu na to co i
ile jadam.
Raczej jest to permanentna niedowaga.
Mam 184 cm i waze zawsze ok 74 kg i zadnych odkladow tluszczowych.
Jesli przeliczyc podana przez ciebie norme 30 * 74 = 2220kcal. to ja
praktycznie nigdy jej nie osiagalem. Ja normalnie jadam ok 1500 - 2000 kcal
dziennie.

Wlasnie przy takim zywieniu niskokalorycznym dostalem zawalu po zatkaniu
jednej z tetnic wiencowych.
Jak w zwiazku z tym mam traktowac zalecenie zywienia niskokalorycznego po
zawale skoro ja takie stosowalem przez wiele lat przed zawalem?

--
Arek

4. Data: 2009-01-14 20:34:25

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja masa ciala przez dziesieciolecia jest taka sama bez wzgledu na to co
> ile jadam.
> Raczej jest to permanentna niedowaga.
> Mam 184 cm i waze zawsze ok 74 kg i zadnych odkladow tluszczowych.
Jesteś niedożywiony?
Masz tasiemca?

Zagłodź tasiemca:). Może to miał konował na myśli ?

Ale kto będzie pierwszy? Ty czy tasiemiec?

Może konował źle nazwał to co miał na myśli,
może dieta miała być lekkostrawna, a nie niskokaloryczna.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

5. Data: 2009-01-14 20:59:38

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak w zwiazku z tym mam traktowac zalecenie zywienia niskokalorycznego po
> zawale skoro ja takie stosowalem przez wiele lat przed zawalem?

drugiej strony dieta niskolaoryczna to taki bezpiecznik. Żebys nie jadł za
dużo w przeszłości i nie tył.
Podsumowując, nie zwracałbym na to zalecenie uwagi. ważniejsze są inne
zalecenia. czyli leki.

6. Data: 2009-01-15 09:01:10

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał

> Podsumowując, nie zwracałbym na to zalecenie uwagi. ważniejsze są inne
> zalecenia. czyli leki.
Zalecane leki oczywiscie biore ale od sposobu odzywiania z pewnoscia zalezy
w duzej mierze stan zdrowia.
Ostatnio czytalem gdzies ze jedna z przyczyn arteriosklerozy jest niedobor
witaminy C w organizmie.
Jak sobie teraz analizuje co jadlem przez cale zycie to faktycznie witamina
C byla w mojej diecie elementem szczatkowym.
Podobniez podczas badan stewierdzono ze u 1/3 osob z grupy po dluzszym
podawaniu witaminy C arterioskleroza sie cofnela.
Czy ktos z grupowiczow moze podac mi namiar na jakies materialy gdzie badany
bylby sposob odzywiania sie w kontekscie powstawania i leczenia choroby
wiencowej?

--
Arek

7. Data: 2009-01-15 13:32:13

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak sobie teraz analizuje co jadlem przez cale zycie to faktycznie
> witamina C byla w mojej diecie elementem szczatkowym.

Nie stwierdzono korzystnego działania jakiejkolwiek witaminy w prewencji
choroby niedokrwiennej serca. Oczywiscie z roznymi "rewelacjami" mozna sie
spotkac ale nie zostały one potwierdzone w badaniach naukowych. Biorac pod
uwage, że twoja masa ciała jest w normie nie wymagasz na pewno diety
niskokalorycznej czyli odchudzania. Ew możesz sobie poszukac diety DASH
(zalecana przy nadcisnieniu) lub niskocholesterolowej czy tzn
sródziemnomorskiej. Wystarczy wrzucic hasła do wyszukiwarki. Nalezy wziąć
pod uwage ewentualne stężenie cholesterolu LDL, trójglicerydów czy kwasu
moczowego i ewentualnie pod nie zmodyfikowac odżywianie. Pij kieliszek
czerwonego wina na dzień. I powinno starczyć jeżeli chodzi o jedzenie
Poza tym nie pal, przeznacz co najmniej 30 minut dziennie na wysiłek
fizyczny- spacer , jazde na rowerze czy basen.Tylko wczesniej skonsultuj sie
z lekarzem czy możesz podjąć taki wysiłek.
I bierz leki. Podstawowy zestaw po zawale to minimum 4 leki.

