Dieta wegańska, czy to jest racjonalne?

41. Data: 2002-07-18 03:19:30

Temat: Re: Dieta wegańska, czy to jest racjonalne?
Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Nie zrozumiałeś mnie do końca - "nie jadam przyjaciół" jest dla mnie
głupim sloganem i niczym więcej.
I to, że uważam mikroorganizmy za istoty o wiele mi bliższe niż krowy
czy świnie (w końcu jestem mikrobiologiem:-)) nie oznacza, że w imię
tego będę zwalczał stosowanie antybiotyków.:-)))
W końcu uznanie określonego gatunku za "przyjaciela" ma charakter
arbitralny i dlaczego np. krowa/świnia może być przyjacielem a
gronkowiec czy laseczka nie?:-)
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

42. Data: 2002-07-18 03:22:42

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

A więc nie dziw się, że mnie śmieszysz z powodu swojej ideologii (którą
politpoprawnie zwiesz etyką).:-)))

Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

43. Data: 2002-07-18 03:25:51

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

A ile parazytoz przewodu pokarmowego mieli?:-)))
A czy w tych "rzetelnych" badaniach była grupa kontrolna?
Obawiam się, że nie i tym samym badania są niewiarygodne.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

44. Data: 2002-07-18 03:31:13

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Może zatem taka opowieść drogi wegetarianinie ideologiczny:

Gzyra chory na dżumę płucną leżał pod namiotem tlenowym. Do łóżka
zbliżała się pielęgniarka ze strzykawką ze streptomycyną.
Nagle pacjent zaczął krzyczeć. Przestraszona pielęgniarka wezwała
lekarza dyżurnego.
Lekarz zapytał się, dlaczego nie chce antybiotyku.
I usłyszał odpowiedź:
- Pałeczka dżumy jest moim przyjacielem i NIE chcę, żeby cierpiała!!!
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

45. Data: 2002-07-18 21:39:44

Od: "Marek Li" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Wilicki <t...@w...pl> w artykule news:3d35e18c@news.vogel.pl
pisze...

> Przejrzyj tę dyskusję i odpowiedz mi na to pytanie

Przejrzyj dyskusje, w których zabierasz głos, przemyśl co w nich
napisałeś, a sam poznasz odpowiedź. Nawet czytając to co wypisujesz w
dialogu z Pszemolem (którego pogląd o odżywianiu się jest "dość" odległy
od mojego) jestem zmuszany regularnie wbrew swojej woli przyznawać mu
rację.
Jesteś zdziwiony, że padło określenie ścisła i że wymaga przygotowania
teoretycznego. Jeśli wyobrażasz sobie, że istnieje jakaś dieta, która
nie zaszkodzi już po pierwszym posiłku a nie wymaga żadnych przygotowań
8- ], to potraktuj moje zdziwienie jako odpowiedź na pytanie
dlaczego należy olewać wygłaszane przez Ciebie zdania.

Marek Li
M...@w...pl

46. Data: 2002-07-18 23:13:42

Od: "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dialogu z Pszemolem (którego pogląd o odżywianiu się jest "dość" odległy
> od mojego) jestem zmuszany regularnie wbrew swojej woli przyznawać mu

Twój problem, moze odezwiesz się na grupie i udowodnisz ze pszemol ma rację?
są dwie dyskusje, jedna o spodziectwie jedna o tłuszczu, tą o tłuszczu lekce
sobie ważę, głupoty wypisuję innymi słowy, do spodziectwa podszedłem
poważnie. Wykaż ze się tam mylę.

> Jesteś zdziwiony, że padło określenie ścisła i że wymaga przygotowania
> teoretycznego.

każda dieta wymaga jakiegoś przygotowania teoretycznego, weganizm nie jest
żadnym wyjątkiem. To "teoretyczne przygotowanie" to podstawowe wiadomości o
dietetyce plus dwie moze trzy informacje.

a teraz nie rozumiem.

tomek

47. Data: 2002-07-19 21:12:00

Od: "Sanvean" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
napisał w wiadomości news:1adcju870h68kr5tbgc70bp629h83vt5d7@4ax.com...
> [...]
> I usłyszał odpowiedź:
> - Pałeczka dżumy jest moim przyjacielem i NIE chcę, żeby cierpiała!!!

Musisz wziąć pod uwagę, że ideologia "powodowanie mozliwie najmniej
cierpienia i smierci" obejmuje swoim zakresem również osobę taką
ideologię wyznającą.
Nie tak jak np. jechowi - umrę, ale nie pozwolę na transfuzję. Chociaż
na innym poziomie jestem w stanie to również zrozumieć (ale nigdy
zgodzić się z tym)

sanvean

48. Data: 2002-07-19 21:20:39

Od: "Sanvean" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:9jccjuk5cv63is0sq4ki4r6odh27q0hl99@4ax.com...
> I to, że uważam mikroorganizmy za istoty o wiele mi bliższe niż krowy
> czy świnie (w końcu jestem mikrobiologiem:-)) nie oznacza, że w imię
> tego będę zwalczał stosowanie antybiotyków.:-)))

i jako mikrobiolog _naprawdę_ uważasz, że antybiotyki na każde
przeziębienie są dobre? Albo te wszystkie antybakteryjne płyny do
czyszczenia?

> W końcu uznanie określonego gatunku za "przyjaciela" ma charakter
> arbitralny i dlaczego np. krowa/świnia może być przyjacielem a
> gronkowiec czy laseczka nie?:-)

byc może chodzi o stopień podobieństwa? Znacznie bliższe nam są ssaki
niż gady. O bakteriach nie wspomnę.

sanvean

49. Data: 2002-07-20 04:51:38

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>i jako mikrobiolog _naprawdę_ uważasz, że antybiotyki na każde
>przeziębienie są dobre? Albo te wszystkie antybakteryjne płyny do
>czyszczenia?
Właśnie jestem przeciwnikiem ich nadużywania i np. u siebie nie stosuję
od lat - tyle tylko, że mam na to racjonalne argumenty (narastająca
oporność bakterii na leki), a nie ideologię.:-)

>byc może chodzi o stopień podobieństwa? Znacznie bliższe nam są ssaki
>niż gady. O bakteriach nie wspomnę.
Chodzi zatem o bliskość ewolucyjną?
A przecież gryzonie są równie bliskie nam (jeśli nie bliższe) jak
kopytne, ale nasi kochani ideolodzy raczej nie są przeciwnikami
deratyzacji.:-)))
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

50. Data: 2002-07-20 04:57:51

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

A co do ideologii "niejadania przyjaciół" to IMHO działa jest ona
szkodliwa na dłuższą metę dla wegetarianizmu, bo to zachowanie oznacza
mówienie: "patrzcie, jaki jestem dobry i slachetny, bo nie chcąc, żeby
biedne krówki i świnki cierpiały, poświęcam się i jem tylko roślinki" -
wniosek jest taki, że dieta wegetariańska jest gorsza, skoro jej wybór
stanowi poświęcenie. A jak ktoś nie chce poświęcać się, to co?:-)))
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

czy hydromasaż jest bezpieczny?
Lek na bezsennosc...
Pytanie z anatanomii o sens istnienia meskich sutkow.
Drzenie miesni (calych partii) podczas cwiczen kulturystycznych.
Jakie sa przyczyny skrzywienia przegrody nosowej?