Dla amatorow kapusty

11. Data: 2012-03-06 16:14:27

Temat: Re: Dla amatorow kapusty
Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Mar 2012 09:07:01 +0100, Alex D. B. napisał(a):

> ukiś buraki, i na tym rob barszcz.

Na kiszonych robie ukrainski.
Chodzi mi o taki czysty swiateczny. Tutaj kwasze tylko kilkoma kawalkami
jablek. A bajer polega na tym, zeby buraki upiec albo ugotowac w
mundurkach, a pozniej pokrojone w plastry zalac goracym bulionem i zostawic
na noc. Nie gotowac, nie dodawac czosnku. Polecam sprobowac.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

12. Data: 2012-03-06 18:32:45

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał

> Na kiszonych robie ukrainski.
> Chodzi mi o taki czysty swiateczny.

Czysty, wigilijny robi się właśnie na kiszonych burakach.
Chyba że masz na myśli inne święta ;)

13. Data: 2012-03-06 18:57:55

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Mar 2012 19:32:45 +0100, Alek napisał(a):

> Czysty, wigilijny robi się właśnie na kiszonych burakach.

Co to znaczy "robi sie"? Ja wlasnie proponuje uzycie kwasu buraczanego
jedynie do smaku, albo i nie.
Zostawmy kwas dla bialego barszczu.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

14. Data: 2012-03-07 00:02:49

Od: "Alex D. B." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zostawic
> na noc. Nie gotowac, nie dodawac czosnku. Polecam sprobowac.

ja robie i preferuje inaczej.

ukis jakies 14 dni wczesniej ca. 1kg burakow:
Słoik litrowy lub trochę większy napełnij surowymi
kawałkami obranych buraków dodaj 1-4 (jak lubisz - ja daje z 5) ząbki
czosnku i
trochę soli (plaska lyzeczka na kg) następnie nalej dobrej zimnej wody.
Przykryj czymkolwiek i czekaj 14 dni (zalezy ile masz stopni - to jest dla
ok 20).
W dzień gotowania obierz różne warzywa (wloszczyzna) oraz pozostałe
buraki (z 0.5 kg styknie) może być też trochę słodkiej kapusty ugotuj.
Gdy będą miekie odcedż wywar dodaj wywar z grzybów (ja wrzucam grzyby
suszone do wloszczyzny)
i zagotuj następnie na samym końcu barszcz ze słoika
i też tylko raz zagotuj.Dodaj do smaku soli i/lub cukru

owszem - przepis korzenie ma wybitnie wschodnie, ale polecam. imao 100 razy
lepszy od octu, o zdrowiu nie wspomne.

Alex.

15. Data: 2012-03-08 18:10:43

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 7 Mar 2012 01:02:49 +0100, Alex D. B. napisał(a):

> ja robie i preferuje inaczej.

Taki tez robie (w wersji na szybko podsmazam buraki z octem jablkowym).
Ale taki mi bardziej pasuje zabielony lub w wersji ukrainskiej.
Jakos nie komponuje mi sie z uszkami, a szczegolnie pasztecikami.
Pewnie przyzwyczajenie wyniesione z domu (pomidorowa tez zabielam):)

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

16. Data: 2012-03-08 20:39:52

Od: "Alex D. B." <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jakos nie komponuje mi sie z uszkami, a szczegolnie pasztecikami.
> Pewnie przyzwyczajenie wyniesione z domu (pomidorowa tez zabielam):)

nigdy nie zabielam. dobra zupa mam dobry smak bez psucia jej smietana.

Alex.

17. Data: 2012-03-08 20:41:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Mar 2012 21:39:52 +0100, Alex D. B. napisał(a):

> Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

> nigdy nie zabielam. dobra zupa mam dobry smak bez psucia jej smietana.

Można zabielać, można nie zabielać - ale wtedy są to RÓŻNE zupy.

--

XL

18. Data: 2012-03-08 21:39:10

Od: KRZYZAK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Mar 2012 21:39:52 +0100, Alex D. B. napisał(a):

> nigdy nie zabielam. dobra zupa mam dobry smak bez psucia jej smietana.

Podobnie jak dobry strogonow i carbonara;>

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

19. Data: 2012-03-08 21:43:42

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRZYZAK pisze:

> Podobnie jak dobry strogonow i carbonara;>

A najlepsza mizeria pewnie z oliwą...
Śmietana i mąka to normalne, tradycyjne sposoby zagęszczania zup, sosów
etc. Nie trzeba dorabiać szczególnej filozofii do tego typu sposobów.
Oczywiście, jak ktoś nie potrafi zrobić zasmażki i potrawa jest w smaku
mączna, to średnio to wychodzi. Niemniej redukcja to tylko jeden ze
sposobów i nie oznacza, ze idealny.
Viva puryści kulinarni. Brakuje mi tylko Władka Łosia.

--

Paulinka

20. Data: 2012-03-08 22:01:01

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

KRZYZAK pisze:

> Ale jeszcze poprosze sposoby na wyczesany, wyrazisty, klarowny, niegubiacy
> smakow czysty barszcz czerwony.

Buraki, majeranek, czosnek, ziele angielskie, liść laurowy, sól, oliwa,
jarzyny, pieprz w całości, cukier, jeśli mało kwaśny to ocet (zabawa z
cytryną i kwaskiem jest mało produktywna smakowo).
Doprawiać do bólu, bo barszcz szybko traci smak.

--

Paulinka

Polskie sery zagrodowe.
To tylko kwestia konwenansów 3-)