> Podobniez podczas badan stewierdzono ze u 1/3 osob z grupy po dluzszym
> podawaniu witaminy C arterioskleroza sie cofnela.

Jezu co za herezja :-). Tylko nie pisz o tym na forach wyznawców diety
optymalnej. Wklepia Cie w ziemie udowadniaja, ze tylko dieta oparta na
smalczyku uchroni Cie przed zawałem.

> Czy ktos z grupowiczow moze podac mi namiar na jakies materialy gdzie
> badany bylby sposob odzywiania sie w kontekscie powstawania i leczenia
> choroby wiencowej?

hasła podałem. Zajrzyj na strony Polskiego Towarzystwa kardiologiczne i
Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego.

8. Data: 2009-01-16 11:07:08

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie z lekarzem czy możesz podjąć taki wysiłek.
> I bierz leki. Podstawowy zestaw po zawale to minimum 4 leki.

Jesli chodzi o cholesterol to tydzien temu przy wypisie ze szpitala mialem:

Cholesterol 149 mg/l
TG 47 mg/l
HDL 46 mg/l
LDL 94 mg/l

Nie mam pojecia jak mam zmodyfikowac odzywianie na podstawie tych wynikow.
Lekarz tez mi nic nie zalecil.
Moze moglbys cos zasugerowac mi na podstawie tych wynikow?

Za tydzien ide na rehabilitacje do sanatorium dla zawalowcow na 2 tygodnie.
Lekow to ja mam 6 sztuk, chyba dodatkowe to sa na poprawienie pamieci po
niedokwieniu i na nadcisnienie na ktore lecze sie od wielu lat.

--
Arek

9. Data: 2009-01-16 14:33:46

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Lekarz tez mi nic nie zalecil.
> Moze moglbys cos zasugerowac mi na podstawie tych wynikow?

OK.
Po pierwsze Stężenie cholesterolu oznaczone w krótkim czasie po zawale nie
jest miarodajne. Jaki miałeś cholesterol przed zawałem? jezeli nie masz
wcześniejszych pomiarów to zrób badanie za ok 2 miesiace.
Po krótce, zasugerowałbym:
-picie czerwonego wina 100ml/ dzień
-spozywanie produktów zawierajacych sterole roslinne (np margaryna Benecol,
teraz podobno sa juz jakies jogurty ze sterolami)
-ograniczenie nabiału do produktów light czyli mleko do 1,5-2% tłuszczu,
mniej serów zóltych, smietany
-ograniczenie jajek do 2/tydzień
-ograniczenie spożycia tłustych mięs głownie wieprzowiny na korzysc drobiu i
ryb
ograniczenie produktów cukierniczych
-wiecej warzyw, zieleniny

Ale przy Twojej wadze i stęzeniu cholesterolu (jeżeli jest miarodajny)
zmiana diety nie będzie miała jakiegos decydujacego znaczenia.
Wazniejsze są pozostałe czynniki ryzyka choroby wieńcowej. Jak z
papieroskami?

Po zawale stężęnie LDL powinno wynosić mniej niż 100mg%. Bardziej
restrykcyjna norma, która pewnie mógłbys osiagnąć to mniej niz 70. Ale to
juz przy pomocy leków. No chyba, ze przerzucisz sie na korzonki i bedziesz
biegał z dzida po dzungli.(taki wynik LDL maja podobno tylko przedstawiciele
dzikich plemion :-))
->

10. Data: 2009-01-16 20:18:44

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cholesterol 149 mg/l
> TG 47 mg/l
> HDL 46 mg/l
> LDL 94 mg/l
Ważny jest nie tylko bezwzględny poziom , ale stosunek frakcji do siebie.
Dopiero po sprawdzeniu (z pamięci nie podam), pomyśl czy twoja dieta jest
właściwa pod tym kontem, a dodatkowo nie zawsze by zmniejszyć go we krwi
należy zmniejszyć jego ilość w diecie.

--
[...]

zakażenia metaboliczne
rtg czynnościowe, warstwowe
Witamina C - prawda czy mit?
AMIGDALINA
Zaburzenie przewodzenia, a porażeniemózgowe