Dieta optymalna a stomatologia

11. Data: 2001-10-02 14:57:55

Temat: Re: Nadmiar bialka
Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof G. Baranowski" <k...@m...knm.org.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.33.0110021503530.1505-100000@manjak.
knm.org.pl...

> No ok, ale jako totalnemu laikowi nic mi to nie mowi. Do czego to
> w praktyce prowadzi ?
>
> Kris

U optymalnych po przestawieniu organizmu na metabolizm najbardziej
prawidłowy, czyli optymalną przemianę materii, zmniejsza się ilość białka w
dziennej racji pokarmowej do 30-50 g. Wiąże się to głównie z tym, że
organizm przestaje wytwarzać materiał energetyczny z węglowodanów, czyli
cukrów, spala bowiem wysokowartościowe tłuszcze. Do przetwarzania
węglowodanów (cukrów) w materiał energetyczny i spalenia go, organizm musi
na bieżąco wytwarzać i regenerować aż 12 różnych enzymów, a do spalenia
wysokowartościowych tłuszczów (przy diecie optymalnej) potrzebuje tylko
dwóch enzymów. A enzymy organizm wytwarza głównie z białka.
Nadmiar białka jest niepożądany, bowiem organizm, nie mogąc spożytkować
tych nadwyżek, musi je przetwarzać i usuwać, obciążając dodatkowo pracą
wątrobę i nerki. W toku przetwarzania nadwyżek białka powstaje trujący
amoniak, który zanim zostaje przetworzony na mocznik i usunięty przez nerki,
skutecznie podtruwa organizm.
Ponadto procesy utylizacji nadwyżek białka w pożywieniu wiążą się z
powstawaniem w organizmie wolnych rodników i kwasicy. W literaturze na ten
temat przytacza się wyniki badań dra Barry Brenera z Harwardu, który
stwierdza, że :"istnieje ogromna dysproporcja między możliwościami ludzkich
nerek, a obciążeniami, jakie nakłada na nie wysokobiałkowa dieta Amerykanina
czy mieszkańca innego kraju Zachodu". Dieta wysokobiałkowa powoduje, że
organizm szybko rośnie, szybko dojrzewa, ale też szybko się starzeje. A my
się tak cieszymy, że nasze dzieci tak szybko rosną i są takie dorodne.
W białkach żółtek i podrobów występują wszystkie aminokwasy potrzebne do
regeneracji mięśni, kości, narządów wewnętrznych, z układem nerwowym
włącznie. Natomiast białka zawarte w mięsie kurczaka i wędlinach są
jednorodne; aminokwasy tych białek służą głównie do regeneracji układu
mięśniowego człowieka.O białkach pochodzenia roślinnego nawet nie wspomnę...

Pozdrawiam
Krystyna

12. Data: 2001-10-04 07:45:10

Temat: Re: Dieta optymalna a stomatologia
Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna" <k...@v...pl> wrote in news:9pcbo7$m54$1@news.onet.pl:

> Nadmiar białka zmusza organizm do dodatkowej pracy. W celu wydalenia
> azotu musi zużyć 4 atomy wodoru w amoniaku i 2 atomy w moczniku. Ten
> wodór jest już dla organizmu stracony

Dzięki niemarnowaniu wodoru Prawdziwy Optymalny jest lżejszy od powietrza i
może latać. Prawdziwi Optymalni krążą w atmosferze i przeciwdziałają
efektowi cieplarnianem. A na p.s.m. to nie Prawdziwi, tylko podróbki.

----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

13. Data: 2001-10-04 09:22:51

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NakaiSuzuki" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dzięki niemarnowaniu wodoru Prawdziwy Optymalny jest lżejszy od powietrza
> może latać. Prawdziwi Optymalni krążą w atmosferze i przeciwdziałają
> efektowi cieplarnianem.

Mała poprawka:

1. Optymalni, jak sama nazwa wskazuje, składają się nie tylko z wodoru, ale
i paru innych rzeczy w optymalnych ilościach;
2. Nasz wodór jest cały czas spalany z pożytkiem dla wszystkich tkanek i
komórek, które przestają się buntować (czyt. chorować) i wywoływać m. in.
nieuleczalne przez medycynę konwencjonalną, choroby.

A taki łupież, wypadanie włosów, próchnica, brzydka cera, bezsenność,
depresja, odporność na przeziębienia, choroby wzroku, zgagi, wrzody,
drgające powieki, zajady, rwy kulszowe, cukrzyca, arytmia serca,
nadreaktywność oskrzeli i napady astmatyczne i wiele, wiele innych patologii
z rakeim włącznie - odżywiającym się optymalnie - się nie zdarzają.

Możesz sobie kpić do woli, mnie to akurat zupełnie nie przeszkadza.

> ----------------
> Krzysiek, FEBP
> ----------------
> Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

P.S. Czy to Twoje życiowe motto? Jeśli tak, no to popraw swoje kodowanie, bo
jak widzisz, nie robisz tego porządnie.

Pozdrawiam
Krystyna

14. Data: 2001-10-04 09:35:09

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nieuleczalne przez medycynę konwencjonalną, choroby.
>
> A taki łupież, wypadanie włosów, próchnica, brzydka cera, bezsenność,

(mała poprawka merytoryczna w ramach zasady z Twojego motta):

brak odporności na przeziębienia, choroby wzroku, zgagi, wrzody,

15. Data: 2001-10-04 13:42:04

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tego

> znam bardzo duzo ludzi odzywiajacych sie normalnie, ktorzy tez nie maja
tego
> problemu - a wlasnie dlatego, ze poswiecaja codziennie kilka-kilkanascie
minut
> swoim zebom...

A zwierzęta mięsożerne nie poświęcają codziennie kilka-kilkanaście minut
swoim zębom : ) ?

Pozdrawiam
Krystyna

> pozdrowienia